StoryEditor

Lego zvýšilo tržby i zisk, firma prekonala aj konkurenciu

04.03.2020, 10:18
Autor:
redred
Firma za úspech vďačí klasickým stavebniciam, novým obchodným domom a lepšej webstránke.

ČTK dnes informovala o zisku a tržbách najväčšieho výrobcu hračiek na svete Lego. Ten v minulom roku zvýšil svoj zisk o 2,8 % a rovnako aj tržby o 6 %. A to aj napriek tomu, že celkový trh s hračkami klesá. Za úspechom v tržbách môžeme vidieť stále silný predaj klasických stavebníc tak, ako ich poznáme, nové obchodné domy a vylepšené internetové stránky, zdôvodnila dnes firma.


Po desiatich rokoch, kedy sa tržby zvyšovali dvojciferným tempom, sa ich rast zastavil v roku 2017. Minulý rok sa tempo tržieb zvýšil z 3 % z roku 2018. Celkovo tržby v minulom roku dosiahli vyše 5 miliárd eur.


Rok 2018 hodnotí generálny riaditeľ Niels Christiansen ako dobrý: "Prekonali sme zvyšok odvetvia výroby hračiek." Tržby konkurenčnej firmy Mattel minulý rok stagnovali, spoločnosť Hasbro svoje tržby zvýšila o 3 %, zhodnotila agentúra Reuters.


Lego dnes nájdete po celom svete v 570 obchodoch. Minulý rok firma otvorila 150 obchodov a tento rok plánuje otvoriť rovnaký počet. V Číne plánuje počet obchodov zvýšiť na 220.


Výrazne rástol predaj obľúbených licencovaných produktov, ako je Harry Potter a Avengers. Najpredávanejším produktami ale boli stavebnice Lego City, Lego Classic a Lego Technic.

Spoločnosť Lego je známa hlavne svojimi farebnými plastovými stavebnicami. Firmu založil v roku 1932 Ole Kirk Christiansen a pomenoval ju podľa dánskych slov "leg godt", čo znamená "pekne si hrajte". Rodina je dne najbohatšou dánskou rodinou a spoločnosť Lego je podľa tržieb najväčším výrobcom hračiek na svete. Výrobné závody prevádzkuje v Dánsku, Maďarsku, Mexiku, Číne a tiež v Česku.

Reklamy značky Lego patria medzi obľúbené, ich logo sme videli snáď v tisíckach variantoch. Minulý rok v septembri prišla značka s globálnou kampaňou s taglinom Rebuild the world. Značka tým chcela povedať, že sa cítiť byť sebavedomá vo svojom biznise a teraz sa posúva ďalej - chce byť inšpiráciou, chce, aby ľudia značku vnímali ako tú, ktorá má čo povedať k súčasným témam - sčasti politika, klíma či typická gender ideológia. Svoju novú pozíciu odštartovala spotom, v ktorom účinkujú postavičky z Lega v nadrozmerných veľkostiach. Pointu sa dozvieme, ako vždy, až na záver.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 07:13