Juraj Porubský bol už v roku 2010 pri zrode slovenskej mutácie zahraničného mesačníka Forbes. Na čele redakcie stál viac ako 13 rokov a teraz jeho šéfredaktorský štafetový kolík preberie jeho kolefgyňa Lucia Okšová. Nová šéfredaktorka riadila od apríla minulého roka online stránku Forbes.sk.
„Forbes Slovensko ako značka otvára dvere – ale potrebujeme toho omnoho viac. Nestačí, aby nás ľudia čítali v papierovej verzii, ale aby Forbes pokračoval na slovenskom trhu ako silná značka aj v digitálnom priestore s prémiovou online verziou Forbes.sk a bohatou ponukou newslettrov Forbes Espresso. Tie poskytnú čitateľom vhľad do toho najdôležitejšieho z biznisu, sociálnych sietí a umožnia im zostať v obraze. Forbes podcasty im zase okrem motivácie ponúknu aj návod na work-life balans,“ povedala pre forbes.sk nová šéfredaktorka Lucia Okšová.
Nová šéfredaktorka plánuje previesť redakciu obdobím transformácie a spoplatnenia digitálneho obsahu a zároveň priniesť aj viaceré zmeny, ktoré posunú magazín bližšie k novej generácii čitateľov.Lucia Okšová pôsobí vo Forbes Slovensko od roku 2017. Predtým písala pre Hospodárske noviny a prvé skúsenosti so žurnalistkou nabrala v Aktuálne.sk. Vyštudovala medzinárodné vzťahy a energetickú bezpečnosť na Masarykovej univerzite v Brne a európske štúdiá na Univerzite Komenského v Bratislave. Je absolventkou trojročného hodnotovo orientovaného líderského programu Nexteria Leadership Academy a ako štipendistka Fulbrightovej nadácie absolvovala školu sociálneho podnikania na Kelley School of Business a Indiana University v Spojených štátoch.
Stratégie oslovili CEO Forbesu Martinu Milichovskú, aby sme zistili, prečo pristúpili ku výmene šéfredaktora a aké ďalšie plány majú so značkou Forbes.Kedy končí Juraj Porubský ako šéfredaktor?
Juraj Porubský končí vo februári, od 1.3. oficiálne nastupuje Lucia Okšová, ktorá však už od nového roka prebrala vedenie redakcie, a to ako na Forbes.sk tak aj v magazíne Forbes Slovensko.
Prečo prichádza výmena na šéfredaktorskej stoličke?
Juraj pôsobil na pozícií šéfredaktora od samého začiatku fungovania Forbes Slovensko, čo je takmer 14 rokov. Za tento čas odovzdal vydavateľstvu nesmierne hodnotnú prácu, vďaka ktorej značka získala na slovenskom trhu také renomé, aké dnes má. Po toľkom čase je však výmena na tejto pozícií prirodzená, a aj vítaná. Pre vydavateľstvo je nesmiernou výhodou, že máme v našom tíme talentovanú a pracovitú Luciu Okšovú, ktorá ma všetky predpoklady pre úspešné riadenie redakcie. Luciu sme na túto rolu identifikovali už pred pár rokmi, čiže vydavateľstvo je na túto zmenu pripravené.
Zostáva Porubský ďalej vo vašom vydavateľstve? Prípadne ak nie, kam smerujú jeho kroky?
Juraj má vo vydavateľstve otvorené dvere, ak vznikle idea spoločného projektu, ktorý bude atraktívny pre obe strany, sme spolupráci otvorení. Podľa našich informácií nemá aktuálne naplánované ďalšie konkrétne kariérne kroky, chce sa venovať cestovaniu, rodine a určite aj športu.
V rámci časopisu prichádza aj ku ďalším zmenám?
Z vydavateľstva v rovnakom časovom horizonte odchádza aj Lívia Trubenová, dlhoročná Head of conferences. Lívia vo vydavateľstve pôsobí viac ako 10 rokov a za tento čas odviedla skvelú prácu, ale je čas posunúť sa ďalej, čiže dôvody odchodu sú obdobné ako v prípade šéfredaktora. S eventami máme tento rok veľké plány a otvorený hiring proces, záujemcov je extrémne veľa. Popritom sa rozrastá redakcia, do ktorej prišlo za posledné mesiace viacero nových tvárí. Koncom roka prišla na pozíciu Brand Manager talentovaná Michaela Kupčíková, pod ktorou sa formuje nové marketingové oddelenie.
Aké plány máte aktuálne so značkou Forbes?Pripravujeme sa na digitalizáciu nášho obsahu a spoplatnenie Forbes.sk, čo ide ruka v ruke s tvorbou obsahu, ktorý bude atraktívny pre čitateľov mladšej cieľovej skupiny. To je skupina ľudí, ktorá obsah nielen konzumuje v tlačenej forme, ale aj ho číta na webe, odoberá newslettre, počúva podcasty a získava informácie aj zo sociálnych sietí. Z hľadiska obsahu je potrebné, aby aj magazín Forbes Slovensko zostal na tepe doby a ponúkol svojim lojálnym fanúšikom obsah v takej forme, v akej ho chcú konzumovať. Popritom pripravujeme nové eventové projekty, ktorých cieľom je utužovať komunity našich čitateľov okolo obsahu, ktorý vytvárame a dávať im priestor vytvárať zmysluplné vzťahy a biznis spojenia. Rastieme aj v rámci nášho knižného vydavateľstva, s ktorým tento rok chystáme viacero pútavých titulov.
Mojim osobným prianím pre značku je posunúť hodnotu nášho obsahu k čo najširšej skupine ľudí, aby z nej mohli benefitovať ako naši lojálni čitatelia doteraz, a posúvať tak seba a našu krajinu k lepšiemu.