Pustia si Pa a Pi hit z roku '73 a uvaria škrečkom Hráškovú, alebo bude už za hodinu všetko inak a porota rozhodne, že fejm získa niekto iný? Koniec tohto príbehu vyrozpráva tohtoročná Effie Awards, súťaž ktorá ocení tie najefektívnejšie práce v slovenskej reklame. Tento rok v zrýchlenom a online režime súťaží 26 kampaní od 16 prihlasovateľov. Víťazov národného kola Effie Awards Slovakia 2020 sa dozvieme 4. decembra.
“Chcem v mene organizátora Klubu reklamných agentúr Slovenska (KRAS) poďakovať všetkým prihlasovateľom za nasadenie a ich prihlášky. Tešíme sa, že po Zlatom klinci aj Effie je potvrdením, že v slovenskej reklame nemá skepsa miesto a agentúry sú v kondícii. Dokážu aj z homeoffice-u tendrovať, brainstormovať a produkovať vianočné kampane, online vystupovať na konferenciách a aj pripraviť prihlášky do súťaže ako je Effie, kde sa vyžaduje kooperácia s klientmi a mediálnymi alebo prieskumnými agentúrami. To všetko tento rok ešte aj pri jednom deadline prihlášok,” hovorí Silvia Cyprichová, výkonná riaditeľka KRAS-u.
Do tohtoročnej súťaže sa prihlásilo 26 kampaní, niektoré sme sa snažili priblížiť už v úvode, pozrite si, ktoré to sú:
KATEGÓRIA |
NÁZOV KAMPANE |
AGENTÚRA |
KLIENT |
FMCG |
Ako Zlatý Bažant '73 rozveselil celé Slovensko, keď to najviac potrebovalo |
MADE BY VACULIK |
Heineken Slovensko |
Sila skutočného Borca |
Mannschaft |
Borovička Borec |
|
Finančné služby |
FEJM - Peniaze nie sú zadarmo |
TRIAD Advertising |
VÚB Banka |
Reklamy z obývačky |
Wiktor Leo Burnett |
365.bank |
|
#spolumamenato |
Zaraguza |
Slovenská sporiteľňa |
|
Hviezdne Vianoce |
Zaraguza |
Slovenská sporiteľňa |
|
Telekomunikačné služby |
Pokrytie fixným internetom |
Wiktor Leo Burnett |
Orange Slovensko |
Ako uspieť v čase najväčšej krízy. |
MUW Saatchi & Saatchi |
Slovak Telekom |
|
Nekonečné dáta |
Oliver Agency |
O2 Slovakia |
|
Employer Branding |
Dell na štyri |
TRIAD Advertising |
Dell Technologies Bratislava |
Dobročinný marketing |
#KoniecZlýmSnom |
Respect APP |
Spoločnosť priateľov detí z detských domovov Úsmev ako dar |
Kvôli vlasom za mreže |
THIS IS LOCCO |
Amnesty International Slovensko |
|
Pa a Pi po 33 rokoch |
Effectivity |
MFF Eko |
|
Skutočný pochod za život |
Istropolitana Ogilvy |
Magna |
|
Ostatné |
ÁNO, TERAZ! |
Wiktor Leo Burnett |
ŠKODA AUTO Slovensko |
Poďme sa najesť |
SOCIALISTS |
Edenred Slovakia |
|
Veselé ponožky, čo nemajú páru |
Somebody&Somebody |
Dedoles |
|
Za hodinu je všetko inak |
Istropolitana Ogilvy |
SME |
|
Kúp viac, plať menej |
dotcom advertising |
METRO Cash & Carry SR |
|
David a Goliáš |
UNION - Ako nám deti pomohli naučiť rodičov benefity zdravotnej poisťovne |
MADE BY VACULIK |
Union zdravotná poisťovňa |
Ema má mamu, mama má omamu |
THIS IS LOCCO |
Cesta von |
|
Small Budgets |
MiniFARMA: Prehliadané metriky zafungovali |
Basta digital |
MiniFARMA |
Hrášková polievka |
Wiktor Leo Burnett |
Lidl Slovensko |
|
Digital |
Gizka rieši |
Studio Echt |
Tatra banka |
O čom oni snívajú, vy môžete zažiť |
TRIAD Advertising |
Oblastná organizácia cestovného ruchu región Banská Štiavnica |
|
Sloboda je v tebe |
Zaraguza |
Slovenská sporiteľňa |
Prihlásené práce bude hodnotiť porota, aj v tomto ročníku v dvoch kolách. Porotu tvorí 41 porotcov, na jej čele je Igor Tóth, riaditeľ marketingu v O2 Slovakia. Predseda poroty je v tomto ročníku spoločný pre obe poroty.
