Pygmalios
StoryEditor

Tesco na ochranu zdravia zákazníkov využíva technológie firmy Pygmalios

05.03.2021, 09:10
Autor:
redred
Momentálne elektronický monitoring funguje vo viac ako 60 prevádzkach Tesca naprieč celým Slovenskom.

Obchodný reťazec hneď po vypuknutí koronakrízy posilnil hygienické rutiny vo všetkých obchodoch a neustále dohliada na dodržiavanie platných bezpečnostných opatrení. Aj v súčasnej náročnej situácii Tesco prináša inovácie pre ešte bezpečnejšie nakupovanie. Jednou z nich je automatický systém vyhodnocujúci počet zákazníkov nachádzajúcich sa v jednu chvíľu v obchode Tesca.

Technologické riešenie vyvinuté slovenskou IT firmou Pygmalios funguje na princípe anonymného merania počtu zákazníkov v predajni v reálnom čase.

V Tescu sme promptne zareagovali hneď po vypuknutí koronakrízy – staráme sa o bezpečnejší nákup našich zákazníkov a vyvíjame maximálne úsilie, aby sme im za každých okolností prinášali ich obľúbené potraviny. Pomáhajú nám v tom užitočné technologické inovácie, príkladom je systém Pygmalios, vďaka ktorému dokážu kolegovia Tesca v reálnom čase dohliadať na počet nakupujúcich nachádzajúcich sa v rovnakú chvíľu v našich obchodoch. Ide o veľkú pomoc pre našich kolegov, pričom práve vďaka inovatívnemu technologickému riešeniu Pygmalios dokážu ešte efektívnejšie dohliadať na dodržiavanie opatrení a chrániť tak zdravie zákazníkov i ostatných kolegov,“ uviedol Martin Kuruc, výkonný riaditeľ Tesca na Slovensku.

Tesco dohliada na to, aby v každom z jeho 153 obchodov nakupoval v rovnaký čas iba povolený počet zákazníkov v prepočte na štvorcové metre. Momentálne systém Pygmalios funguje vo viac ako 60 prevádzkach Tesca naprieč celým Slovenskom.

Elektronický monitoring vyhodnocuje informácie o počte ľudí v obchodnej prevádzke prostredníctvom nainštalovaných inteligentných senzorov. Tie anonymne počítajú prichádzajúcich a odchádzajúcich návštevníkov. Následne veľkou rýchlosťou, rádovo v sekundách, dokážu vyhodnotiť počet nakupujúcich, ktorí sa  nachádzajú v danú chvíľu v prevádzke.

Systém informuje o aktuálnej situácii v obchode prostredníctvom obrazovky umiestnenej pri vstupe do obchodu: zelená farba signalizuje, že počet ľudí v prevádzke neprekročil limit. Červená, naopak, upozorní, že už bol dosiahnutý maximálny povolený počet zákazníkov, ktorí môžu v rovnaký čas nakupovať v obchode.

„Rozumieme náročnej situácii, v akej sa maloobchodné reťazce ocitli práve vplyvom vypuknutia koronakrízy. Veľmi nás teší pozitívna skúsenosť Tesca, vážime si vzájomnú spoluprácu a veríme, že náš systém bude aj naďalej pomáhať pri bezpečnejšom nákupe v obchodoch reťazca, ktorý sme spoločným úsilím s tímom z Tesca nasadili,“ vysvetľuje Michal Tomčík, spoluzakladateľ a vedúci projektu  za Pygmalios a dodáva: „Sme radi, že Pygmalios už dnes úspešne pomáha v desiatkach obchodov Tesca a osvedčil sa v obchodoch rozličných formátov vrátane menších i väčších prevádzok,“  dodal Miroslav Duda z Pygmaliosu zodpovedný za proces implementácie.

01 - Modified: 2022-03-14 13:21:37 - Feat.: - Title: Ovládnu zákazníka staré zvyky? 02 - Modified: 2020-08-05 07:14:46 - Feat.: - Title: Nákupný čas a frekvencia nákupu toho o nákupnom správaní Slovákov veľa prezradia 03 - Modified: 2020-04-24 06:45:14 - Feat.: - Title: Ako sa zmenilo nákupné správanie počas pandémie? 04 - Modified: 2017-12-05 06:55:58 - Feat.: - Title: Tesco natočilo videoklip s Dominikou Mirgovou. Ako súčasť vianočnej kampane 05 - Modified: 2017-11-16 11:28:24 - Feat.: - Title: V TESCO reklame Vianoce oslavujú aj moslimovia
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. november 2024 23:41