Skupinu Markíza stál odchod z terestriálu na začiatku roka stratu pozície jednoznačného lídra. V januári medziročne prepadla o 6 percentuálnych bodov (celodenne aj v prime time v cieľovej skupine 12-54). Vo február zaznamenala celá skupina taktiež medziročný pokles – o 5 bodov celodenne a o 5,7 bodu v prime time. V prvých dvoch mesiacoch roka si skupina Markíza udržala tesný náskok len celodenne, v prime time sa dostala na čelo JOJ Group.
Od marca si skupina Markíza postupne upevňovala pozíciu lídra na slovenskom televíznom trhu, aj keď už nedosiahla podiely, aké mala pred rokom.
Od začiatku roka do konca júna dosiahla celá skupina Markíza (stanice Markíza, Doma a Dajto) v prime time 27,8-percentný priemerný podiel v cieľovej skupine 12-54 rokov. V medziročnom porovnaní ide o 11,8-percentný pokles (o 3,7 percentuálneho bodu). Skupina JOJ voči minulému polroku narástla a zaznamenala 28,4-percentný priemerný podiel, teda o 0,6 bodu viac ako skupina Markíza.
V celodennom meradle bol pokles podobný, priemerný podiel celej skupiny dosiahol v rovnakej cieľovej skupine 26,7 percenta. V medziročnom porovnaní došlo k 12,3 percentnému poklesu (o 3,7 bodu). Skupina JOJ dosiahla priemerne 23,4 percenta, o 3,3 bodu menej ako skupina Markíza.
V univerzálnej cieľovej skupine divákov nad 12 rokov zaznamenala skupina Markíza v predchádzajúcich šiestich mesiacoch celodenný priemerný trhový podiel 25,2 percenta, čo je o 2,5 bodu lepší výsledok ako konkurenčná skupina JOJ. V prime time 19:00-23:00 patrilo skupine Markíza priemerne 27,3 percenta trhu.
Samotná televízia Markíza dosiahla v prvom polroku priemerný celodenný podiel 19 percent (medziročný pokles o 3,7 bodu), v prime time si pripísala 19,7 percenta (medziročný pokles o 4,6 bodu) v cieľovej skupine divákov 12-54.
TOP programy prvého polroka
V prvom polroku boli najsledovanejším programom Horná Dolná. Už piata séria komediálneho seriálu odštartovala v polovici marca, doposiaľ však s najslabším výkonom. Dosiahla priemernú sledovanosť 10,2 percenta a podiel 27,9 percenta v skupine divákov 12-54, priemerne si ju pozrelo 439-tisíc divákov nad 12 rokov.
Hoci premiérové epizódy Hornej Dolnej televíziu nesklamali a priniesli jej vysokú sledovanosť, divácky ošiaľ, ktorý vyvolal seriál pri svojom uvedení na obrazovky, sa už nekonal. Pri premiére na začiatku roka 2015 mala Horná Dolná sledovanosť cez 19 percent a Markíza atakovala 50 percentné trhové podiely.
Po februárových novinkách, ktoré divákov príliš nezaujali (Divoký Zapadákov, Kávomat či Baby boom), však zabezpečili premiérové časti Hornej Dolnej a aj ďalšia séria Tvojej tváre Markíze vyššie výkony a zvrátili tak nepriaznivý vývoj zo začiatku roka.
Šou Tvoja tvár znie povedome sa vrátila na obrazovky prvú marcovú nedeľu. Hoci patrila pred rokom k najsledovanejším programom televízie, premiéra novej série odštartovala najslabšie spomedzi predchádzajúcich. Svoj najlepší výkon dosiahla Tvoja tvár počas veľkonočnej nedele so sledovanosťou rovných 10 percent, ďalšie časti už klesli pod 9 percent. Hoci si šou udržala pozíciu nedeľnej jednotky, finálna časť dosiahla najhoršie čísla od svojho štartu. Pozrelo si ju len 7,6 percenta divákov a Markíza si pripísala podiel necelých 23 percent. Na porovnanie, finále predchádzajúcej série malo 9,9 percenta a podiel takmer 35 percent. Priemerná sledovanosť prvej série sa dokonca vyšplhala na 14,6 percenta s podielom cez 41 percent.
V prvej pätici najsledovanejších programov Markízy v prvom polroku nechýbajú hlavné spravodajské relácie. Najsledovanejšími boli Počasie a Televízne noviny, ktoré Markíza odvysielala 1. januára. Počasie dosiahlo 25,9-percentný podiel a Televízne noviny 24,7-percentný podiel pri sledovanosti 11,4 percenta. Najsledovanejšie Športové noviny zaznamenali sledovanosť 10,3 percenta a podiel 25,4 percenta.
Výborný štart mladých slovenských reprezentantov na Majstrovstvách Európy vo futbale hráčov do 21 rokov pritiahol divákov k obrazovkám. Priamy prenos zápasu Slovensko 21 - Švédsko 21 vo štvrtok, 22. júna 2017 sa stal piatym najsledovanejším programom Markízy v prvom polroku. Futbalový duel zaznamenal sledovanosť 10,1 % a trhový podiel 34 % v cieľovej skupine 12-54.