Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
24.01.2017, 17:22

Premiérske "high five" a scénka pri Dunaji. Takto sa prihovára ľuďom nový Fico

„Ak chcete na sociálnych sieťach zaujať, musíte zvoliť iný štýl,“ vyhlásil nedávno šéf komunikačného tímu premiéra Erik Tomáš. Nová stratégia evidentne začala.

Premiérske "high five" a scénka pri Dunaji. Takto sa prihovára ľuďom nový Fico

Dôležitosť sociálnych sietí v interakcii slovenských politikov s ľuďmi narastá. Svoje odhalil aj aktuálny mediálny lynč na lídra SNS Andreja Danka krátko po tom, ako vyšla najavo jeho nová vojenská hodnosť. Po návale negatívnych reakcií predseda parlamentu dokonca zrušil svoju fanpage.

​Mimo línie hlavných médií

Medzi aktívne komunikujúcich politikov na sociálnej sieti patrí aj premiér Robert Fico. „Na sociálnej sieti plánujeme byť stále aktívnejší,“ prehlásil v úvode januára šéf komunikačného tímu premiéra Erik Tomáš. Za najdôležitejší benefit Facebooku považuje jeho priamočiarosť. Tá premiérovi, ktorého vzťah s hlavnými médiami možno bez okolkov označiť za komplikovaný, logicky vyhovuje.

Ak však chcete na sociálnych sieťach zaujať, musíte zvoliť iný štýl, ako štandardné opozerané vystúpenia politikov,“ povedal Tomáš. V pondelok sa na facebookovej stránke premiéra objavilo video, ktoré za štandardné označiť ťažko. 

Zimný folklór

Cez víkend sa opäť objavili špekulácie o mojom zdravotnom stave,“ píše premiér na svojom profile. „Už začínam mať podozrenie, či to nie je tým, že som bledý. Počas môjho pravidelného ranného športovania sa s tým snažím niečo urobiť,“ znie úvod k videu, v ktorom si Robert Fico ovlažuje tvár v ľadovej vode zamrznutého jazera.

Podľa ľudových pesničiek sa dievčatá umývali v studenej vode, aby mali červené líca. Ja sa tu umývam celý rok a som bledý ako stena. Kašlem na to,“ hlási do kamery ružovolíci premiér.

„Sebaironický premiér? S tým sme sa ešte nestretli“

Po prvé, patrí sa upozorniť pána premiéra na to, že umývať sa v dunajskej vode, najmä v oblasti tváre, nie je zrejme dvakrát hygienické v jeho podlomenom zdravotnom stave, ale on už snáď sám vie najlepšie, čo robí, reaguje na komunikáciu premiéra politický marketér Michal Novota. Ani naháňať si farbu namáčaním do Dunaja nebude najlepšia taktika. Komunikačný tím by možno vedel poradiť vhodný spôsob ako na to, možno nejaký krycí krém. Tím tiež isto poradí, akú čiapku si dať nabudúce.“ 

S touto konkrétnou značkou na čiapke podľa Novotu premiér riskuje u diváka asociáciu s konkrétnym podnikom v Bratislave, kde sa rád vyskytoval Robert Kaliňák. Spôsob a prevedenie videa je však určite posunom, trošku šokujúce, autentické a sebaironické. S tým sme sa u pána premiéra ešte nestretli,“ dodáva Novota.

Obľúbený? Ťažko povedať

Kontroverznosť podľa slov šéfa komunikačného tímu Fica pomáha čítanosti. O jeho slovách svedčia aj samotné čísla. Zatiaľ čo v roku 2016 sa počet pozretí videoodkazov premiéra pohyboval v rozpätí 7 až 20-tisíc a mal desiatky zdieľaní, "nový Fico" generuje násobne väčšiu sledovanosť. Tá sa po novom pokojne pohybuje medzi 70 až 80-tisíc prehratí, rovnako narástol počet zdieľaní, a to mnohokrát až na 150. 

Za kľúčový považuje Tomáš tiež fakt, že každý výstup musí obsahovať jednoduché posolstvo. Otázne zostáva, aké posolstvo okrem kontroverznosti prinieslo napríklad video z jazera. Z hľadiska sledovanosti však úspešné bolo: v tomto momente si ho pozrelo už viac ako 70-tisíc užívateľov.

Premiér už v minulosti prostredníctvom videa predstavil fungovanie na Úrade vlády, komunikáciu s ministrom práce i financií, losoval víťaza spoločného obeda či počas prestávky pri rannom behu predniesol novoročný vinš. 

Počet pozretí automaticky negeneruje úspech či obľúbenosť premiéra. No ak je toto cesta, ktorá publikum zaujme, je možné predpokladať, že sa jej komunikačný tím vzdá len ťažko a z profilu Roberta Fica budú prichádzať aj posolstvá podobné červeným lícam.

Otázne zostáva, či si divácky ohlas premiérových videí všimnú aj iní verejní činitelia. Facebook sa tak ešte možno stane zaujímavým miestom.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.