Spoločnosť O2 prednedávnom prišla s novou kampaňou "Vráťme rozum na internet". Vo videu sme mohli vidieť Zlaticu Puškárovú, ktorá v rámci svojho moderátorského vstupu hovorila napríklad aj o tom, že rúška nemajú význam. Celé video neukazovalo pravdu. Išlo o falošné - deepfake video, v ktorom vôbec neúčinkovala Zlatica Puškárová, ale Kristína Tormová. Spoločnosť O2 sa v tejto kampani zamerala na výskyt hoaxov, dezinformácií a konšpiračných teórií na internete a chce upozorniť na potrebu overovania si informácií.
Téma deepfake videa, i keď možno nie tak výrazne na Slovensku, ale vo svete rezonuje určite.
Martin Spano, odborník na umelú inteligenciu hovorí: "Médiá tohto typu dokážu vzkriesiť historické postavy z mŕtvych trénovaním umelej inteligencie na ich podobe. To sa bude využívať aj v kultúre a umení. Múzeum Salvadora Dalího na Floride použilo umelú inteligenciu na oživenie surrealistického umelca v inštalácii syntetických médií s názvom Dalí žije, v ktorej videogenerovaný Dalí hral "hostiteľa" návštevníkom múzea."
Na druhej strane, keďže jednoduché deepfake video nie je vďaka voľne dostupným technológiám problém vytvoriť, odborníci očakávajú, že masívne využívanie tejto technológie ešte len príde a s ňou aj nebezpečenstvo deepfake. "Ľudia v súčasnosti častokrát slepo veria tomu, čo vidia. Naša osveta (kampaň O2, pozn. red.) vedie k tomu, aby začali kriticky myslieť," vysvetľuje Spano.
Zostáva vám 85% na dočítanie.