Obchodný reťazec hneď po vypuknutí koronakrízy posilnil hygienické rutiny vo všetkých obchodoch a neustále dohliada na dodržiavanie platných bezpečnostných opatrení. Aj v súčasnej náročnej situácii Tesco prináša inovácie pre ešte bezpečnejšie nakupovanie. Jednou z nich je automatický systém vyhodnocujúci počet zákazníkov nachádzajúcich sa v jednu chvíľu v obchode Tesca.
Technologické riešenie vyvinuté slovenskou IT firmou Pygmalios funguje na princípe anonymného merania počtu zákazníkov v predajni v reálnom čase.
„V Tescu sme promptne zareagovali hneď po vypuknutí koronakrízy – staráme sa o bezpečnejší nákup našich zákazníkov a vyvíjame maximálne úsilie, aby sme im za každých okolností prinášali ich obľúbené potraviny. Pomáhajú nám v tom užitočné technologické inovácie, príkladom je systém Pygmalios, vďaka ktorému dokážu kolegovia Tesca v reálnom čase dohliadať na počet nakupujúcich nachádzajúcich sa v rovnakú chvíľu v našich obchodoch. Ide o veľkú pomoc pre našich kolegov, pričom práve vďaka inovatívnemu technologickému riešeniu Pygmalios dokážu ešte efektívnejšie dohliadať na dodržiavanie opatrení a chrániť tak zdravie zákazníkov i ostatných kolegov,“ uviedol Martin Kuruc, výkonný riaditeľ Tesca na Slovensku.
Tesco dohliada na to, aby v každom z jeho 153 obchodov nakupoval v rovnaký čas iba povolený počet zákazníkov v prepočte na štvorcové metre. Momentálne systém Pygmalios funguje vo viac ako 60 prevádzkach Tesca naprieč celým Slovenskom.
Elektronický monitoring vyhodnocuje informácie o počte ľudí v obchodnej prevádzke prostredníctvom nainštalovaných inteligentných senzorov. Tie anonymne počítajú prichádzajúcich a odchádzajúcich návštevníkov. Následne veľkou rýchlosťou, rádovo v sekundách, dokážu vyhodnotiť počet nakupujúcich, ktorí sa nachádzajú v danú chvíľu v prevádzke.
Systém informuje o aktuálnej situácii v obchode prostredníctvom obrazovky umiestnenej pri vstupe do obchodu: zelená farba signalizuje, že počet ľudí v prevádzke neprekročil limit. Červená, naopak, upozorní, že už bol dosiahnutý maximálny povolený počet zákazníkov, ktorí môžu v rovnaký čas nakupovať v obchode.
„Rozumieme náročnej situácii, v akej sa maloobchodné reťazce ocitli práve vplyvom vypuknutia koronakrízy. Veľmi nás teší pozitívna skúsenosť Tesca, vážime si vzájomnú spoluprácu a veríme, že náš systém bude aj naďalej pomáhať pri bezpečnejšom nákupe v obchodoch reťazca, ktorý sme spoločným úsilím s tímom z Tesca nasadili,“ vysvetľuje Michal Tomčík, spoluzakladateľ a vedúci projektu za Pygmalios a dodáva: „Sme radi, že Pygmalios už dnes úspešne pomáha v desiatkach obchodov Tesca a osvedčil sa v obchodoch rozličných formátov vrátane menších i väčších prevádzok,“ dodal Miroslav Duda z Pygmaliosu zodpovedný za proces implementácie.