ČSOB pokračuje vo svojom komunikačnom koncepte, ktorý predstavila vlani na jeseň a ktorého hlavnou „tvárou“ je snežná sova. V novom spote vystupuje sova opäť v úlohe radcu, ktorý klientovi poskytne riešenie jeho situácie. Vďaka hypotéke na nešpecifikovanú nehnuteľnosť klient presne vie, ešte pred hľadaním nehnuteľnosti, aké sú jeho úverové možnosti. Hypotéku má už totiž schválenú a to zlepšuje aj jeho pozíciu pri kúpe nehnuteľnosti.
„Jednoducho, aby mu ju niekto nevyfúkol. Pretože naši klienti bývajú prví. Rýchlosť a dravosť sovy sú presne tie propozície, s ktorými pracujeme v komunikačnom koncepte už od začiatku a presne korešpondujú aj so samotným produktom,“ hovorí Mária Horváthová, manažérka oddelenia marketingovej komunikácie ČSOB.
V novom spote banka nahradila živú sovu Ute jej 3D verziou, ktorú vytvorilo štúdio Alien. Spot sa nakrúcal sa na bratislavskej Kolibe v réžii Dana Dekana.„Od začiatku som mal predstavu, že spot musí byť odrozprávaný filmovo a uveriteľne. Okrem výborného tímu štúdia Alien bolo pre vizuál spotu kľúčové aj zapojenie kameramana Martina Chlpíka, ktorý sa zúčastnil aj celého postprodukčného procesu. V spote je aj viacero záberov, ktoré sú kompletne CGI. Ak si to divák neuvedomí a užíva si let sovy a príbeh spotu, znamená to, že sa nám zámer podaril,“ približuje Dano Dekan.Samotnej animácii predchádzala štúdia letu reálnej polárnej sovy, jej fyziológie, aby všetky vymyslené akcie pôsobili uveriteľne. S tým, že hlavná „tvár“ bude mať 3D podobu sa pri koncepte počítalo, podľa informácii banky, už od začiatku. Vzhľadom na technickú a časovú náročnosť tohto riešenia sa však prvý spot natáčal ešte so živou sovou.
„Živú referenciu“ hodnotíme veľmi pozitívne, lebo sa v rámci 3D produkcie máme o čo oprieť, vieme to porovnať so skutočnosťou. Na druhej strane, hlavný hrdina v 3D podobe nám otvára oveľa širšie možnosti pri kreatíve a realizácii spotu,“ dopĺňa Mária Horváthová.
Ako vznikla 3D sova:
Model sovy snežnej pre ČSOB bol vyrobený podľa skutočnej sovy Ute, na základe bohatej fotodokumentácie z jej chovu. Odsledovanie presných proporcií tela pri modelovaní patrí medzi dôležitý krok v procese výroby, od toho totiž závisí ako sa bude model hýbať v animácii. Aby pribrala na objeme, jej operenie bolo zahustené, celkovo obsahuje 11 770 ručne ukladaných pier a pierok doplnených o 120 000 vláken páperia. Animačnú kostru tela tohto dravca tvorí 83 kostí a 25 šliach a svalov. Zobák bol navrhnutý tak, aby mohla rozprávať. Hotová sova má aj sofistikovanú simuláciu peria, použitú pri lietaní.
Vizitka kampane:
Agentúra: MUW Saatchi&Saatchi
Kreatívny riaditeľ: Pavol Pružinec, Jaro Vígh
Art director: Ivan Tichý, Roman Švajka
Copywriter: Dajana Szekélyová, Pavol Pružinec
Head Account manager: Anh Doan
Account director: Anna Dzurjaníková
Hudba: Matúš Široký
Režisér: Dano Dekan
Produkcia: Hitchhiker Films
CGI: ALIEN studio
3D model sovy - ALIEN studio, Roman Straponček
Foto + 3D: Matúš Bence
Maketa sovy na natáčaní slúži ako referencia veľkosti pre hercov. Pre režiséra a kameramana zase pri komponovaní záberu.
Základný model tela sovy doplnený o animačnú rig-kostru a rôzne pomôcky potrebné pre animáciu.
Perie, pierka, páperie. Geometricky celkom jednoduché plátky reprezentujúce perie, je ich ale naozaj veľa a ich správne rozmiestnenie po tele sovy je časovo náročné.
Sieťový model bez materiálov. Sivá podoba celkového objemu a tvaru.
Render modelu s textúrami a materiálmi. Model dostáva vizuálnu štruktúru, veľkú úlohu tu zohráva správne nasvietenie.
Postprodukcia. Finálna úprava svetelnosti a farebnosti jednotlivých komponentov v snahe o správne „napasovanie“ počítačového modelu sovy do reálneho záberu so živým hercom.