Róbert Slovák - agentúra Respect APP, prezident združenia tvorivých pracovníkov v reklame Art Director‘s Club Slovakia
StoryEditor

Róbert Slovák: Aj priemerné reklamy sú už dnes nadpriemerné

05.12.2022, 11:46
Autor:
redred

Founder/Creative Director, Róbert Slovák a jeho priatelia o hodnotení reklamy v Stratégiách.

Sedieť za stolom so špičkovými reklamnými tvorcami a zástupcami zadávateľov nad najlepšími prácami uplynulého roka je obohacujúci zážitok. Sledovať niekedy absolútne odlišné pohľady na kreativitu cibrené vplyvmi agentúr a firiem, v ktorých porotcovia vyrástli, je zážitok. Je zaujímavé, ako majú niektoré agentúry v DNA tvorbu vtipných reklám, iné sa fokusujú na premakaný craft a niektoré uprednostnia ideu a pokojne ju zhmotnia pomocou videobanky. Ale je milé, že nás tá práca stále tak baví, že dokážeme celkom veľa emócií vložiť do diskusie o niečom, čo (povedzme si to úprimne) nie je zas také vážne, všakže.

 

Výsledky ročného hodnotenia si môžete pozrieť TU: 

image

Hodnotenie Stratégií: Absolútni víťazi roku 2022. Toto sú top práce slovenskej reklamy

 

Stále je to len reklama

Napriek tomu je pre zlepšovanie našej brandže dôležité, aby sme do hĺbky rozoberali práce, ktoré majú byť ocenené a majú tak ukázať trend či smer, ktorým sa slovenská reklama uberá – alebo teda mala by sa uberať. Oceňujem najmä to, že vo viacerých kategóriách vyhrali práve komerčné práce. Na niekoľkých prvých miestach bodovali banky – čo je výborná vizitka toho, ako tí najväčší a na prácu s peniazmi a budgetmi isto extrémne citliví hráči na trhu rozumejú tomu, že čím lepšia je ich kreativita, tým viac sa im darí predávať.

Okrem kampane využívajúcej skratku sex – peniaze – deti by som ktorúkoľvek z víťazných prác rád videl vo svojom portfóliu. Ani jedna z hodnotených prác podľa mňa nepatrila do košiara „zbytočnej kreativity“ a potvrdil sa tak trend zo Zlatého klinca, že aj priemerná úroveň slovenskej reklamy stúpa. Mimoriadne ma bavila craftovo vymakaná fotka v printe Skutočné cenovky od MUW Saatchi & Saatchi, kasting a set design Veggie-tariánov od THIS IS LOCCO, dokonalé využitie umiestnenia OOH plochy Buď láska od Free Andy a vtipná „antikampaň“ na pomalý vlak Faster than a Train od Mannchaftu.

Ide to dobrým smerom

Diverzita tém, zadaní a najmä agentúr, ktoré boli ocenené v koncoročnom hodnotení Stratégií, podčiarkuje pozitívny vývoj celej brandže, ktorú neovládajú len dvaja-traja silní hráči z pobočiek veľkých svetových sietí. Veľkú zásluhu na tom majú v prvom rade tí rozhľadení klienti, ktorí dávajú priestor aj menším a často o to akčnejším tímom a agentúram s novým a so sviežim pohľadom na komunikáciu.

01 - Modified: 2022-12-05 07:21:32 - Feat.: 0 - Title: Eva Tiko Rajčáková: Teším sa úprimnej snahe otvárať spoločenské témy 02 - Modified: 2022-12-05 07:06:05 - Feat.: 0 - Title: Peter Rajčák: Hodnotili sme reklamu v Stratégiách a občas nie a nie získať nadpolovičnú väčšinu hlasov
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 13:39