Zaujímavý nápad predstavil Pilsner Urquell vo svojej minuloročnej reklame, v ktorej vyrozprával 175 rokov trvajúci príbeh českej a slovenskej pivnej kultúry prostredníctvom historických míľnikov a významných osobností spojených s touto značkou. V spote sa stretávajú napríklad Bedřich Smetana s Emilom Holubom a Milanom Rastislavom Štefánikom. Pripíjajú si na vznik republiky. Ťažký rok 1968 strieda radosť z hokejového triumfu a kľúče cinkajú rovnako ako pollitre. Produkciu zabezpečila spoločnosť Savage a réžiu Eric Hillenbrand. O kreatívu sa postarala reklamná agentúra TRIAD.
Ako ďalší príklad sme vybrali prácu pre Tatra banku, ktorá každoročne venuje limitovanú edíciu kreditnej karty významnej osobnosti. Tento rok to bol Rudolf Sloboda, slovenský spisovateľ, autor románov, poviedkových kníh, kníh pre deti a niekoľkých filmových scenárov, ktorý sa tento rok dožil 80. rokov. Cieľom kampane je okrem predstavenia kreditnej karty priblížiť verejnosti dielo známeho autora. Preto v rámci jednotlivých médií pracuje agentúra MADE BY VACULIK s Rudolfovými poviedkami, ktoré si ľudia, či už celé alebo len úryvky, môžu prečítať priamo na reklamných nosičoch na zastávkach - citylightoch, ale aj priamo v banneroch v online prostredí. Kampaň bola rozšírená aj v podobe Nedeľného čítania na Facebooku a Instagrame, kde poviedky čítali vo videách známe slovenské osobnosti.
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) a Tlačová agentúra Slovenskej republiky (TASR) pripravili spoločný projekt – putovnú fotovýstavu s názvom Alexander Dubček – medzi svojimi. Cieľom spolupráce je upriamiť pozornosť na historické míľniky Slovenskej republiky, keď bola súčasťou Československa. Výstava vznikla pri príležitosti 50. výročia Pražskej jari a verejnosti sa snaží priblížiť nielen fotografie súvisiace s rokom 1968, ale aj vedúceho predstaviteľa, ktorý bol v náročnom období 60. rokov 20. storočia symbolom ľudskosti.
Pozrite si aj peknú inšpiráciu zo zahraničia. Industry Grand Prix na tohtoročnom Cannes putovalo do agentúry Ogilvy Chicago za kampaň First Steps. Ide o printovú reklamu, ktorej copywriting vyhral Grand Prix. Text na vizuáloch popisuje začiatky významných osobností ako Muhammad Ali, Abraham Lincoln alebo Ernest Hemingway. Kampaň bola pripravená pre spoločnosť KIWI.
Da Vinci sa objavil okrem galérie aj na diaľnici smerom z Dubaja do Abu Dhabi. Galéria Louvre Abu Dhabi totiž nelákala návštevníkov, aby sa prišli na výstavu svetoznámych obrazov pozrieť priamo do budovy, ale prišla so skvelým nápadom, ako jednoducho a efektívne zaujať vodičov v outdoore. V spolupráci s kreatívnou agentúrou a rozhlasovými stanicami vytvorili prvú prehliadku, ktorou sprevádza rádio priamo na diaľnici. Na billboardy presunuli 10 slávnych diel a tak cestujúci prechádzajú 62 kilometrovou galériou. Po priblížení k billboardu, si vodiči s naladeným príslušným rádiom vypočujú profesionálny výklad k maľbe, ktorý trvá 30 sekúnd.