Liga za duševné zdravie (LDZ) ako nezisková organizácia sa už takmer 20 rokov snaží pomôcť to zmeniť, ale potýka sa s nezáujmom vo všetkých jeho podobách. Asi najhmatateľnejším dôsledkom je, že Linka dôvery Nezábudka, ktorá neraz zachraňovala ľudské životy, musela pred 12-timi rokmi zaniknúť a doteraz sa ju nepodarilo obnoviť. Pritom to bola jediná 24-hodinová linka dôvery na Slovensku, takže už 12 rokov tu takáto služba neexistuje.
V súvislosti s každoročnou verejnou zbierkou Dni nezábudiek oslovila LDZ agentúru MARK BBDO s prosbou o spoluprácu. Výsledkom je kampaň, ktorá o duševnom zdraví hovorí úplne iným spôsobom. Zameriava sa na tú najväčšiu bariéru, ktorá bráni akejkoľvek zmene neutešeného stavu: nezáujem samotný. Preto v týchto dňoch začína kampaň s názvom "Vyliečme nezáujem". Zásadnú prekážku obracia na kľúčovú ideu a snaží sa získať záujem verejnosti, aj kompetentných štátnych organizácií.
Na dosiahnutie čo najlepšieho výsledku sa pre spoluprácu na kampani podarilo LDZ získať aj ďalšie subjekty, ktoré nezištne prejavili záujem pomôcť s prebúdzaním záujmu. Súčasťou projektového tímu sa tak stali digitálne agentúry PS:Digital, Diorama, PR agentúra Primetime, produkčná spoločnosť Soft Pillow a špeciálna vďaka patrí spoločnosti Studio 727 za zapožičanie technológie Motion Control.
Všetko podstatné sa ľudia dozvedia na kampaňovej stránke vyliecmenezaujem.sk s live odpočítavaním ľudí, ktorí sa nezaujímajú. Povzbudivým momentum kampane je množstvo osobností a celebrít, ktoré sa do nej ochotne zapojili a obracajú záujem zo seba na tých, ktorí tú pozornosť nemajú. Tohtoročným ambicióznym cieľom verejnej zbierky Dni nezábudiek (3.-7. 10. v uliciach slovenských miest) je vyzbierať dostatočné množstvo prostriedkov na opätovné spustenie Linky dôvery Nezábudka.
Zbierku podporia aj spomínané známe osobnosti, medzi ktorými sa objavili komička Evelyn, moderátori Sajfa a Marcel Forgáč, bývalá predsedníčka vlády Iveta Radičová, režisér Peter Bebjak, speváci Celeste Buckingham a Adam Ďurica, hokejisti Tomáš Starosta a Branko Radivojevič a ďalší.
Súčasťou kampane sú videá, ktorými prispievajú samotné osobnosti:
Michal Hvorecký oslovuje ľudí prostredníctvom facebookového profilu.
Pridala sa aj Iveta Radičová:
A aj režisér oceňovanej Čiary Peter Bebjak:
Vizitka kampane - “Vyliečme nezáujem”
Klient: Liga za duševné zdravie
Agentúra: MARK BBDO Bratislava Participujúce agentúry: PS:Digital, Diorama, PRimetime
Creative Director: Vlado Slivka
Copywriter: Michal Roháček, Ivana Drábová (PR)
Art Director: Peter Kuchta
Réžia: Maroš Milčík
Kamera: Juraj Chlpík
Hudba: Matúš Široký
Zvuk: Bajko
Produkcia: Juraj Molnár
Produkčná spoločnosť: Soft Pillow
Videodokrútky: Štefan Kurilla, Michal Nemček
PR Manager: Katarína Zemanová
Digital Planner: Martin Schneider
Account Manager: Lenka Chorvátová, Kristína Trnovská
Strategy Director: Marian Timoracký