StoryEditor

Reklama ukazuje, aký bol skutočný život počas pandémie. Za odvahu si odniesla Grand Prix z Cannes

23.06.2022, 11:34
Autor:
redred

Malý nemecký reťazec bez servítky zobrazil všetko, o čo mladí prišli. Pozrite si ďalší výber top reklám.

Na festivale Cannes Lions sa v týchto dňoch oceňuje svetová kreativita. Prinášame ďalšiu dávku toho najlepšie, čo tento rok vyprodukovali svetové agentúry. O ich osude rozhodli stovky porotcov. Aj tento rok platí, že veľkú úlohu zohrávajú emócie, príbeh a technológia.

Rovnako si môžete pozrieť víťazov z kategórií Outdoor, Radio and Audio, Print and Publishing, Health and welness či Pharma na tomto odkaze.

Názov: Eat a Swede

Agentúra: McCANN, Stockholm

Klient: SWEDISH FOOD FEDERATION

Kategória: Entertainment

Cena: Grand Prix

V 18 minútovom satirickom dokumente si môžete pozrieť rozvíjajúcu sa krízu s jedlom, ktorá nás má celkom iste postihnúť. Dokument sa vás vyzývavo spýta, či by ste boli ochotní zjesť ľudské mäso ako alternatívu proteínov. Švédsko sa pritom radí medzi krajiny s veľmi striktnými pravidlami v chove a spracovaní zvierat. Porota pri udeľovaní Grand Prix v tomto prípade odkryla, aké práce u nej víťazia. Práca s názvom Eat a Swede mala podľa porotcov všetko, čo tento rok oceňujú – emocionálny náboj, vystihuje kultúru, je relevantná k značke (nevybočuje z jej podstaty), kvalitné prevedenie a tiež storytelling a je inovatívna (použitie technológie).

Názov: THIS IS NOT AMERICA FT. IBEYI

Agentúra: DOOMSDAY ENTERTAINMENT, Los Angeles/SONY MUSIC LATIN, Miami

Klient: RESIDENTE

Kategória: Entertainment for music

Cena: Grand Prix

Hudobné video, ktoré chytí za srdce najmä tých, ktorí strávili nejaký čas v Latinskej Amerike. Video zobrazuje deti z pôvodných kmeňov z kolumbijských čias, ktoré sedia na rýchloobrátkových produktoch, ktoré majú symbolizovať dnešný kapitalizmus a konzum. Vo videu môžete vidieť pár, ktorý tancuje tradičné tango a zároveň rovnaké pohyby v zápase s policajtmi pri demonštráciách. Klip pekne ukazuje kultúrne paradoxy, ktorými si LATAM spoločnosť prechádza už desaťročia – nekončiace obdobia slávy a tvrdých pádov, a ešte ťažšia cesta za vysnívanou demokraciou.

Názov: The wish

Agentúra: SERVICEPLAN GERMANY, Munich

Klient: PENNY

Kategória: Film Craft

Cena: Grand Prix

Tento dokument zasiahol najmä svojou hlavnou myšlienkou – syn sa opýta svojej mamy, čo si skutočne praje k Vianociam. Ona mu odpovie, že chce, aby prežil svoj život tak, ako sa práve hodí k jeho veku – žúrky, prvé lásky, sklamania, cestovanie, hádky... O to všetko syn prišiel pre Covid pandémiu, ktorá ho „zavrela“ doma na 18 mesiacov. Porotcovia udelili práci Grand Prix a dodávajú, že hoci technológia je veľmi nápomocná práve pri tvorbe filmových diel, nemôže presiahnuť samotnú umeleckú prácu a náboj. To sa v tomto prípade nestalo, o čom svedčí aj vyše 4 milióny pozretí na Youtube po vypublikovaní videa počas jedného týždňa.

Názov: BACKUP UKRAINE

Agentúra: VIRTUE WORLDWIDE, New York

Klient: POLYCAM X UNESCO

Kategória: Digital Craft

Cena: Grand Prix

Téma Ukrajiny nemohla byť vynechaná. Za svoju si ju zobrala newyorská agentúra, ktorá spolu s Unesco a spoločnosťou zameranou na 3D modelovanie priniesla svetovú knižnicu. Práve do nej sa majú uložiť fotografie ľudí, ktorí zachytili budovy či sochy v Ukrajine, ktoré môžu byť v krátkom čase zničené. Prezentačné video otvára živý video hovor mladého muža, ktorý stojí pred radnicou, keď zrazu do nej narazia bomby...

Názov: HOPE REEF

Agentúra: AMV BBDO, London

Klient: MARS PETCARE

Kategória: Industry Craft

Cena: Grand Prix

V Londýne skrsla myšlienka, ako dať najavo rozpadajúce sa korálové útesy v oceánoch. Problém, ktorý zasahuje podmorský svet a teda nás všetkých. Do roku 2024 zmizne 90% korálových útesov. Preto sa rozhodli najať skúsených potápačov, vytvorili konštrukcie, ktoré posiali malými korálmi a umiestnili ich na dno mora v tvare slova HOPE (nádej) tak, aby aj z veľkej výšky bolo vidieť, po čom korálové útesy volajú.

Názov: PORTUGUESE (RE)CONSTITUTION

Agentúra: FCB, Lisbon

Klient: PENGUIN BOOKS

Kategória: Design

Cena: Grand Prix

Portugalsko v apríli oslávilo výročie konca fašistickej vlády (ktorá vláda od roku 1933). Pri tejto príležitosti vznikla kniha, v ktorej spisovatelia vybrali slová, ktorými oslávili demokraciu a slobodu. Vybrali si na to modrú ceruzku, ktorá sa v tom čase používala práve na cenzúru umelcov a bola symbolom represie. Dnes im táto ceruzka poslúžila na to, aby oslávila spolu so súčasnými Portugalcami dni slobody a koniec fašistickej éry. Manifest, ktorý kedy tvoril základ pre fašistickú vládu, sa premenil na umelecký kúsok prepísaný tak, aby sme oslávili demokraciu doplnený krásnymi ilustráciami.

Názov: NIKESYNC

Agentúra: R/GA, London

Klient: NIKE

Kategória: Entertainment for Sport

Nike si opäť obsadil tému, ktorá rezonuje medzi ženami, ktoré športujú – menštruácia počas fitness tréningu. Cieľom bolo rozpútať diskusiu, ktorá má byť bežná a rešpektovaná. Ženy si tak mali nájsť svoju komunitu a podeliť sa o skúsenosti. A v neposlednom rade nevnímať svoju ženskosť ako defekt, ale práve naopak. A to aj vo svete športu.

23. jún 2022 11:36