Brať si za príklad iba úspešné case studies z marketingu znamená ignorovať 90 percent všetkej vytvorenej práce. Pritom z tých menej úspešných a ich chýb sa často môžeme poučiť ešte viac.
#1
Ako sa v reklame definuje vlastne TEN „úspech”? Na jednej strane máme predaje, zapamätateľnosť a na druhej kreatívne ceny. System 1, The Ad Effectiveness Agency, podrobil tohtoročných víťazov z Cannes testu efektivity, v ktorom v priemere dosiahli 2,1 boda z 5. Čo to v preklade znamená? Že by v televízii obstáli dokonca o čosi horšie ako priemerné reklamy.
#2
To, že Gaming je next big thing, už všetci vieme a vedel to aj Amazon, keď venoval šesť rokov a stovky miliónov dolárov vývoju hry Crucible. U hráčov sa neosvedčila a presne pred rokom ju po pár mesiacoch z trhu stiahli.
#3
Google Glass ukázali, že existuje množstvo riešení, ktoré táto technológia môže poskytnúť, ale Google vopred neidentifikoval problém. Namiesto toho sa ho snažil pozicionovať ako vzácny high fashion gadget, z čoho si postupne celá popkultúra začala robiť srandu. Ktovie, ako by to dopadlo, keby sa Glass pozicionovali ako športový doplnok.
Connecting the Dots je pravidelný dotcom newsletter o stratégii, kreativite a všetkom zaujímavom, čo sa k nám dostane. Viac o týchto témach, ale aj o ďalších novinkách nájdete na connectingthedots.sk.