Televízna reklama slovenskej značky cyklo-oblečenia bratov Velitsovcov Isadore Apparel sa stáva hitom tohto ročníka Tour de France – a to nielen na televíznych obrazovkách, ale aj v online. Televízny spot, ktorý zaujme svojou autenticitou, môžu vidieť diváci kanálu Eurosport až v 53 krajinách sveta.
Televízny spot je súčasťou kampane „Cycling Struggles” inšpirovanej reálnymi skúsenosťami cyklistov. V duchu jej claimu Road is the way of life (Cesta je spôsob života) odkrýva zábavnou formou úskalia života na cestách, s ktorými sa cyklisti občas potýkajú.
Isadore v marketingu už dlhodobo stavia na prirodzenosti a dokonalom poznaní produktu – vďaka osobnej skúsenosti zakladateľov s profesionálnou cyklistikou má do detailov zmapovanú cieľovku. Štatistiky za prvé dni od nasadenia spotu len potvrdzujú, že zvolená stratégia je správna. Spontánny záujem ľudí o značku okamžite vrástol. Počet vyhľadávaní názvu značky v Google narástol od začiatku kampane až o neuveriteľných 700 percent, čím dobieha svojich globálnych konkurentov.
„Mali sme pred sebou náročnú úlohu, keďže odlíšiť sa od konkurencie v našom segmente nie je jednoduché. Boli sme už unavení sledovaním „ľúbivých“ spotov s cyklistom špurtujúcim v krásnej prírode a silným zameraním na produkt. Rozhodli sme sa preto ísť vlastnou cestou. Náš spot je o skutočnom živote – chceli sme urobiť niečo, s čím sa každý cyklista okamžite identifikuje a zároveň pobaví. Myslím, že sa spot podaril a reakcie ľudí to len potvrdzujú,“ vysvetľuje Peter Velits, jeden zo zakladateľov Isadore Apparel.
Značka vo vyjadrení uvádza, že instantne po každom odvysielaní spotu v televízii je do pár sekúnd na webstránke firmy viac ako tisíc ľudí. Kampaň zaznamenala množstvo pozitívnych reakcií na sociálnych sieťach z celého sveta. Počet fanúšikov na facebooku či Instagrame rovnako rastie v stovkách v reálnom čase po odvysielaní každého televízneho spotu.
Popularita kampane sa prejavila aj na obchodných výsledkoch. Rastú predaje prémiového cyklo-oblečenia. Firma predpokladá, že aktivita zameraná na budovanie slovenskej značky v zahraničí prinesie svoje obchodné výsledky v dlhodobejšom horizonte.
„Chceli sme naplno využiť príležitosť, ktorá sa nám naskytla. Očakáva sa, že Tour de France dosiahne tento rok rekordnú sledovanosť. Dôvodom je absencia mnohých pretekov, ktoré boli kvôli pandémii zrušené. Obmedzená je aj osobná účasť fanúšikov, ktorí necestovali za tour a jednotlivé etapy sledujú v televízii,“ dodáva Peter Velits.
Vizitka kampane:
Názov kampane: Cycling Struggles
Idea: Juraj Pobjecký
Art Director: Tomáš Franta
Copywriter: Olivia Kaferly
Použité médiá: TV, online, print, kampaň v obľúbenej cyklistickej aplikácii Strava.com
Produkcia spotu: marec 2020
Fotografie: Jakub Čaprnka
Réžia: Tomáš Franta
(behind the scene: padajúci cyklista na križovatke je Martin Velits)