archív
StoryEditor

Pamätáte si? Tieto vianočné reklamy nás kedysi bavili

23.12.2017, 17:41
Autor:
(pš)(pš)
Ahoj Kikuš, Sniežik sa nám chumelí či Vianoce s maňuškami. Nahliadnite do archívu reklám našich operátorov.

Slovenskí operátori patria medzi spoločnosti, ktoré ako prvé prichádzajú s vianočnou ponukou. Vybrali sme pre vás vianočné kampane, ktoré si z posledných rokov pamätáme azda najviac.

ROK 2008

Vianoce ša la la

V roku 2008 v tom čase ešte T-mobile odštartoval vianočnú kampaň spotom Vianoce ša la la. Reklama prezentovala – víkendové smsky zadarmo. Kampaň pokračovala rovnako chytľavými pesničkami ako Vianoce Bim Bam Bom či Vianoce Heja Hou.

Vianoce s Adelou a Sajfom

Priniesol v roku 2008 Orange. Kreatívny koncept kampane vychádzal z faktu, že Adela a Sajfa v rannom vysielaní Fun rádia žrebujú výhercov 60 Mercedesov, ktoré sú súčasťou vianočnej ponuky Orangeu. Vznikla tak séria siedmich spotov z dieľne agentúry Wiktor Leo Burnett. Kreatívnym riaditeľom bol Peter Kačenka, art directorom Jonáš Karásek. 

ROK 2009

Ahoj Kikuš!

Aj v roku 2009 značka T-mobile spieva. Hlavnou myšlienkou boli súkromné odkazy, ktoré sa zrazu dostali na verejnosť. A tak sa na Vianoce objavila Ahoj Kikuš! Nápad vznikol pod taktovkou kreatívneho riaditeľa Rasťa Michalíka, agentúre MUW Saatchi&Saatchi v tom čase šéfoval Ivan Hulík.

ROK 2010

Dédé spôsobil vianočný ošiaľ

V roku 2010 sa operátori T-mobile a T-com spojili vo vianočnej kampani Bukekela Vianoce, čo v africkom jazyku znamená parádne. V spoločnej kampani sa stretli Dédé z letnej  kampane T-Comu a Kikuš z predošlej vianočnej komunikácie T-Mobilu. Vznikla tak séria milých kampaní, v ktorých zaujal najmä malý Dédé. Pod kampaň sa podpísala agentúra Istropolitana Ogilvy. Kreatívnym riaditeľom bol Peter Darovec, spoty režíroval český režisér Tomáš Mašín.

O2 s rybárom

Na Vianoce v roku 2010 komunikovalo O2 modrými maňuškami. V kampani však nezobrazovalo žiadne symboly Vianoc - sviatky zimy pripomína snehom.Tak vznikla kampaň pod názvom Rybár a Hokej - navrhla ju česká agentúra VCCP Praha.

Vianočky a Sniežik sa nám chumelí

Neobmedzené rodinné paušály propagoval Orange počas Vianoc v roku 2010. V pamäti nám ale pravdepodobne zostali vianočky a pesnička Sniežik sa nám chumelí. Pod kampaň sa podpísala agentúra Wiktor Leo Burnett.

ROK 2011

Milan Lasica ako deduško

V roku 2011 predstavuje Orange Nekonečný paušál - vybral si na to  Milana Lasicu a dve deti, ktoré verklíkom vyčarovali v meste vianočnú atmosféru. Spot vznikol v agentúre Wiktor Leo Burnett, kreatívnym riaditeľom bol Martin Ondrušek a Peter Kačenka. 

ROK 2012

Eva Máziková a Happy day

V roku 2012 už Telekom prišiel s myšlienkou, že zákazníci Telekomu môžu mať so službami operátora „Happy Day“ nielen počas Vianoc. Vo vianočnom spote  Eva Máziková vymenila ružový volant za mikrofón a spolu s 32 deťmi prespievala známy hit Happy Day. Kreatívny koncept vymysleli Rasťo Michalík a Peter Rajčák, kampaň vznikla v agentúre Muw Saatchi&Saatchi.

Vianočné maňušky

V roku 2012 operátor O2 taktiež vsadila na svoj koncept s maňuškami. Tentoraz už aj s tradičnými symbolmi Vianoc ako sú stromček či novoročný ohňostroj. V kampani spoločnosť varuje ľudí, aby sa nedali nachytať na nafúknuté vianočné ponuky konkurenčných operátorov. Spot vznikol v agentúre VCCP.

ROK 2014

Band Mariána Čekovského

Na Vianoce 2014 vsadil Orange na kapelu Mariána Čekovského, v ktorej sa postupne objavili viacerí slovenskí hudobníci: Hex, Zuzana Smatanová či Jana Kirschner. Vznikla tak séria rytmických spotov s chytľavými melódiami. O kreatívu sa postarala agentúra Wiktor Leo Burnett, produkčne kampaň zastrešil Leopard Production.

Bez vianočného ošiaľu

V roku 2014 prišlo O2 s malou vianočnou anti kampaňou. V spotoch reaguje na vianočný ošiaľ a snaží sa nakloniť si ľudí, ktorých vianočný zhon otravuje, na svoju stranu. V kampani spoločnosť tvrdila, že "tohtoročnú ponuku za Vianoce neskrýva". 

Pozrite sa, ako komunikovali operátori v tomto roku:

01 - Modified: 2017-12-22 14:03:24 - Feat.: - Title: V Česku Rada zakázala reklamu, ktorá urážala Krista
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. november 2024 17:29