Prokop 2022
StoryEditor

PROKOP 2022: Shortlist najlepších slovenských PR projektov je známy

21.03.2023, 17:23
Autor:
redred

O víťazstvo zabojuje 105 prác v 19 kategóriách. 

Asociácia public relations SR vyhlásila koncom minulého roka už 13. ročník odbornej súťaže PROKOP, ktorá oceňuje najlepšie slovenské PR projekty a kampane za posledný rok. Porota v troch hodnotiacich kolách počas minulého týždňa zo 174 prihlásených prác v 19 kategóriách udelila 105 shorlistov.

Víťazné práce budú vyhlásené 30. marca 2023 počas slávnostného galavečera.

Práce hodnotilo 19 odborníkov z PR brandže a kreatívneho priemyslu. Pôvodných 18 kategórií, porota rozšírila adhoc o ďalšiu špeciálnu kategóriu Ukrajina, do ktorej presunula osem prihlásených a inšpiratívnych projektov, ktoré sa týkali komunikácie a kampaní spoločností a inštitúcií súvisiacich s vojnou na Ukrajine.

Do užšieho výberu a na shortlist postúpilo až 105 projektov, čo je 60 % všetkých prác, z toho 45 prác z Doménových kategórií a 60 prác zo Špeciálnych kategórií. Najviac shorlistov majú kategórie CSR (11), PR v tradičných médiách (10), Interná komunikácia (8), Ukrajina (8) a Content in PR (7).

Shortlisty získalo 35 prihlasovateľov pre 67 klientov. Najúspšenejším agentúrami sú 1st CLASS AGENCY a SKPR STRATEGIES s 11 shortlistami, Seesame s 10, Casual s 8 a AMI COMMUNICATION so 7 shortlistami.  Medzi najúspešnejších klientov sa dostali Telekom so 7 shortlistami, Slovenská sporiteľna a Lidl rovnako so 6 projektami a Kofola ČeskoSlovensko s 5 shortlistami.

 

PROKOP ocenenia si odnesie viac ako 60 prác, ktoré porota vyhodnotila zo shortlistov ako najlepšie projekty v jednotlivých kategóriách a udelila im prvé, druhé a tretie miesto. Ktoré to budú vyhlási Asociácia public relations SR na slávnostnom PROKOP galavečere 30. marca 2023 v Mojzesovej sále v Bratislave. Počas večera vyhlási tiež Najúspešnejšiu agentúru a Najúspešnejšieho klienta ročníka, ako aj PR osobnosť za rok 2022.

 

Doménové kategórie

A Corporate Communications

1. Budúcnosť na Slovensku: Slovenská sporiteľňa, Zaraguza, Wavemaker, Crossline, klient: Slovenská sporiteľňa

2. ENTER Olympiáda: casual, MUW Saatchi & Saatchi, Wavemaker, klient: Slovak Telekom

3. Hovorte úprimne o duševnej nepohode, TRIAD, klient: UNIQA

4. NENALEŤME, Poštová banka

5. Rodová (ne)rovnosť začína v detstve, 365.bank

6. Vodozádržné opatrenia Rajecká dolina: 1st CLASS AGENCY, klient: Kofola ČeskoSlovensko

 

B. Business to Business PR (B2B)

1. Seed Starter Slovenskej sporiteľne: Slovenská sporiteľňa, Crossline, klient: Slovenská sporiteľňa

 

C. Business to Consumer PR (B2C)

1. Cirkulka začala písať nový príbeh, 1st CLASS AGENCY, klient: Kofola ČeskoSlovensko 

2. Deň s kuriérom, Grape PR, klient: Slovak Parcel Service 

3. Kampaň „Najlepší s najlepšími“, Seesame, Klient: McDonald’s Slovakia

4. Launch HalfPrice na Slovensku, PRime time, Klient: CCC

5. Letné cestovanie s Visou, Grayling Slovakia, Klient: Visa Slovensko

6. Stretnutie brandy s kávičkarmi, PRime time, Klient: Hubert J.E. 

7. Thinkpad - 30 rokov inovácií, SKPR STRATEGIES, Klient: Lenovo

8. T-Phone: 5G do každého vrecka, casual, Klient: Slovak Telekom

 

D. Corporate Social Responsibility

1. DEŇ CHLEBODARCU, AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA, Klient: BILLA

2.  ENTER Olympiáda: casual, MUW Saatchi & Saatchi, Wavemaker, klient: Slovak Telekom

3. FAST HEROES, Grape PR, Klient: IQVIA

4. Hovorte úprimne o duševnej nepohode, TRIAD, Klient: UNIQA

5. krúžok Po škole s McDonald’s Cupom, 1st CLASS AGENCY, Klient: McDonald’s Slovakia

6. Malí umelci pre veľkých hrdinov (event2all pre Stredoslovenskú energetiku a Svetielko nádeje), event2all, Klient: Stredoslovenská energetika

