Skupina JOJ (stanice JOJ, Plus a Wau) zaznamenala v prvom polroku tohto roka medziročný nárast v celodenných aj prime time podieloch na trhu, ako aj v sledovanosti. Nárast dosiahla v oboch cieľových skupinách divákov – v komerčnej skupine 12-54 aj v univerzálnej skupine divákov nad 12 rokov.
V celodenných podieloch v skupine divákov 12-54 dosiahla JOJ Group priemerný podiel 23,4 percenta, čo predstavuje medziročný nárast o 4,6 percenta (o 1 bod).
Konkurenčnú skupinu Markíza prekonala JOJ Group v hlavnom vysielacom čase. Dosiahla najvyšší priemerný podiel na trhu - 28,4 percenta, čím prekonala skupinu Markíza o 0,6 bodu. Medziročne narástla JOJ Group v prime time o 6,4 percenta (o 1,7 bodu).
V univerzálnej cieľovej skupine divákov nad 12 rokov dosiahla JOJ ešte vyšší medziročný nárast. Pripísala si priemerný celodenný podiel 22,7 percenta, čo predstavuje o 6,3 percenta viac než minulý polrok (o 1,4 bodu viac). V priemernom podiele v hlavnom vysielacom čase narástla medziročne o 7,3 percenta (o 1,9 bodu). S priemerným výkonom 28,2 percenta tak prekonala JOJ Group o 0,9 bodu skupinu Markíza.
Počas prvého polroka bola aj samotná televízia JOJ lídrom v hlavnom vysielacom čase. S priemerným podielom 21,4 percenta prekonala Markízu o 1,5 bodu. Vo februári dokonca zaznamenala stanica JOJ svoj rekordný výkon. V nedeľu 12. februára dosiahla v prime time v skupine divákov nad 12 rokov najvyššiu sledovanosť za posledné dva roky, až 17,5 percenta a tiež najlepší podiel na trhu od septembra 2015 (35,2 percenta). Zároveň JOJ dosiahla aj najlepší nedeľný podiel v prime time v komerčnej cieľovej skupine za posledné dva roky (27,8 percenta).
TOP programy prvého polroka
Najsledovanejším programom prvého polroka bol novoročný film Hačikó: Príbeh psa. Dosiahol sledovanosť 14,5 percenta a podiel 30,8 percenta v skupine divákov 12-54, pozrelo si ho 887-tisíc divákov nad 12 rokov.
Druhým najsledovanejším programom bola hlavná spravodajská relácia Noviny TV JOJ, vydanie z 8. januára dosiahlo rating až 14,2 percenta a podiel rovných 33 percent v skupine divákov 12-54. Pre porovnanie, Televízne noviny Markízy zaznamenali v prvom polroku najvyššiu sledovanosť 11,4 percenta a podiel 24,7 percenta. Spravodajský blok na JOJ končí každý večer Najlepším počasím, ktoré je momentálne najsledovanejšou predpoveďou na Slovensku. Najvyššiu sledovanosť dosiahlo vydanie zo 4. januára, ktoré si pozrelo 13,7 percenta divákov a JOJ mala podiel 34,9 percenta.
Treťou najsledovanejšou reláciou prvého polroka bol pre JOJ nový pôvodný seriál Prázdniny. 10-dielny rodinný seriál odštartoval v polovici januára a skončil v polovici marca. Už prvá epizóda dosiahla nadpriemernú sledovanosť takmer 14 percent a podiel cez 38 percent. Nasledujúce epizódy seriálu si tiež udržali vysokú sledovanosť a boli lídrom trhu v čase vysielania, hoci už žiadna časť nedosiahla sledovanosť prvej. S priemernou sledovanosťou 10,9 percenta a podiele 29,6 percenta sa však Prázdniny stali najsledovanejším seriálom prvých troch mesiacov tohto roka. Druhá séria seriálu dostane priestor v jesennej programovej štruktúre.
Darilo sa aj zábavným šou, ktoré si zlepšili svoje výkony. Rozborilova šou V siedmom nebi sa stala piatou najsledovanejšou reláciou. Všetky vydania dosiahli nadpriemerné výkony a boli najsledovanejšími nedeľnými reláciami, najvyšší výkon zaznamenalo vydanie z 19. februára, ktoré si pripísalo 12,3-percentnú sledovanosť a podiel 33,6 percenta v skupine divákov 12-54 rokov. Svoju úspešnú sezónu ukončila emotívna šou posledný februárový víkend.
Inkognitu sa tiež darilo a prekonávalo i svoje rekordy. Nová sezóna zábavnej šou odštartovala v pondelok 9. januára, najlepší výsledok v komerčnej cieľovej skupine zaznamenalo vydanie zo 6. marca s 10,5-percentnou sledovanosťou a 27,8-percentným podielom.
JOJ odštartovala prvú marcovú nedeľu svoj najvýpravnejší projekt. Nový historický seriál 1890 odštartoval v prvú marcovú nedeľu a na konci mája dospel do finále. Napriek tomu, že sa v programovej štruktúre sa stretával s úspešnou šou Markízy Tvoja tvár znie povedome, udržiaval si vysokú sledovanosť. Premiérová časť dosiahla sledovanosť 10,8 percenta, ďalšie diely sa hýbali nad 9 percentami, neskôr sa sledovanosť ustálila okolo 8 percent.
Televízia JOJ pokračuje v trende vlastnej tvorby a v polovici júna priniesla ďalší pôvodný seriál, po kriminálke Za sklom a historickej detektívke 1890 je to tentokrát dráma a romantika. Nový 16-dielny seriál Pravá tvár bude JOJ netradične vysielať počas letnej sezóny. V programovej štruktúre nahradil Panelák, ktorý sa dostával v stredajšom prime time do podpriemerných čísel. Panelák si po úspešnom štarte so sledovanosťou takmer 9 percent divákov neudržal a ďalšie časti postupne klesali pod 7 a aj 6 percent. Návrat seriálu po dvoch rokoch tak neprekonal svoje výkony z posledných sérií.