StoryEditor

Zlatica Baltazarovičová: Podstata zostáva stále rovnaká. Treba rozumieť našej práci, médiám a nerezignovať na invenciu

24.07.2020, 08:25
Autor:
pzpz
Predstavujeme talenty z PR brandže.

Letná edícia PR talentov pokračuje. Dnes na otázky odpovedá Zlatica Baltazarovičová z agentúry Bison&Rose.

„Od februára pracujem v slovenskej pobočke agentúry Bison&Rose, ktorá na českom trhu patrí medzi tie najlepšie a je to pre mňa veľká výzva. V PR brandži sa pohybujem už tri roky a mala som možnosť pracovať na rôznych väčších produktových aj korporátnych kampaniach, organizovať množstvo zaujímavých eventov pre klientov primárne z informačno-technologického prostredia. V Bison&Rose mám na starosti moje srdcovky Epson a Sony, ale aj značky Birell, či Garden Gourmet a podieľam sa tiež na komunikácii pre značku Pilsner Urquell,“ predstavuje sa na úvod Zlatica.

S: Ako sa máte? Čo momentálne prežívate?

Vrátila som sa z krátkeho výletu na Kysuciach. Celý víkend sme s priateľom strávili turistikou, dokonca ani nepriaznivé počasie nás nezastavilo. Ako mnohí, aj my sme naše plány prispôsobili aktuálnej situácii a dovolenkujeme ‚doma‘. Nie pre každého je však práve toto ideálna letná dovolenka, veď niekto by o takomto čase možno rád sedel s vyloženými nohami pri mori či lovil dobrodružstvá a obdivoval zaujímavosti iných kultúr. Mne osobne sa páči myšlienka vrátiť sa späť k tomu, čo je naše – tu, na Slovensku.

S: Zaujímavá skúsenosť, ktorú ste zažili v prvej polovici roka?

Najväčším zistením, možno aj práve kvôli tejto skutočne nepriaznivej situácii pre mňa bolo, že na mnohých veciach v skutočnosti až tak nezáleží. Svet sa mení rapídne rýchlo a jediné, čo v takej situácii môžem spraviť, je schytiť do rúk to, čo viem ovplyvniť a nechať plávať všetko, čo by som aj tak nedokázala zmeniť. Najdôležitejšie je však zdravie a to máme predsa len jedno. Ale tieto motivačné reči prenechám už iným odborníkom J.

S: Zmenila vám pandémia dôležitý plán, alebo krok v živote, na ktorý ste sa chystali?

Nepozerám sa na to tak, že by mi korona narušila nejaké moje plány. Je to aktuálna situácia, s ktorou sa jednoducho musím vysporiadať. Možno jediným drobným game changerom, ktorý pandémia oddialila v čase, sú moje výhľady na vlastné bývanie, o ktorom už dlhší čas premýšľam.

S: Čo najdôležitejšie si plánujete v druhej polovici 2020?

Snažím sa minimalizovať akékoľvek plánovanie v dlhodobom horizonte. Prítomný okamih ma vracia vždy na zem a preto sa zameriavam len na to podstatné, čo práve prežívam. Snažím sa čo najviac sústrediť na seba a zdokonaľovanie sa v pracovnej sfére. V Bison&Rose pracujem na skvelých projektoch, každý deň prináša niečo nové, veľa sa učím a rozvíjam. To ma napĺňa aj teší. Mojim plánom teda je, aby to takto pokračovalo čo najdlhšie.

S: Ako podľa vás zmení pandémia koronavírusu fungovanie PR? Ktoré princípy PR zostanú rovnaké aj po ukončení pandémie?

Kvalitné a profesionálne PR je dnes jednoznačne nutnosťou. Musí rýchlejšie a flexibilnejšie reagovať na množstvo zmien, byť precíznejšie a oveľa viac nápadité. Všetko je o niečo intenzívnejšie, vrátane zadaní a potrieb klientov. Podstata však zostáva stále rovnaká – je treba rozumieť našej práci, médiám a cieľovkám a nerezignovať na invenciu.

S: Čo online nedokáže nahradiť v PR pri komunikácii smerom k médiám?

Jednoznačne osobný kontakt. Public relations je zo svojej podstaty o vzťahoch a tie online prostredie nevie dostatočne suplovať. Počas týchto pár mesiacov, kedy došlo doslova k nútenému výpadku osobného kontaktu, sa to len potvrdilo. Niet nad osobný kontakt.

S: Ako rada trávite čas, keď nepracujete?

Takých chvíľ nie je až tak veľa, musela som sa na chvíľku zamyslieť :) Rada vo voľnom čase trávim čas s rodinou, spolu s našimi štvornohými členmi sa väčšinou pohybujeme v prírode. V tomto období ma najviac láka turistika a objavovanie krás Slovenska, je ich tu naozaj veľa!

S: Čokoľvek, čo rada sledujete alebo vás inšpiruje?

V skratke - všetko, čo nie je vyjasnené, ma fascinuje. Posledné obdobie sa niekedy zvyknem ponárať do vyhľadávania prakticky všetkého o vesmíre a vecí okolo toho. Zakaždým však idem hlbšie po informáciách. Zaujímavosti ako svetlo, tmavá hmota či Oh-My-God častica mám už celkom prebádané. Moja zvedavosť funguje asi tak, že sa nad niečím (vesmírne veľkolepým) zamyslím a najbližšie 2 alebo 3 hodiny sa neviem sústrediť na nič iné. Pri tejto príležitosti všetkým odporúčam vedátorský podcast, ktorý je u nás doma mimoriadne populárny.

