StoryEditor

Predseda poroty Young Lions: Očakávam riešenia typu: The sky is the limit

16.04.2022, 16:29
Autor:
(pš)(pš)
Peter Kačenka hovorí o tom, ako si s ostatnými členmi poroty nastavia kritériá pri hodnotení prác.

V tomto roku, po prestávke spôsobenej pandémiou, opäť vycestujú "mladé kreatívne levy" do Cannes. Teda tie, ktoré v súťaži Young Lions na Slovensku získajú prvé miesto. Početná porota zastúpená rôznymi typmi agentúr, ako aj segmentov zadávateľov, už 19. apríla vyberie shortlisty, a o dva dni neskôr, 21. apríla vyhlási celkové výsledky súťaže Young Lions.

Porotu povedie skúsený Peter Kačenka, Executive Creative Director z agentúry Wiktor Leo Burnett. O tom, ako bude hodnotiť, krátko hovoril pre Stratégie.

S akými očakávaniami idete hodnotiť prácu mladých talentov?
Pokiaľ ide o očakávania celej poroty, musíme si počkať ako si očakávania zladíme spoločne. Je to súťaž s krutými podmienkami. A ja tlieskam každému, kto sa na to dal. Neviem či si to všetci, ktorí sa prihlásili uvedomujú, ale toto je priestor, kde sa čakajú riešenia, pre ktoré platí vzletné „the sky is the limit“. Čakám uvoľnenosť, nadsádzku, odvahu, a patričnú dávku mladej drzosti.
 
Čo u prác najviac oceníte? Čo poviete porote, a čo sa má sústrediť?
Pre mňa osobne bude najdôležitejší nápad. To, ako dobre dokážu tvorcovia čítať bríf, pochopiť problém a ponúknuť atraktívne a odvážne riešenie. Exekúcia nie je až tak podstatná. 
Čo vás osobne v reklame dostane najviac?
Mám rád reklamu s príbehom a emóciou. Reklamu, ktorá má zmysel a z ktorej si pamätám značku, pre ktorú bola vytvorená.

Ktorej kategórii veríte najviac, že prinesie zaujímavé inšpirácie?
Najviac inšpiratívnych riešení získa, ten kto sám inšpiruje, teda ponúkne najlepšie napísaný brief. Na riešenie je 24 hodín takže bríf by mal byť jasný a stručný. Ideálne by to mal byť kreatívny bríf.
archív

Kto bude hodnotiť spolu s Petrom Kačenkom

Porota bude hodnotiť celkom 112 prihlásených prác. Organizátori súťaže otvorili sedem kategórií, pričom najviac prihlášok bolo v tomto roku poslaných do kategórie Print (36), nasleduje kategória Digital (29), Media(17), Design (9), PR (8), Film (7) a Marketers (6).

Kmeňová porota zasadne v zložení: Rastislav Uličný (MUW Saatchi & Saatchi), Matej Valo (Elite - Monday Lovers), Soňa Podstupková (freelance), Tomáš Slobodník (Free Andy), Michal Hornický (Kreatívna Dvojica).

V každej kategórii sa pridajú aj špecialisti. Pre kategóriu Digital je ním Matúš Hliboký (TRIAD), pre kategóriu Design Mykola Kovalenko (EFFE), pre kategóriu Media: Tomáš Molnár (Dentsu), Patrik Sabo (Zenith),  Branislav Marko (Wavemaker Slovakia), Miroslav Roško (Dentsu),  Tomáš Mladý (Starmedia), pre kategóriu Film je špecialistom Pepe Ehrenberger, v kategórii Marketers bude ako špecialista hodnotiť Martina Hrivnáková (VÚB), pre kategóriu PR Soňa Lexmanová (APRSR), pre kategóriu Print Matúš Bence.

V porote majú zasúpenie aj partneri jednotlivých kategórií. Pre Design sú to zástupcovia Klubu reklamných agentúr Slovenska Matej Králik (applepie) a Milan Malý (Zaraguza). Pre kategóriu Digital: Lucia Hronská (Unimedia)  a Michal Behúnek (Zenith)  - zástupcovia Asociácie mediálnych agentúr.  V kategórii Media budú hodnotiť Janka VidrováĽuboš Gondáš z ČSOB,  v kategórii Film hodnotia reprezentanti Klubu reklamných agentúr Slovenska Yolka Udičová (Respect APP) a Milan Bielik (MADE BY VACULIK), kategóriu Marketers Karina KuzmiakováOndrej Mikuš zo Slovak Telekomu, kategóriu PR za SLSP hodnotia Štefan FrimmerBarbara Henterová, kategóriu Print - Radoslava StratenáRobert Kubička z Heineken Slovensko.

O súťaži Young Lions
Víťazi národného kola súťaže Young Lions postúpia do medzinárodného kola Young Lions Competitions,  ktoré sa v roku 2022 uskutoční online v termíne od 16. mája do 7. júna. Víťazi kategórií národného kola zároveň získavajú vstup a pocestujú na festival Cannes Lions, ktorý sa uskutoční 20.- 24. júna. Organizátorom súťaže Young Lions Slovakia je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je reprezentantom prestížneho reklamného festivalu Cannes Lions na Slovensku, Klub reklamných agentúr Slovenska, ADC Slovakia a odborný mesačník Stratégie.

Partneri súťaže
Organizátori otvorili v tomto roku pre záujemcov všetky kategórie, partnerom jednotlivých kategórií sú:

Media  - ČSOB
Design – Klub reklamných agentúr Slovenska

Digital – Asociácia mediálnych agentúr
Film - Klub reklamných agentúr Slovenska

Marketers – Slovak Telekom
PR – Slovenská sporiteľňa
Print - Heineken Slovensko

Mediálny partner: Shutterstock

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. november 2024 04:14