StoryEditor

Prieskum: Aká je znalosť developerov a ich projektov v Bratislave a okolí?

08.04.2021, 22:05
Autor:
redred
Najvyššiu spontánnu znalosť má JTRE, medzi projektmi sú najznámejšie Čerešne a Slnečnice.

Z desiatok spoločností, ktoré na developerskom trhu pôsobia, majú iba štyri v povedomí širokej verejnosti dvojcifernú spontánnu poznateľnosť. Viac ako 38 percent obyvateľov Bratislavského samosprávneho kraja nevie vymenovať ani jednu developerskú spoločnosť. Medzi rezidenčnými projektami sú nad 10 percentami len Slnečnice a Čerešne, ak opomenieme všeobecne známy, no svojou povahou nerezidenčný projekt Stanica Nivy.

2CREATE, GO4Insight

​To sú výsledky exkluzívneho prieskumu, ktorý si nechala vypracovať reklamná agentúra 2CREATE prieskumnou agentúrou  Go4Insight. Prieskum sa týkal poznateľnosti viac ako troch desiatok developerov a 100 developerských projektov v Bratislave a okolí.

Z výsledkov prieskumu vyplýva, ako verejnosť – vrátane užšie vymedzenej skupiny ľudí, ktorí za ostatných 12 mesiacov riešili kúpu nehnuteľnosti, vníma poznateľnosť developerov a ich developerských projektov.

Aká je znalosť developerov?

Najvyššiu spontánnu znalosť medzi developermi má JTRE (22 %) tesne pred HB Reavis (20 %), ktorá je na špici v „prvá menovaná“. Takmer identicky sú na tom na treťom a štvrtom mieste YIT (15 %) a Penta (14 %). Všetci ostatní developeri majú spontánnu znalosť nižšiu ako 7 percent.

2CREATE, GO4Insight

Spontánna znalosť developerov medzi tými, ktorí aktívne riešili kúpu nehnuteľnosti za ostatných 12 mesiacov

Top značkou v tejto kategórii je spoločnosť YIT s 28 percentami, kde vidieť relatívny nárast oproti spontánnej znalosti až + 87 percent. Penta Investments s 25 percentami zaznamenala relatívny nárast + 78 percent,  J&T Real Estate, ktorá bola lídrom pri celkovej spontánnej znalosti, však len 4 percentá a pri HB Reavis Group vidieť dokonca 25 percentný relatívny pokles, čo je ale očakávaným výsledkom, vzhľadom na zameranie spoločnosti, ktorá rieši primárne komerčný, nie rezidenčný development.

A čo podporená znalosť developerov?

V kategórii podporenej znalosti developerov sme s otázkou „Ktoré z uvedených spoločností poznáte?“ porovnávali výsledky 11 vybraných developerov. Prvé dve priečky, neprekvapivo, obsadili spoločnosti JTRE a Penta, ktorých poznateľnosť prirodzene vyplýva z ich presahov obchodných aktivít do segmentov mimo developerského trhu. Top trojicu, ktorá v prieskume mala podporenú znalosť nad 40 percent uzatvára YIT s dlhodobo silnou poznateľnosťou.

2CREATE, GO4Insight

Index cielenej znalosti (Index of Targeted Awareness)

Kľúčom k pochopeniu, ako komunikačná stratégia zaberá pri plnení obchodných cieľov developerov, je parameter, ktorý voláme Index cielenej znalosti (ITA). V našom prípade ide o vyjadrenie rozdielu medzi celkovou poznateľnosťou značky a poznateľnosťou v užšie zadefinovanej cieľovej skupine (ľuďmi, čo za ostatných 12 mesiacov riešili kúpu nehnuteľnosti). Silné čísla ITA zaznamenali – ITB Development (+ 75 %) a Púpava Development (+ 60 %).

Znalosť developerských projektov

Prieskum sa zaoberal nielen meraním povedomia verejnosti o tom, kto stavia, ale aj čo sa stavia. Prvá priečka patrí Slnečniciam, víťazovi podľa spontánnej (24 %) aj podporenej znalosti (impozantných 76 %). Ak opomenieme všeobecne známy, no svojou povahou nerezidenčný projekt Stanica Nivy, projektom s druhou najvyššou spontánnou znalosťou sa stali Čerešne fine living s 11 percentnou spontánnou znalosťou. Čerešne preskočili aj  „vychytené“ projekty ako Bory (7 %), Eurovea Tower (6 %) či Sky Park (6 %).

2CREATE, GO4Insight

Poznámka: Kvantitatívny prieskum prebiehal od novembra 2020 do januára 2021 na vzorke 508 obyvateľov Bratislavy a okolia vo veku od 18 do 64 rokov. Prieskum realizovala agentúra Go4Insight pre reklamnú agentúru 2CREATE.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. december 2024 06:14