SodaStream, výrobca prístrojov na domácu perlivú vodu, si 30. výročie Nežnej revolúcie pripomína limitovanou edíciou fliaš so symbolmi Novembra 1989 pripravenou špeciálne pre slovenský a český trh.
Na každej z fliaš je znázornený iný symbol Nežnej revolúcie: znak „V“ ako typické novembrové gesto, trikolóra a kľúče, ktorými sa štrngalo na námestiach. Limitovaná edícia je vo farbách československej vlajky: biela, modrá a červená.
Aby sa odkaz Nežnej revolúcie šíril aj medzi mladými ľuďmi, komunikácia je doplnená o spot, ktorý pripomína emócie Novembra 1989 očami disidenta, vtedajšej dvadsiatničky a mladého muža, ktorý sa narodil práve 17. novembra.
Video nie je reklamným produktovým spotom. Hlavnou myšlienkou videa 30 rokov slobody je pripomenúť si udalosti Novembra 1989 a upozorniť na to, čo nám umožnila zmena totalitného režimu na demokraciu. Môžeme cestovať, vzdelávať sa, máme dostatok tovaru v obchodoch a môžeme prejaviť názor bez toho, aby nám za to hrozila perzekúcia či strata slobody.
„Ďakujeme všetkým odvážnym ľudom, ktorí sa nebáli a vzopreli sa totalitnému komunistickému režimu. Ich statočnosť a vytrvalosť ovplyvnila osudy množstva Slovákov a Čechov, ako aj nasledujúce generácie,“ zdôvodňuje inšpiráciu pre špecifický obsah videa produktový manažér SodaStream Slovensko Attila Forgon.
Vo videu vystupujú ľudia, ktorých sa Nežná revolúcia dotkla priamo a aj zástupca mladej generácie, ktorý tieto udalosti nezažil na vlastnej koži.