Unilever, druhý najväčší inzerent na svete, vstupuje do roku 2021 s ambíciou vytvoriť spravodlivejšiu spoločnosť a udržať krok s budúcim trhom práce. Zverejneným súborom záväzkov a opatrení sa tak zaväzuje k pomoci vybudovať spravodlivejšiu spoločnosť s väčšou podporou rozmanitosti.
Cieli pritom na podporu rozmanitosti a búranie stereotypov, a to nielen vo vnútri organizácie, ale aj navonok, napríklad v marketingu a v rámci priameho dodávateľského reťazca. Unilever sa ďalej zaviazal pripraviť svojich zamestnancov aj mladých ľudí na budúcnosť sveta práce. Podporí tiež spravodlivejšie a inkluzívnejšie podnikateľské prostredie. Ide o nový súbor záväzkov spoločnosti, ktorý rozširuje existujúce environmentálne záväzky firmy v oblasti ochrany prírody a boja proti klimatickým zmenám o dôležitý sociálny rozmer.
Medzi hlavné sociálne záväzky spoločnosti Unilever patrí:
- Zvýšiť počet reklám, ktoré podporujú diverzitu a neobsahujú stereotypy, a to na obrazovke aj za kamerou.
- Do roku 2030 zabezpečiť, aby všetci zamestnanci boli preškolení alebo si zvýšili kvalifikáciu aaby mali prístup k možnostiam flexibilného zamestnávania.
- Do roku 2030 naučiť desať miliónov mladých ľudí základné zručnosti, aby sa mohli pripraviť na pracovné príležitosti budúcnosti.
- Do roku 2025 pomôcť piatim miliónom malých a stredných firiem k rastu prostredníctvom prístupu k potrebným zručnostiam, financiám a technológiám.
V rámci záväzku v oblasti reklamy chce Unilever využiť silu značiek a postavenie druhého najväčšieho inzerenta na svete tak, aby presadzoval zmeny.
Cieľom je zvýšiť počet reklám, ktoré zahŕňajú väčšiu diverzitu ľudí, a to ako na obrazovke, tak i za kamerou. Spoločnosť sa tiež zaviazala do roku 2025 vynakladať dve miliardy eur ročne na rôznorodých dodávateľov. Okrem finančných výdavkov bude tieto firmy podporovať aj novým programom podpory, ktorý im umožní nadobudnúť nové zručnosti, financovanie a networkingové príležitosti.
„Unilever vyhodnocuje stereotypy vo svojich reklamách od roku 2016. Je to dôležité nielen ako jasná správa pre našich spotrebiteľov a partnerov, ale aj pre ostatných inzerentov. Naše dáta ukazujú, že progresívne reklamy vytvárajú o 74 percent väčšiu silu značky, zvyšujú o 33 percent relevantnosť reklamy a o 34 percent zlepšujú dôveryhodnosť. Teší ma, že v roku 2020 bolo 96 percent našej globálnej reklamy bez stereotypov,“ uvádza Michaela Franeková, generálna riaditeľka spoločnosti Unilever za Česko a Slovensko a dodáva: „V minulom roku sme v Česku a na Slovensku spustili kampaň značky Cif Ahoj, kráska, ktorá je založená na rodovo neutrálnom pohľade. Kampane značky Dove už niekoľko rokov oslavujú skutočnú krásu. Toto je len malá ukážka toho, čo sa deje už teraz. Verím, že nové záväzky nás posunú ešte ďalej.“
Do portfólia spoločnosti Unilever patria značky ako Hellmann's, Lipton, Dove, Rexona, Magnum, Algida, COCCOLINO či Domestos.