7. NENALEŤME, Poštová banka

8. Neprikladaj ruku k dielu, Promiseo, Klient: Deutsche Telekom IT Solutions Slovakia

9. Svet potrebuje vedu, veda potrebuje ženy, AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA, Klient: L´Oréal 

10. TESCO KOMUNITNÉ DNI NA SLOVENSKU - Tesco učí deti, ako neplytvať jedlom, PR agentúra LIKE (ACONN, s.r.o.), Klient: TESCO STORES SR

11. Zaostrené na PODEĽ SA A POMÔŽ, SKPR STRATEGIES, Wiktor Leo Burnett, Klient: Lidl Slovenská republika

 

E. Internal Communication/Employee branding

1. 100 rokov ZSE, casual, Klient: ZSE

2. Lepšia starostlivosť môže byť vaša práca, Kreatívna Dvojica, Klient: Penta Hospitals

3. NÁŠ PRÍBEH, Svet zdravia, Klient: ProCare a Svet zdravia

4. Pečie celé Henkel Slovensko, Seesame, PB, Klient: Henkel Slovensko 

5. POĎŤE S NAMI HORE. AKO SME NAŠLI LANOVKÁROV? Neopublic Klient: Leitech Stará Ľubovňa

6. POHYB JE ZDRAVÝ: Jarný reštart vo VšZP, Klient: Všeobecná zdravotná poisťovňa

7. Sťahovanie centrály Allianz, in house, Klient: Allianz - Slovenská poisťovňa

8. Tváre hodnôt, SKPR STRATEGIES, Robert Slovák a jeho priatelia, Klient: Lidl Slovenská republika

 

F. Krízová komunikácia

1. Najdlhšia krízová komunikácia, Dynamic Relations 2000, Klient: SLOVNAFT 

 

G. Politická komunikácia, Public Affairs, verejné politiky 

1. Komunikácia slovenskej expozície na Expo 2020 Dubaj, SKPR STRATEGIES, Mertel Agency, Klient: Ministerstvo hospodárstva SR

2. Naša pomoc nepozná hranice, Seesame, Mannschaft, Klient: Slovenská agentúra pre medzinárodnú rozvojovú spoluprácu

3. Nemlčať je zlato, Seesame, Mannschaft, Klient: Úrad na ochranu oznamovateľov

4. Operácia Anthropoid – Naši hrdinovia, Klient: Odbor pre strategickú komunikáciu, Úrad vlády SR

5. Za výsledky našej práce hovoria reálne príbehy ľudí, Klient: Mestská časť Košice - Sídlisko KVP

6. Zníženie DPH pre sektor gastroslužieb, PA Matters, event2all, Klient: Slovenské združenie výrobcov piva a sladu, Medusa Group

7. ZVÝŠENIE POVEDOMIA VEREJNOSTI O ŽIVOTE S DLHMI, ALE AJ O OSLABENÝCH PRÁVACH VERITEĽOV, Neopublic, Klient: ASINS

 

H. Regional Relations: 

1. Kofola vodozádržné opatrenia Rajecká dolina, 1st CLASS AGENCY, Klient: Kofola ČeskoSlovensko 

2. Nafta trnafská (Ako sme naučili korporát hovoriť ľudskou rečou), PS:Digital, Klient: Nafta

3. Návrat značky HC DUKLA Senica na slovenskú hokejovú mapu, Zaraguza, Klient: HC Dukla Senica

 

A. Traditional media PR

1. 15. výročie Street View, Grayling Slovakia, Klient: Google

2. Centova dieta - zaplavila médiá, SKPR STRATEGIES, Wiktor Leo Burnett Klient: Lidl Slovenská republika

3. Continental #SHARE THE ROAD, AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA, Continental Barum

4. Deň, keď Dubaj patril Slovensku, SKPR STRATEGIES, Mertel Agency, Ministerstvo hospodárstva SR

5. IQOS ILUMA - Nová dimenzia prichádza! 1st CLASS AGENCY, Klient: Philip Morris Slovensko

6. Návrat Sandry, 1st CLASS AGENCY, Klient: Kofola ČeskoSlovensko 

7. Prvá dáma Tatier, Dynamic Relations 2000, Klient: Mores Resort

8. Svet potrebuje vedu, veda potrebuje ženy, AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA, Klient: L´Oréal 

9. T-Phone: 5G do každého vrecka, casual, Klient: Slovak Telekom

10: Výstava 33 dní s medveďmi v Galérií SPP, MEDIA CENTRAL, SPP

 

B. Digital PR

1. Džukyho pondelky,  Grape PR, Klient:  Slovak Parcel Service 

2. Kaufland Babyboxy, 1st CLASS AGENCY, Klient:  Kaufland

3. Moji milí Slováci - Digital, Slovenská sporiteľňa, Zaraguza, Wavemaker, Divino, Klient: Slovenská sporiteľňa

4. Návrat značky HC DUKLA Senica na slovenskú hokejovú mapu, Zaraguza, Zaraguza Klient: HC Dukla Senica

5. Úprimnosť sa cení,  (event2all pre Železničnú spoločnosť Slovensko), event2all, Klient:  Železničná spoločnosť Slovensko

6. Z Košíc do sveta podľa Milana bez mapy, Promiseo Klient: Košice International Airport

 

