Chris Garbutt z francúzskej agentúry Ogilvy France hneď na začiatku zaťal do živého, keď povedal, že ľudia vraj neznášajú reklamu. Veď si len predstavte, že vám ktosi neznámy klope na dvere a chce vám niečo predať... budete potešený? V podstate musíte ľudom povedať niečo dômyselné a nečakané, pričom máte na to, aby ste zaujali iba 3 sekundy! Emócie dokážu ľudí prebudiť a prinútia rozmýšľať nad tým, čo im chcete povedať. Inšpirovať ich, pritiahnuť ich a potom vytvoriť emócie. Vytváranie emócií v reklame sa deje mnohými spôsobmi. Na prednáške sme dostali zopár príkladov, ako vyzerajú jednotlivé druhy emócií.
Inšpirujte vo veľkom ako napr. Nike alebo buďte príjemne obyčajný ako Puma.
Môžete prebudiť hrdinský pocit z každodennej činnosti.
Reklamu môžete naplniť príbehmi, ktorý vyvolajú zimomriavky a donútia vás niečo správne urobiť.
Trošku nostalgie, ale možno sa niekto v tom spozná.
Páčil sa mi výraz, ktorým Chris charakterizoval, čím sa má reklama vyznačovať: "Blade running creativity". Ďalej spomenul, že klienti neradi riskujú, skôr očakávajú emócie.
Na záver utkvelo v hľadisku jeho odkaz pre ľudí z reklamy - Inšpirujte ľudí k činom, k rozhodnutiam, ktoré ľudia urobia na základe emócií.
O tohtoročnom PIAFe vyšlo na AdArene
PIAF 2013 - Výber z ocenených kampaní
PIAF 2013 - Matt Wyatt poodhalil tajomstvo úspešných štátnych kampaní v boji proti zlozvykom
AdArena má svoje miesto na Facebooku.
Príhody a skúsenosti z dalších konferencií nájdete na AdArena Tumblr.
Narazili ste na niečo reklamné, čo musí byť na AdArene? Píšte na adarena.blog(at)gmail.com
Michal Halmeš, AdArena

