Obrázková sociálna sieť Instagram vďaka svojej rýchlo rastúcej popularite neustále inovuje. Už v minulom roku sme mohli sledovať, ako sa platforma krok po kroku približuje k tomu, aby navnadila 1,3 milióna používateľov na nakupovanie priamo na sociálnej sieti, bez potreby opustenia aplikácie či preklikov na domovskú stránku spoločnosti.
Doteraz bolo dostupné tlačidlo „View on Website” pre zobrazenie názvu produktu s cenou.
Nahradila ho funkcia „Checkout with Instagram“, ktorá zabezpečí používateľom jednoduché nakupovanie, ktorým kliknete na produkt, o ktorý máte záujem a celý nákup zahŕňajúci výber, platbu aj informácie o doručení dokončíte bez prekliku na webovú stránku spoločnosti.
„Víziou je mať konečne k dispozícii pokladňu pre ktorúkoľvek firmu na Instagrame,“ hovorí Layla Amjadi, produktová manažérka spoločnosti Instagram Shopping. "Cieľom je konečne splniť jeden z najväčších požiadaviek, ktoré sme počuli od začiatku Instagram Shopping."
Takzvané Chcekout posty nájdu používatelia v klasických postoch vo feede, v príbehoch a aj v Explore feede. Zatiaľ môžu byť tagom označené iba posty, ktoré nie sú sponzorované.
Medzi značkami, ktoré využili možnosť nákupu sú najväčšie značky ako Dior, Nike, Zara, Prada, Michael Kors, Burberry, Kylie Cosmetics či Adidas a mnohé ďalšie.
Po zakúpení si používatelia môžu sledovať, v akom stave je objednávka, prípadne navoliť upravenie údajov o doručení, či možnosť kontaktovať predajcu. Instagram povolil tiež úplné zrušenie objednávky a notifikáciu po doručení.
Výhodou je, že poskytnutá vymoženosť nakupovania je tak jednoduchá a rýchla, že ju väčšina značiek s vysokou pravdepodobnosťou bude chcieť zaviesť. Čo jednoznačne súvisí aj s rastom investície do reklamy. To je pre materskú spoločnosť Facebook v každom ohľade prijateľný zdroj ďalších financií.
Instagram novinku samozrejme firmám spoplatní, ako uviedol TechCrunch, zatiaľ konkrétnu výšku poplatku či provízie nechce zverejniť. Prezradila však, že si poplatok určite plánuje odvádzať.