C. Product placement 

1. KLÁŠTORNÁ KALCIA – SILA ZNOVUZRODENIA, 1st CLASS AGENCY,  Klient:  Kofola ČeskoSlovensko

2. Product placement pre Familypark, GETLIKE, Klient: Familypark GmbH

 

D. Experience PR

1. Danubiana a BMW pre Slovensko a Svet: BMW Slovenská republika

2. Prvá dáma Tatier: Dynamic Relations 2000, Mores Resort

3. Stretnutie brandy s kávičkarmi, PRime time, Prime time, Hubert J.E.

4. Vianočné prekvapenie na letisku, Promiseo, Košice International Airport

5. Wow Wi-Fi: casual,  Slovak Telekom

 

E. Nonprofit PR

1. Deti v núdzi musí byť vidieť, SKPR STRATEGIES, RESPECT APP, Úsmev ako dar

2. H3KNISA, 1st CLASS AGENCY, iniciatíva Na veku záleží

3. Hlad trápi aj ľudí na Slovensku, Seesame, Mannschaft, PlaygroundOZ Vagus

4. Láska na prvý pohľad inak, Promiseo, Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska

5. Zaži si cestu uzdravenia: Róbert Slovák a jeho priatelia,   EDI Slovensko

 

F. Content in PR

1. H3KNISA,. 1st CLASS AGENCY, iniciatíva Na veku záleží

2. JANOLYTIK: Info za všetky prachy, Divino Nicetry, Wavemaker, Slovenská sporiteľňa

3. KFC x Dalyb, Wiktor Leo Burnett, Wiktor Leo Burnett, Queensway Restaurants Slovakia

4. NDI Magazín, Seesame, Nadácia Dionýza Ilkoviča

5. NENALEŤME, Poštová banka

6. Video storytelling Nemocnice BorySvet zdravia Nemocnica Bory

7. VšZP - Pohyb je zdravý, MullenLowe GGK, Všeobecná zdravotná poisťovňa

 

G. Creativity in PR

1. Bratislava na vlastné nohy, PS:Digital, Bratislava Tourist Board

2. Centova dieta: SKPR STRATEGIES, Wiktor Leo Burnett, Lidl Slovenská republika

3. Definícia lásky: JANDL marketing a reklama,  Pernod Ricard Slovakia s.r.o. (Absolut Vodka)

4. PLASTIC IS FANTASTIC, Dynamic Relations 2000  BUDIŠ,  SLOVNAFT 

 

H. Data in PR

1. Lidl nám to zrátal: SKPR STRATEGIES, Mazars Slovensko, Lidl Slovenská republika

2. Posvieťme si na depresiu: neviditeľnú pandémiu v strednej a východnej Európe a Pobaltí, Seesame, Janssen

3. Rok vo vyhľadávaní 2022, Grayling Slovakia, Google

 

I. Integrated campaign

1. ENTER Olympiáda, casual, MUW Saatchi & Saatchi, wavemaker, Slovak Telekom

2. Moji milí Slováci - Integrated campaign, Slovenská sporiteľňa, Zaraguza, Wavemaker, Divino, Slovenská sporiteľňa

3. Nemlčať je zlato: Seesame, Mannschaft, Úrad na ochranu oznamovateľov

4. Zaostrené na PODEĽ SA A POMÔŽ, SKPR STRATEGIES, Wiktor Leo Burnett, Lidl Slovenská republika

5. Zodpovedná komunikácia ČSOB na študentov/Nemíňaj litre na fast fashionMUW Saatchi & Saatchi, Universal McCann, Československá obchodná banka

 

J. Small budget  

1. Pozdravy z USA, SKPR STRATEGIES, Simlicity

2. Prieskum LinkedIn je IN: Divino, Go4insight a Miki Plichta®, DIVINO

3. Radegast horká výzva - Nosičská stovka, Black Apple, Crest Communications, Radegast SK

4. RAJO Vegan, 1st CLASS AGENCY,  RAJO 

5. Wow Wi-Fi: casual, Slovak Telekom

 

K. Ukrajina

1. Kto pomôže Ukrajine, Seesame, Kto pomôže Ukrajine

2. MIER UKRAJINE: AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA, Iniciatíva MIER UKRAJINE

3. MIER UKRAJINE, ZA VAŠU A NAŠU SLOBODU, AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA,  Iniciatíva MIER UKRAJINE

4. Nastenka: Hlas proti ruskej propagande, THIS IS LOCCO,  Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku

5. Prosíme. Buď laska: Seesame, Free Andy Agency, Zenith Media O2 Slovakia

6. Spolu pre Ukrajinu: Slovenská sporiteľňa, Slovenská sporiteľňa, Nadácia Slovenskej sporiteľne

7. TESCO - Pomoc pre ľudí zasiahnutých konfliktom na UkrajinePR agentúra LIKE (ACONN, s.r.o.)PR agentúra LIKETESCO STORES SR

8. Zakliata jaskyňa - Rozprávka, ktorá potešila aj ukrajinské deti na Slovensku, AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA, GARFIELD FILM 

 

 

 

 

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/archiv-clankov, menuAlias = archiv-clankov, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. november 2024 07:28