Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
04.07.2017, 12:46

Prvý polrok na Markíze: Najsledovanejšie boli Horná Dolná, spravodajstvo a futbal EURO 2017

Do prvej päťky sa prekvapivo nedostala šou Tvoja tvár znie povedome.

Prvý polrok na Markíze: Najsledovanejšie boli Horná Dolná, spravodajstvo a futbal EURO 2017
Zdroj: TV Markíza

Skupinu Markíza stál odchod z terestriálu na začiatku roka stratu pozície jednoznačného lídra. V januári medziročne prepadla o 6 percentuálnych bodov (celodenne aj v prime time v cieľovej skupine 12-54). Vo február zaznamenala celá skupina taktiež medziročný pokles – o 5 bodov celodenne a o 5,7 bodu v prime time. V prvých dvoch mesiacoch roka si skupina Markíza udržala tesný náskok len celodenne, v prime time sa dostala na čelo JOJ Group.

Od marca si skupina Markíza postupne upevňovala pozíciu lídra na slovenskom televíznom trhu, aj keď už nedosiahla podiely, aké mala pred rokom.

​Od začiatku roka do konca júna dosiahla celá skupina Markíza (stanice Markíza, Doma a Dajto) v prime time 27,8-percentný priemerný podiel v cieľovej skupine 12-54 rokov. V medziročnom porovnaní ide o 11,8-percentný pokles (o 3,7 percentuálneho bodu). Skupina JOJ voči minulému polroku narástla a zaznamenala 28,4-percentný priemerný podiel, teda o 0,6 bodu viac ako skupina Markíza.

Zdroj: PMT/Kantar TNS, graf Stratégie

V celodennom meradle bol pokles podobný, priemerný podiel celej skupiny dosiahol v rovnakej cieľovej skupine 26,7 percenta. V medziročnom porovnaní došlo k 12,3 percentnému poklesu (o 3,7 bodu). Skupina JOJ dosiahla priemerne 23,4 percenta, o 3,3 bodu menej ako skupina Markíza.

Zdroj: PMT/Kantar TNS, graf Stratégie

​​V univerzálnej cieľovej skupine divákov nad 12 rokov zaznamenala skupina Markíza v predchádzajúcich šiestich mesiacoch celodenný priemerný trhový podiel 25,2 percenta, čo je o 2,5 bodu lepší výsledok ako konkurenčná skupina JOJ. V prime time 19:00-23:00 patrilo skupine Markíza priemerne 27,3 percenta trhu.

Zdroj: PMT/Kantar TNS, graf Stratégie
Zdroj: PMT/Kantar TNS, graf Stratégie

​​Samotná televízia Markíza dosiahla v prvom polroku priemerný celodenný podiel 19 percent (medziročný pokles o 3,7 bodu), v prime time si pripísala 19,7 percenta (medziročný pokles o 4,6 bodu) v cieľovej skupine divákov 12-54.

TOP programy prvého polroka

V prvom polroku boli najsledovanejším programom Horná Dolná. Už piata séria komediálneho seriálu odštartovala v polovici marca, doposiaľ však s najslabším výkonom. Dosiahla priemernú sledovanosť 10,2 percenta a podiel 27,9 percenta v skupine divákov 12-54, priemerne si ju pozrelo 439-tisíc divákov nad 12 rokov.

Hoci premiérové epizódy Hornej Dolnej televíziu nesklamali a priniesli jej vysokú sledovanosť, divácky ošiaľ, ktorý vyvolal seriál pri svojom uvedení na obrazovky, sa už nekonal. Pri premiére na začiatku roka 2015 mala Horná Dolná sledovanosť cez 19 percent a Markíza atakovala 50 percentné trhové podiely.

Po februárových novinkách, ktoré divákov príliš nezaujali (Divoký Zapadákov, Kávomat či Baby boom), však zabezpečili  premiérové časti Hornej Dolnej a aj ďalšia séria Tvojej tváre Markíze vyššie výkony a zvrátili tak nepriaznivý vývoj zo začiatku roka.

Zdroj: TV Markíza

​Šou Tvoja tvár znie povedome sa vrátila na obrazovky prvú marcovú nedeľu. Hoci patrila pred rokom k najsledovanejším programom televízie, premiéra novej série odštartovala najslabšie spomedzi predchádzajúcich. Svoj najlepší výkon dosiahla Tvoja tvár počas veľkonočnej nedele so sledovanosťou rovných 10 percent, ďalšie časti už klesli pod 9 percent. Hoci si šou udržala pozíciu nedeľnej jednotky, finálna časť dosiahla najhoršie čísla od svojho štartu. Pozrelo si ju len 7,6 percenta divákov a Markíza si pripísala podiel necelých 23 percent. Na porovnanie, finále predchádzajúcej série malo 9,9 percenta a podiel takmer 35 percent. Priemerná sledovanosť prvej série sa dokonca vyšplhala na 14,6 percenta s podielom cez 41 percent.

Zdroj: TV Markíza

​V prvej pätici najsledovanejších programov Markízy v prvom polroku nechýbajú hlavné spravodajské relácie. Najsledovanejšími boli Počasie a Televízne noviny, ktoré Markíza odvysielala 1. januára. Počasie dosiahlo 25,9-percentný podiel a Televízne noviny 24,7-percentný podiel pri sledovanosti 11,4 percenta. Najsledovanejšie Športové noviny zaznamenali sledovanosť 10,3 percenta a podiel 25,4 percenta.

Zdroj: TASR

​Výborný štart mladých slovenských reprezentantov na Majstrovstvách Európy vo futbale hráčov do 21 rokov pritiahol divákov k obrazovkám. Priamy prenos zápasu Slovensko 21 - Švédsko 21 vo štvrtok, 22. júna 2017 sa stal piatym najsledovanejším programom Markízy v prvom polroku. Futbalový duel zaznamenal sledovanosť 10,1 % a trhový podiel 34 % v cieľovej skupine 12-54.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.