Premiér sa opäť prihováral ľuďom cez sociálne siete. Kým v prvom tohtoročnom videu blahoželal fanúšikom k Novému roku, v druhom promoval výsledok hospodárenia.
„Dobrý deň, teraz vám ukážem, ako to je, keď ministri volajú a hovoria, že majú dobrú alebo zlú správu,“ začína video Robert Fico, ku ktorému sa pridáva šéf rezortu financií Peter Kažimír.
„Výsledok hospodárenia štátu za minulý rok je o miliardu lepší, ako sme pôvodne plánovali,“ nezdrží sa už úsmevu minister.
„Posledné parlamentné voľby ukázali, že sociálne siete sú čoraz väčším fenoménom,“ vysvetľuje šéf nového komunikačného tímu premiéra Erik Tomáš.
S hlavnými médiami je to boj
Je známe, že premiér nemá s médiami najlepší vzťah. Najsilnejšie ho ilustrovali konflikty na záver roka. Robert Fico vtedy na médiá niekoľkokrát otvorene zaútočil a novinárov označoval dehonestujúcim spôsobom. Počas roka podobne odmietal s niektorými médiami komunikovať.
„Táto situácia je neštandardná, ale odmietam, že ide o jednostranný problém. Niektoré média nechcú len informovať, ale už aj robiť politiku, čo je v rozpore so zásadami žurnalistickej praxe. Takže ak chceme pozitívny posun, niečo musia zmeniť obe strany,“ povedal pre Stratégie v čase návratu k premiérovi Tomáš.
Alternatíva? Aj Facebook
Sociálne siete podľa Tomáša miesto toho umožňujú priamočiarosť. Ponúkajú možnosť prezentovať témy bez skreslenia či prekrúcania, s ktorými sa podľa jeho slov stretávajú často v hlavných médiách.
„Ak však chcete na sociálnych sieťach zaujať, musíte zvoliť iný štýl, ako štandardné opozerané vystúpenia politikov. Aj za cenu toho, že to môže niekedy pôsobiť prvoplánovo,“ vysvetľuje Tomáš strojenosť oboch aktérov.
Kontroverznosť podľa jeho slov pomáha čítanosti, kľúčové však je, že každý výstup musí obsahovať jednoduché posolstvo. Za tvorbu videí zodpovedá nový mediálny tím, ktorý Tomáš vedie. „Na Facebooku plánujeme byť stále aktívnejší,“ dodáva mediálny poradca Roberta Fica.