Unilever sa zrieka slova normálny
Spoločnosť Unilever oznámila, že v súlade s novou víziou a stratégiou Positive Beauty (Pozitívna krása), odstráni zo všetkých svojich obalov a reklám na produkty osobnej starostlivosti označenie "normálne". Unilever k tomuto rozhodnutiu dospel potom celosvetovom prieskume v oblasti kozmetiky, ktorý odhalil, že pri používaní slova "normálne" v súvislosti s popisom vlasov alebo pleti, má väčšina ľudí dojem, že do skupiny "normálnych" ľudí nepatrí
Burger King sa musel ospravedlniť
Burger King sa pravidelne stavia v reklame do úlohy provokatéra či vyzývateľa. V uplynulom týždni, mal v Británii rovnaký úmysel, na Tweetri a v printe zverejnil reklamu s výrazným claimom: "Ženy patria do kuchyne", v pôvodnom znení Women belong in the kitchen. Burger King neskôr vysvetlil tento krok tak, že tým chcel povedať, že ako kuchár ši šéfkuchár pracuje len malé percento žien. Vysvetľujúci text ale zverejnil menším písmom nižšie pod kontroverzný titulok. Burger King sa ale prerátal. Mnohí skončili iba pri titulku a nečítali si vysvetľujúci text. A preto, musel čeliť náporu kritiky na sociálnych sieťach. Nakoniec to vzdal, najskôr sa ospravedlnil a neskôr odstránil aj kontroverzný tweet.
We hear you. We got our initial tweet wrong and we’re sorry. Our aim was to draw attention to the fact that only 20% of professional chefs in UK kitchens are women and to help change that by awarding culinary scholarships. We will do better next time.
— Burger King (@BurgerKingUK) March 8, 2021
We decided to delete the original tweet after our apology. It was brought to our attention that there were abusive comments in the thread and we don't want to leave the space open for that.
— Burger King (@BurgerKingUK) March 8, 2021
Dúfame v rok zotavenia
Potom čo komunikačný holding ohlásil za minulý rok stratu 2,8 miliárd libier, jeho šéf Read vyhlásil, že dúfa v "solídny rok zotavenia". Príjmy spoločnosti ovplyvnil covidový rok, a teda krátenie výdavkov klientov. Napriek tomuto poklesu, je potrebné povedať, že výsledky spoločnosti boli mierne nad očakávania trhu.
Odchod moderátora, nižšie ratingy. Takto to funguje v Británii
Minulý týždeň bol stredobodom pozornosti svetových médií aj rozhovor vojvodkyne Meghan Marklovej, ktorú spovedala svetoznáma Oprah Winfreyová. Rozhovor vysielala aj britská televízia ITV, ktorej priniesol vyššie ratingy sledovanosti ako má relácia BBC Breakfast na konkurenčnej stanici BBC.
Rozhovor s Meghan ale komentoval aj známy moderátor ITV stanice Piers Morgan, ktorý v rannom vysielaní spochybnil vyjadrenia Meghan o myšlienkach na samovraždu, keď povedal: "Neveril by som jej ani keby mi prečítala správu o počasí." Jeho komentáre vyvolali v Británii veľkú polemiku, nakoniec moderátor z relácie odišiel.
A jeho odchod mal dohru v prepade akcií televízie. Zatiaľ čo šéfka televízie situáciu upokojovala, že v najbližšom čase očakáva oživenie reklamy, analytici oznámili, že cena akcií vysielateľa poklesla o 3,8 percent. Analytici tiež upozornili, že odchod moderátora môže mať za následok aj pokles ratingov, čo nebude pre investorov ITV dobrou správou. Obzvlášť po minuloročnom 11 percentom prepade.