Cieľom kampane, ktorú už po tretíkrát spustila spoločnosť Slovnaft, je informovať o možnostiach a benefitoch štúdia odboru Chemik operátor na Strednej odbornej škole chemickej vo Vlčom hrdle v Bratislave. Po jej ukončení majú študenti prácu v Slovnafte istú.
„Mnoho žiakov na základných školách si dáva otázku, kam na strednú školu. Našim cieľom je ukázať im, že chémia nemusí byť takou nudnou, ako sa na prvý pohľad môže zdať. Dlhodobo a úspešne spolupracujeme so SOŠ chemickou vo Vlčom hrdle, kde študenti už počas štúdia s nami, ako ich budúcim zamestnávateľom úzko spolupracujú na rôznych projektoch či majú u nás odbornú prax,“ povedala Alžbeta Grácová, riaditeľka Ľudských zdrojov spoločnosti Slovnaft.
Po minuloročných vizuáloch s chemickými pokusmi sa spoločnosť Slovnaft spolu s agentúrou Wiktor Leo Burnett rozhodla zmeniť koncept kampane. Myšlienkou tohto ročníka je skladanie slov z prvkov v periodickej tabuľke. Chytľavé slová sa objavujú nielen na kľúčovom vizuále, ale aj na reklamných predmetoch a merchandisingu, ktoré môžu deti získať na podujatiach základných škôl alebo v rámci súťaže. Okrem toho vytvorili tri šesť sekundové bumpery (videá), ktoré sa zobrazujú cieľovej skupine na YouTube.
Súťaž je ďalším chytľavým momentom, pri ktorej sa môžu deti zabaviť a zároveň aj zamyslieť a dôkladne sa pozrieť na periodickú tabuľku chemických prvkov. Viac ako 2 000 základných škôl na Slovensku dostalo od Slovnaftu plagáty a vylupovacie okuliare, ktoré sú súčasťou súťaže. Stačí, ak si ich deti vylúpnu, urobia si selfie a postnú na Instagram s hastagom #chemiajezabava a sú automaticky zaradení do súťaže o SWAG ceny.
Okrem toho je súťaž podporená aj zo strany najsilnejšieho influencera na Slovensku a v Čechách, Daniela Štrausa známeho ako Gogo. Ten na svojej YouTube stránke GoGoMan TV uverejnil video s LucyPug, na ktorom hrajú scrabble práve z prvkov periodickej tabuľky. Zároveň vyzývajú na súťaž o reklamné predmety Chémia je zábava, ktoré je rozdelená na dve časti. Okrem postnutia fotky na Instagrame môžu deti súťažiť aj na YouTube tým, že sa pokúsia vymyslieť zaujímavé slová z chemických prvkov.
Kampaň Chémia je zábava sa sústredí aj na rodičov žiakov končiacich základnú školu. Pre nich Slovnaft pripravil množstvo benefitov, ktoré im znížia finančné náklady spojené so štúdiom. Patria medzi ne napríklad bezplatný internát, pravidelné vreckové či štipendium, príspevok na cestovné, odmena za dobrý prospech a mnohé ďalšie.
„Spoločnosť Slovnaft sa snaží podporovať štúdium chémie a kampaňou Chémia je zábava zaujať deti a ich rodičov. Pre mnohých môže byť chémia nezaujímavou a práca Chemika operátora neatraktívna. My sa to snažíme ale zmeniť a ukázať, že to tak vôbec nemusí byť. Veď aj pri chémii môžu byť deti kreatívne, tak ako aj my pri tvorbe tejto kampane,“ povedal Anton Molnár, hovorca a riaditeľ Podnikovej a marketingovej komunikácie Slovnaftu.
Kampaň je nasadená na sociálnych sieťach Facebook, Instagram, YouTube, na webových stránkach online periodík a v printovej verzii na všetkých základných školách na Slovensku.