StoryEditor

Sex v reklame predáva. To, čo nepredáva, je jeho zlá exekúcia

26.10.2015, 13:33
Reklama a sex očami Zuzany Ďurčekovej z MADE BY VACULIK. Takéto boli Raňajky so sexi reklamou.

Raňajky so sexi reklamou boli ďalším zo série eventov, ktoré organizuje Klub reklamných agentúr Slovenska a Rada pre reklamu s cieľom ukázať, čo v reklame ešte „áno“ a čo už rozhodne „nie“, aby bola inšpiratívna, funkčná a zároveň zodpovedná. V utorok 20. októbra v kaviarni Foxford si traja spíkri posvietili na sex v reklame. 

 

Podľa Zuzany Ďurčekovej, managing directorky agentúry MADE BY VACULIK, sex v reklame naozaj predáva. To, čo nepredáva, je jeho zlá exekúcia. 

 

Keby sme sa na sex pozreli z pohľadu teórie, tak ako Zuzana Ďurčeková počas Raňajok so sexi reklamou, objavili by sme absolútny základ učebníc marketingu - Maslowovu pyramídu potrieb. 

"Keď sa pozrieme na tú úplne spodnú časť, zistíme, že okrem toho, že sa musíme najesť, obliecť, byť v teple, tak musíme mať aj sex. Je to bazálna vec, ktorou žijeme, nemôžeme ju ignorovať. Sigmund Freud tvrdil, že sex determinuje našu osobnosť, že náš celý život sa točí okolo sexu a na tom sa nič nezmenilo a ani nezmení," vraví Z. Ďurčeková. Prechádza tiež do súčasnej doby a odhaľuje, „čo naozaj hľadáme“ - cez Google. Do súboja postavila Boha, vieru, lásku, sex a porno.

 

Čísla hovoria za všetko:

 

"Pokiaľ hľadáme silné „insajty“, ktoré ľudí oslovia, sex jednoducho nemôžeme ignorovať. Bolo by to pokrytecké. Náš vkus a pohľad na realitu nám rovnako kazia aj zlé a patetické reklamy o rodine a láske. Tie ale neriešia žiadne arbitrážne komisie, i keď sú v mnohom omnoho škodlivejšie ako smiešne a nevkusné reklamy s témou sexu. Späť ale k téme, či sex predáva. Podľa odborných štúdií sex predáva, ale iba keď je prepojený s produktom, teda produkt je sám o sebe o sexe (napr. sexuálne pomôcky atď.)," hovorí Zuzana Ďurčeková. 
 
 
Keď sa však poobzeráme kriticky okolo seba, vynorí sa otázka: "Je to skutočne tak?" Z. Ďučeková preto urobila ešte jeden malý prieskum, a to v hudobnom, filmovom, výtvarnom i literárnom umení. 

 
 
"Záver z tohto drobného researchu je, že jednoducho sex naozaj predáva. To, čo nepredáva, je jeho zlá exekúcia," hovorí Z. Ďurčeková. Sú skvelé a funkčné sexy reklamy na produkty, ktoré nemajú absolútne nič spoločné s produktom a na druhej strane sú zas reklamy, ktoré sú katastrofálne i keď je sex ich hlavným predajným artiklom.  

 

 

PRÍKLADY DOBRÝCH A ZLÝCH REKLÁM SO SEXOM V HLAVNEJ ÚLOHE
(kampane vytipovala Zuzana Ďurčeková pre účely Raňajok s reklamou)  
 
SPODNÉ PRÁDLO
Najnovšia kampaň značky Calvin Klein s Justinom Bieberom.

 

Vizuál značky mužského spodného prádla JBS. Odhalená mníška si vyslúžila napríklad aj ocenenie v súťaži Epica Awards. Na Slovensku by si s najväčšou pravdepodobnosťou vyslúžila zopár sťažností.

 

Takto predávajú sex "odborníci" z erotického salónu AČKO HRAŠNÉ NA KOPANICIACH

 

Najnovšia kampaň PornHub stavila na inovatívne technológie. Dala mužom možnosť, aby využili svoju "produktívnu energiu" na záchranu planéty. Možnosti sú vraj nevyčerpateľné.

 

Všetko, čo si ženy dávajú do úst, predstavuje nesmrteľnú globálnu ideu. Tentokrát v podaní Burger King.

 

Stará dobrá „klasika“, kedy vtip robí zo sexu príťažlivú tému. I keď produkt nie je priamo prepojený s produktom. Pointa však dramatizuje jeho podstatu a robí produkt nezabudnuteľným. 

 

PERFEKTNE komunikovaný benefit lacných produktov cez "Lacné" ženy v reklame na internetový obchod.

 

Po plejáde reklám, ktoré prezentovali ženskú sexualitu, častokrát veľmi urážlivým a stereotypným spôsobom Z. Ďurčeková zakončila svoju prezentáciu pozitívne. Vyjadrila presvedčenie, že samotná branža cíti, že „sily vo vesmíre“ sa musia vyrovnať: „Pokiaľ tlačíme na jednu polaritu o to viac nám vyskakuje jej protipól. Preto ako opozitum sexuálne prvoplánových kampaní vznikajú nádherné a silné a kampane, ktoré prezentujú ženskosť úplne novým spôsobom“. Always #LikeAGirl.

 
 

-----

O čom budú ďalšie Raňajky s reklamou?

V utorok 2. februára budeme hovoriť o reklamách, ktoré konajú dobro a robia svet lepším, ale aj o tých, ktoré robia presný opak. Prihláste sa TU. 

 

 

Zdroj informácií a vizuálov: MADE BY VACULIK

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. máj 2024 11:55