Úlohu rýchleho informátora o aktuálnom dianí dnes medzi platformami plnia okrem spravodajských webov aj sociálne siete. Pri výbere konkrétnych spravodajských zdrojov Slováci najviac riešia dôveryhodnosť, ktorú pre nich zaručuje najmä uvedené meno autora a poskytovanie priestoru rôznym názorovým prúdom.
Výskum uskutočnili spoločnosti ResSOLUTION Group a Nielsen metódou online zberu na vzorke päťsto respondentov z internetovej populácie Slovenského národného panela starších ako 15 rokov. Výskum prebehol v období pred slovenskými parlamentnými voľbami, čo mohlo mať vplyv na výsledky.
Viac ako polovica (54 percent) Slovákov z internetovej populácie vo výskume pred voľbami uviedla, že aspoň raz denne sleduje spravodajstvo v televízii. Na druhom mieste je internetové spravodajstvo v mobilnom telefóne, ktoré kontroluje aspoň raz denne 50 percent Slovákov. Avšak pokiaľ ide o sledovanie správ niekoľkokrát denne, prvenstvo má práve mobil, ktorý tak využíva jedna tretina, zatiaľ čo v televízne spravodajstvo viackrát za deň sleduje iba štvrtina Slovákov. Každý deň v rádiu správy počúva 44 percent a cez počítač alebo notebook sa k spravodajstvu denne dostáva 41 percent. Tlač ako denný zdroj spravodajstva využíva už len 16 percent Slovákov.
Televízne spravodajstvo na dennej báze sleduje najmä strašia časť populácie, pričom s klesajúcim vekom táto tendencia slabne. V skupine nad 55 rokov je to 71 percent, z ľudí vo veku 35 až 54 rokov je to 55 percent a v najmladšej skupine od 15 do 34 rokov iba 40 percent. Podobný, aj keď menej výrazný trend platí aj pri rádiu (55+ rokov 50 percent, 35–54 rokov 46 percent, 15–34 rokov 36 percent).
Dve najčastejšie miesta na internete, ktoré Slováci navštevujú, keď chcú zistiť, čo sa deje nové sú sociálne siete a najčastejšie navštevované spravodajské weby (zhodne 34 percent). Siete za týmto účelom vo väčšej miere navštevujú ženy (41 percent vs. 27 percent mužov) a najmladšie skupiny do 35 rokov (46 percent). Na často navštevované spravodajské weby si ako prví po aktuality chodia skôr muži (40 percent vs. 28 percent žien). 17 percent respondentov novinky hľadá na stránkach webového prehliadača.
Najčastejšie sledovaným typom spravodajstva na internete sú (medzi jeho konzumentmi) správy o počasí, ktoré aspoň raz za deň vyhľadá 66 percent z nich. Tri pätiny (60 percent) na internete denne sledujú horúce aktuality a tiež domáce spravodajstvo. Zahraničné správy na internete sleduje každý deň 48 percent opýtaných, regionálne aj dopravné spravodajstvo zhodne 38 percent.
Pri výbere spravodajských zdrojov je pre konzumentov spravodajstva najdôležitejšia dôveryhodnosť, ktorú považuje za kľúčovú 53 percent z nich. Viac než tretina (35 percent) rieši, či má zdroj dostatočne široký záber informácií a 31 percent vyberá podľa relevancie informácií ohľadom pre nich dôležitých tém. Medzi ďalšie dôležité kritériá pri výbere spravodajského zdroja patrí aj rýchlosť správ (28 percent), ich prehľadnosť a radenie (26 percent) a pohodlnosť (23 percent).
Zárukou dôveryhodnosti spravodajstva je pre tri štvrtiny konzumentov správ uvedenie meno autora v príspevku. Pre 72 percent je dôležitým ukazovateľom dôveryhodnosti to, že zdroj dáva priestor rôznym názorovým prúdom. Nasledujúce kritériá sú z hľadiska dôveryhodnosti dôležité pre 67–69 percent Slovákov: dohľadateľnosť (neanonymita) majiteľa média, prítomnosť známych a uznávaných redaktorov, tvorba vlastného spravodajského obsahu, etablovanosť média, pridávanie odkazov na primárne zdroje, verejnoprávnosť zdroja a vlastník, ktorý nie je spojený s politikou alebo presadzovaním obchodných záujmov.