S: Cestovateľské okienko (čokoľvek spojené s vašimi cestovateľskými zážitkami).

Myslím, že najvýznamnejším a doteraz najbohatším trip experience bola pre mňa možnosť vyskúšať si žiť a študovať v úplne inej krajine, ktorá vie človeku priniesť diametrálne odlišné perspektívy na svet. Presne to sa mi potvrdilo počas môjho Erasmus pobytu v holandskom Groningene - preslávenom meste, kde sa vďaka študentom prepájajú rôzne národnosti, kultúry a odlišnosti. Mala som možnosť viesť mnoho rozhovorov s rôznymi ľuďmi a utvrdilo ma to v tom, čo som si dovtedy tajne myslela. Vlastne to prišlo ako facka až po návrate do reality na Slovensku. Ale to je môj pohľad, mnohí by to však videli podobne.

archív Z.B.

S: Ktorá zahraničná a slovenská práca bola podľa vás najlepšia a prečo?

Niekto by to asi na mňa nepovedal, ale počas korony som samú seba párkrát prichytila, ako si pospevujem známu melódiu zelenej postavičky spievajúcej z televízie. Teším sa však z viacerých skvelých projektov našej agentúry – napríklad z behu výčapníkov na festivale v Karlových Varoch minulý rok, ktorý pripomínal preslávenú scénu z filmu Vrchní, prchni, zorganizovanom v spolupráci so značkou Pilsner Urquell. Aj preto verím, že už čoskoro padnú mnohé limity, ktorým tento rok čelíme a situácia nám bude pri podobných kreatívnych nápadoch viac priať.

S: Ktorá kritika vás v živote výrazne posunula vpred?

Určite každá, pokiaľ som si z nej zobrala to, čo som mala. Ak som v nej nič také nevidela, nevnímala som to ako kritikuJ

S: Keby ste nemuseli spať, ako by ste trávili tento čas?

Veľmi rada spím, takže ani keby som nemusela, tak by som si s chuťou pospala. Ale ak by som mala nekonečne veľa energie, tak by som pravdepodobne chcela tento čas investovať do učenia sa hrať na hudobný nástroj. Ako dieťa som k tomu nemala nikdy blízko a dnes by sa mi veľmi páčila predstava mať každý deň vyhradené dve hodinky na trénovanie, povedzme na bicie, ako istý spôsob psychohygieny.

S: Keby ste mohli dostať zaručene pravdivú odpoveď na jednu otázku, čo by ste sa opýtali?

Čo by človeka stálo, keby sa riadil filozofiou Ži a nechaj žiť?

S: Aká je vaša obľúbená spomienka spojená so zamestnaním?

Z posledného obdobia určite na prvé týždne v našej agentúre, kedy som spoznávala všetko naraz. Každý týždeň bol prakticky výnimočný, pretože sa nám podarilo aj počas tohto neľahkého obdobia zrealizovať množstvo zaujímavých aktivít. Posledné týždne ma však úplne aj po osobnej stránke dostala značka Garden Gourmet s jej veggie filozofiou. Aj vďaka tomu sa teraz snažím čo najviac prispôsobovať môj jedálniček a myslieť viac na životné prostredie. Okrem toho už teraz plánujeme a pripravujeme ďalšie veľké jesenné projekty, takže to ma teraz najviac zamestnáva.

01 - Modified: 2020-07-17 08:27:30 - Feat.: 0 - Title: Michala Očenášová: Médiá sú améba. Vždy sa dokázali prispôsobiť dobe 02 - Modified: 2020-06-12 10:31:14 - Feat.: 0 - Title: Simona Skoková: Komunikácia cez digitálne kanály bude v blízkej budúcnosti ešte kľúčovejšia 03 - Modified: 2020-06-19 11:30:33 - Feat.: 0 - Title: Michal Hošták: Eventová sezóna je úplne stratená. Tento rok ju už nedobehneme 04 - Modified: 2020-06-26 08:17:40 - Feat.: 0 - Title: Alexandra Gallisová: Pri brandovej komunikácii oceňujem schopnosť využiť potenciál produktov ako takých 05 - Modified: 2020-07-02 13:39:11 - Feat.: 0 - Title: Michal Ondruš: Emócie pri budovaní značiek nestačia. Dôležitejším prvkom je autenticita 06 - Modified: 2020-07-10 06:06:14 - Feat.: 0 - Title: Lucia Ballayová: Online je veľkým prínosom, ale zbytočne nás ochudobňuje
01 - Modified: 2020-08-28 06:22:58 - Feat.: - Title: Martin Szabó: Páči sa mi práca s ilustráciou, ktorá nie je prvoplánová 02 - Modified: 2020-08-14 07:59:58 - Feat.: - Title: Roman Lončík: Pandémia bola studenou sprchou pre všetkých 03 - Modified: 2020-08-07 08:06:51 - Feat.: - Title: Barbora Senčáková: Content marketing je nedocenený. Veľa firiem mu stále nepripisuje dôležitosť 04 - Modified: 2020-07-30 20:46:30 - Feat.: - Title: Daniela Detriková: V online prostredí sa nenachádza každá cieľová skupina 05 - Modified: 2020-07-17 08:27:30 - Feat.: - Title: Michala Očenášová: Médiá sú améba. Vždy sa dokázali prispôsobiť dobe
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 10:13