Slovenskí operátori patria medzi spoločnosti, ktoré ako prvé prichádzajú s vianočnou ponukou. Vybrali sme pre vás vianočné kampane, ktoré si z posledných rokov pamätáme azda najviac.
ROK 2008
Vianoce ša la la
V roku 2008 v tom čase ešte T-mobile odštartoval vianočnú kampaň spotom Vianoce ša la la. Reklama prezentovala – víkendové smsky zadarmo. Kampaň pokračovala rovnako chytľavými pesničkami ako Vianoce Bim Bam Bom či Vianoce Heja Hou.
Vianoce s Adelou a Sajfom
Priniesol v roku 2008 Orange. Kreatívny koncept kampane vychádzal z faktu, že Adela a Sajfa v rannom vysielaní Fun rádia žrebujú výhercov 60 Mercedesov, ktoré sú súčasťou vianočnej ponuky Orangeu. Vznikla tak séria siedmich spotov z dieľne agentúry Wiktor Leo Burnett. Kreatívnym riaditeľom bol Peter Kačenka, art directorom Jonáš Karásek.
ROK 2009
Ahoj Kikuš!
Aj v roku 2009 značka T-mobile spieva. Hlavnou myšlienkou boli súkromné odkazy, ktoré sa zrazu dostali na verejnosť. A tak sa na Vianoce objavila Ahoj Kikuš! Nápad vznikol pod taktovkou kreatívneho riaditeľa Rasťa Michalíka, agentúre MUW Saatchi&Saatchi v tom čase šéfoval Ivan Hulík.
ROK 2010
Dédé spôsobil vianočný ošiaľ
V roku 2010 sa operátori T-mobile a T-com spojili vo vianočnej kampani Bukekela Vianoce, čo v africkom jazyku znamená parádne. V spoločnej kampani sa stretli Dédé z letnej kampane T-Comu a Kikuš z predošlej vianočnej komunikácie T-Mobilu. Vznikla tak séria milých kampaní, v ktorých zaujal najmä malý Dédé. Pod kampaň sa podpísala agentúra Istropolitana Ogilvy. Kreatívnym riaditeľom bol Peter Darovec, spoty režíroval český režisér Tomáš Mašín.
O2 s rybárom
Na Vianoce v roku 2010 komunikovalo O2 modrými maňuškami. V kampani však nezobrazovalo žiadne symboly Vianoc - sviatky zimy pripomína snehom.Tak vznikla kampaň pod názvom Rybár a Hokej - navrhla ju česká agentúra VCCP Praha.
Vianočky a Sniežik sa nám chumelí
Neobmedzené rodinné paušály propagoval Orange počas Vianoc v roku 2010. V pamäti nám ale pravdepodobne zostali vianočky a pesnička Sniežik sa nám chumelí. Pod kampaň sa podpísala agentúra Wiktor Leo Burnett.
ROK 2011
Milan Lasica ako deduško
V roku 2011 predstavuje Orange Nekonečný paušál - vybral si na to Milana Lasicu a dve deti, ktoré verklíkom vyčarovali v meste vianočnú atmosféru. Spot vznikol v agentúre Wiktor Leo Burnett, kreatívnym riaditeľom bol Martin Ondrušek a Peter Kačenka.
ROK 2012
Eva Máziková a Happy day
V roku 2012 už Telekom prišiel s myšlienkou, že zákazníci Telekomu môžu mať so službami operátora „Happy Day“ nielen počas Vianoc. Vo vianočnom spote Eva Máziková vymenila ružový volant za mikrofón a spolu s 32 deťmi prespievala známy hit Happy Day. Kreatívny koncept vymysleli Rasťo Michalík a Peter Rajčák, kampaň vznikla v agentúre Muw Saatchi&Saatchi.
Vianočné maňušky
V roku 2012 operátor O2 taktiež vsadila na svoj koncept s maňuškami. Tentoraz už aj s tradičnými symbolmi Vianoc ako sú stromček či novoročný ohňostroj. V kampani spoločnosť varuje ľudí, aby sa nedali nachytať na nafúknuté vianočné ponuky konkurenčných operátorov. Spot vznikol v agentúre VCCP.
ROK 2014
Band Mariána Čekovského
Na Vianoce 2014 vsadil Orange na kapelu Mariána Čekovského, v ktorej sa postupne objavili viacerí slovenskí hudobníci: Hex, Zuzana Smatanová či Jana Kirschner. Vznikla tak séria rytmických spotov s chytľavými melódiami. O kreatívu sa postarala agentúra Wiktor Leo Burnett, produkčne kampaň zastrešil Leopard Production.
Bez vianočného ošiaľu
V roku 2014 prišlo O2 s malou vianočnou anti kampaňou. V spotoch reaguje na vianočný ošiaľ a snaží sa nakloniť si ľudí, ktorých vianočný zhon otravuje, na svoju stranu. V kampani spoločnosť tvrdila, že "tohtoročnú ponuku za Vianoce neskrýva".
Pozrite sa, ako komunikovali operátori v tomto roku: