Pozíciu televízneho lídra si aj vo februári držala skupina Markíza, druhá priečka patrí skupine Joj. Obidve komerčné televízne skupiny však zaznamenali medziročný pokles. Svoj výkon zvýšila spravodajská televízia TA3 a tiež Dvojka RTVS, ktorej priniesli divákov najmä športové prenosy v zjazdovom lyžovaní.
Skupina Markíza so svojimi stanicami Markíza, Doma a Dajto dosiahla v obchodnej cieľovej skupine 12-54 priemerný celodenný trhový podiel 26,1 percenta a od konkurenčnej skupiny Joj (stanice Joj, Joj Plus, Wau a Jojko) tak zaznamenala odstup o 6,3 percentného bodu. Obidve komerčné televízne skupiny zaznamenali medziročný pokles. Skupina Markíza si pripísala celodenný podiel nižší o 1 percentný bod a skupina Joj o 0,9 bodu.
V širšej cieľovej skupine divákov vo veku nad 12 rokov boli komerčné televízne skupiny bližšie pri sebe, v celodenných podieloch bol odstup skupiny Markíza od skupiny JOJ o 3,1 bodu. Medziročne však zaznamenali aj v tejto cieľovej skupine pokles. Skupina Markíza svoj celodenný výkon znížila o 1,7 bodu a skupina Joj o 1,5 bodu.
RTVS v tejto cieľovej skupine zaznamenala celodenný pokles priemerného podielu o 0,9 percenta. Najviac, o 1,3 bodu, poklesla Jednotka. Dvojka a Trojka, naopak, medziročne svoj výkon zvýšili, pričom Dvojka stúpla o 0,3 bodu, na čom sa podpísal najmä záujem divákov o športové prenosy v zjazdovom lyžovaní.
Celodenný podiel televíznych skupín vo februári 2021 (share%):
TV skupina | CS 12-54 | medziročná zmena | CS 12+ | medziročná zmena |
Skupina Markíza | 26,1 | -1,0 | 22,3 | -1,7 |
Skupina Joj | 19,8 | -0,9 | 19,2 | -1,5 |
RTVS | 10,2 | -1,7 | 14,8 | -0,9 |
V hlavnom vysielacom čase (prime-time 19:00-22:00) dosiahla skupina Markíza v cieľovej skupine 12-54 priemerný podiel na trhu 28,7 percenta a konkurenčnú skupinu Joj tak predstihla o 4,7 percentného bodu. Obidve komerčné televízne skupiny zaznamenali aj v hlavnom vysielacom čase medziročný pokles. Skupina Markíza si pripísala nižší podiel o 0,8 a skupina Joj o 1,5 percentného bodu.
V širšej cieľovej skupine divákov vo veku nad 12 rokov boli v prime-time komerčné televízne skupiny bližšie pri sebe, na rozdiel 1,7 bodu. Obidve medziročne poklesli, skupina Markíza o 1,5 bodu a skupina Joj o 1,9 bodu. Nárast o 0,2 bodu zaznamenala len RTVS, kde svoj výkon mierne zvýšil každý z troch televíznych okruhov.
Podiel televíznych skupín v prime time vo februári 2021 (share%):
TV skupina | CS 12-54 | medziročná zmena | CS 12+ | medziročná zmena |
Skupina Markíza | 28,7 | -0,8 | 25,6 | -1,5 |
Skupina Joj | 24,0 | -1,5 | 23,9 | -1,9 |
RTVS | 12,8 | -0,4 | 17,1 | 0,2 |
Svoju sledovanosť vo februári posilnila TA3. Zaznamenala vyšší medziročný výkon, hoci sa vo minulý rok vo februári konali parlamentné voľby a sledovanosť spravodajských relácií bola prirodzene výrazne vyššia. Priemerný denný podiel TA3 za minulý mesiac bol 3,5 percenta, spomedzi monitorovaných TV staníc až 5,6 percenta. Z relácií zaujali divákov najmä diskusie na témy pandémie a politickej situácie. Najsledovanejším programom podľa ratingu bol priamy prenos z tlačovej besedy vlády o spustení Covid automatu v piatok 5.februára.