“Porotcovia prijali svoju úlohu nadovšetko zodpovedne a najmä s veľmi pozitívnym naladením, vrátane predsedu poroty Igora Tótha. Navrhli sme v pracovno-organizačnom výbore, aj na základe feedbacku z minulého ročníka, viacero procesných zmien smerom k zlepšeniu súťaže. Jednou z nich je aj snaha o prepojenie porôt práve osobou predsedu poroty s cieľom nastavenia jednotných a transparentných parametrov a benchmarkov pre hodnotenie v oboch kolách. Naopak ponechali sme osvedčené veci, ako prezentáciu víťazných prác priamo od porotcov v špeciálnom vydaní Raňajok s reklamou po skončení súťaže,” hovorí o priebehu príprav a ďalších plánoch Silvia Cyprichová.
Pozrite sa, kto je členom poroty 1. kola:
Predseda porôt: Igor Tóth, marketingový riaditeľ, O2 Slovakia
Zástupcovia zadávateľov:
Samuel Špánik, CE Campaign Manager Customer Team, TESCO STORES SR
Viliam Matušek, Marketingový riaditeľ, Baliarne obchodu Poprad
Juraj Vydarený, Marketing and Media Advertising Manager, Automobil Import (OPEL)
Dušan Nochta, Marketingový riaditeľ, NIKÉ, spol. s.r.o.
Daniel Sloboda, vedúci tímu marketingovej komunikácie a e-channel, ZSE
Kristína Beňková, špecialista marketingu, Poisťovňa Dôvera
Klaudia Linkeschová, Sr. špecialista stratégie značky, Slovak Telekom
Jana Caltíková, Marketing, Communication and Product Director, Edenred Slovakia
Zuzana Sobotová, Head of Sustainability & CSR Department, Lidl Slovenská republika
Zuzana Netíková, International Brand Manager, Sedita, I.D.C. Holding
Ľubica Slabejová, Marketing Manager, OMV Slovensko
Marek Lukoťka, Vedúci oddelenia marketingovej komunikácie, ZSSK
Milada Halová, Riaditeľka odboru komunikácie a stratégie značiek, Tatra banka a Raiffeisen banka
Radoslava Stratená, Brand Manager pre značky Corgoň, Kelt a Heineken, Heineken Slovensko
Zástupcovia reklamných agentúr:
Ivana Lužinová Váleková, Head of Strategy, JandL marketing a reklama
Peter Michalka, Kreatívny a strategický riaditeľ, Respect APP
Robert Cyprich, Strategy Director, MullenLowe GGK
Peter Šurín, Creative & Strategy Director, Elite / Monday Lovers
Michal Belej, Associate Creative Director, Istropolitana Ogilvy
Pavol Krutý, Media & Data Director, Zaraguza
Patrik Barták, Head of Strategy, Socialists
Roman Matulík, Executive Director, Effectivity
Pavol Minár, Managing Director, Inspirations Minar
Porotu 2. kola tvoria:
Zástupcovia reklamných agentúr:
Milan Sitárik, Group Account Director, Wiktor Leo Burnett
Ján Papač, stratég, TRIAD
Alexander Smik, Managing Director, applepie
Kamil Charvát, COO, MUW Saatchi & Saatchi
Adam Horecký, Strategy Director, MADE BY VACULIK
Zástupcovia zadávateľov:
Ivana Zelizňáková, riaditeľka odboru marketingu, SPP
Lada Franková, Head of Marketing, Tesco Mobile
Branislav Brzula, Marketingový riaditeľ, Lidl Slovensko
Juraj Mičko, Head of Marketing & PR, KOOPERATIVA poisťovňa
Marcel Malý, Senior Brand Manager, Heineken Slovensko
Zástupkyne mediálnych agentúr:
Linda Bezáková, Head of Content, Omnicom MediaGroup
Petra Šišková, Client Service Director, Universal McCann
Odborníci marketingovej komunikácie:
Martin Hýrošš, Web and Performance Marketing Lead, Slovenská sporiteľňa
Katarína Tokárová, Group Marketing Manager, Slovak Hygienic Paper Group
Juraj Šnirc, Head of Digital Marketing, Allianz - Slovenská poisťovňa
Martin Krajniak, Marketing Consultant, Kantar
Špecialista Employer Branding:
Martin Menšík, Marketing Manager, Profesia
Aktuálne prebieha hodnotenie prác porotou 1. kola. Shortlisty budú známe 19. novembra a ceny Effie budú vyhlásené a odovzdané 4. decembra v online prenose. V rovnaký deň sa dozvieme, ktorá agentúra získa ocenenie Agentúra roka.