Upserve
StoryEditor

Prieskum: Tri štvrtiny nakupujúcich v Európe dávajú prednosť miestnym obchodom

09.10.2020, 08:13
Autor:
redred
Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Mastercard v 16 európskych krajinách. 

Tri štvrtiny nakupujúcich teraz kvôli pandémii dávajú radšej prednosť obchodom a službám v susedstve. Medzi piliere miestnych komunít sa radia pohostinstvá a reštaurácie, večierky alebo poštové pobočky. Traja z piatich ľudí dôverujú odporúčaniam svojich lokálnych predajcov a 77 percent zákazníkov dáva prednosť nákupom od osôb, ktoré pozná. Vyplýva to z výsledkov reprezentatívneho prieskumu spoločnosti Mastercard v 16 európskych krajinách. 

Vykonaný prieskum ukázal, že ľudia naprieč Európou teraz ďaleko viac utrácajú v okolitom prostredí predovšetkým preto, aby svojim miestnym predajcom pomohli postaviť sa späť na nohy (49 percent). Medzi ďalšie významné dôvody patria novo vytvorené vzťahy s predajcami a nezávislými obchodmi (28 percent) a dôvera v odporúčaniach druhých (26 percent).      

Dve tretiny európskych zákazníkov uvádzajú, že si od vypuknutia pandémie ochorenia Covid-19 obľúbili nakupovanie vo svojom najbližšom okolí. Ako tri hlavné dôvody respondenti zmieňovali pohodlie (50 percent), zástupy ľudí v supermarketoch (40 percent) a nariadené obmedzenia dlhších ciest (31 percent).

Firmy s lokálnou pôsobnosťou v tomto roku výrazným spôsobom zasiahla prebiehajúca zdravotná kríza. Pravdaže malé podniky sa budú schopné ako v rámci svojich komunít, tak aj v globálnom meradle znovu spamätať vďaka dvojici zásadných faktorov. Lokálny predajcovia sa tešia historicky najvyššej dôvere zákazníkov a spoločnosť Mastercard na podporu oživenia miestnych firiem poskytuje pomoc v hodnote 250 miliónov dolárov.

Uplatňovanie  protiepidemiologických opatrení má podľa prieskumu podobný vplyv aj na trendy vývoja komunitných hodnôt: oproti minulému roku dnes 58 percent ľudí ďaleko skôr pozdraví svojich susedov, približne každý piaty má kľúč od susedov, 44 percent ľudí preberá pre svojich susedov zásielky a 18 percent uvádza, že sú členmi miestnej skupiny v aplikácii WhatsApp. Prieskum ďalej ukázal, že pre miestne komunity zohrávajú zásadnú úlohu najmä lokálne poštovné úrady, pohostinstvá a reštaurácie, školy, parky a večierky.

 Prieskum vykonala v septembri 2020 nezávislá spoločnosť OnePoll na vzorke 13 000 dospelých respondentov v 16 krajinách.

 

01 - Modified: 2020-09-23 12:48:25 - Feat.: 0 - Title: Prieskum: 5G je pre používateľov internetu známy pojem 02 - Modified: 2020-09-30 07:25:55 - Feat.: 0 - Title: Prieskum: Pandémia ovplyvnila maloobchodníkov v nákupných centrách 03 - Modified: 2020-10-05 06:31:13 - Feat.: 0 - Title: Prieskum: Priemerná rodina minie na kultúru 150 eur mesačne, výdavky za posledné roky rástli
01 - Modified: 2022-03-31 07:51:05 - Feat.: - Title: Najobľúbenejšími obchodníkmi Slovákov za rok 2021 sú Dráčik, Martinus a dm drogerie markt 02 - Modified: 2021-08-06 07:19:12 - Feat.: - Title: Inšpirácie z Cannes: Mastercard umožnila transrodovým ľuďom ukázať svoju pravú identitu 03 - Modified: 2021-08-05 07:26:58 - Feat.: - Title: Prieskum: Generácia Z považuje technické vymoženosti za samozrejmosť a najviac si cení osobné vzťahy 04 - Modified: 2021-05-12 13:27:44 - Feat.: - Title: Mastercard vymenoval novú manažérku rozvoja digital e-commerce 05 - Modified: 2021-04-29 15:36:43 - Feat.: - Title: Prieskum Mastercard: Chcete na prvom rande zapôsobiť? Plaťte bezhotovostne
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. november 2024 22:23