Svet hazardných hier sa mení, rovnako aj prístup prevádzkovateľov. Téma zodpovedného hrania je momentálne aktuálna vo viacerých krajinách v rámci EÚ. Slovenské stávkové kancelárie Niké, Fortuna a Tipsport sa preto rozhodli spojiť sily pre dobrú vec.
„Hraj zodpovedne a nepleť si zábavu so zárobkom“ odkazujú v novej kampani k programu Zodpovedné hranie. Pomocou neho otvárajú verejný dialóg o zodpovednom prístupe k hraniu a proaktívne pristúpiť k riešeniu výziev tohto sektora.
Cieľom projektu Zodpovedné hranie je priamo nadviazať na legislatívu a v rámci sebaregulácie nastaviť ďalšie nástroje na ochranu hráča. Kampaň zastrešuje agentúra Neuropea, ktorá ju podporila rôznymi komunikačnými aktivitami: od prieskumu, cez tlačovú konferenciu, webstránku, sociálne médiá či zastrešenie spoluprác s rôznymi odborníkmi aj influencermi.
Slovensko je (po Českej republike) len druhou krajinou v rámci EÚ, kde sa kampaň realizuje v takomto širšom rozsahu. „Na tomto projekte sme aktívne pracovali niekoľko mesiacov, pričom s aktívnou komunikáciou budeme pokračovať aj naďalej. Vytvorili sme doslova robustný projekt, ktorý stojí na niekoľkých pilieroch,“ vysvetľuje Peter Papanek, CEO agentúry Neuropea.
Týždeň zodpovedného hrania
Program Zodpovedné hranie odštartoval Týždňom zodpovedného hrania, ktorý prebieha od 2. do 8. mája. „Myslíme si, že je veľmi dôležité otvárať v rámci tejto témy verejný dialóg a prispieť tak k spoločenskej zodpovednosti, ale aj prevencii a znižovaniu rizík spojených s hraním hazardných hier na Slovensku. Hrať sa dá a má zodpovedne a tak, aby to ostalo vždy len zábavou, nie zárobkom. Zároveň chceme v programe hráčom ukázať, že ak sa ocitnú v rizikovej situácii a svoje hranie prestanú mať úplne pod kontrolou, stále existujú možnosti, ako a kde vyhľadať pomoc,“ približuje myšlienku projektu Peter Papanek.
„Nadviazali sme spoluprácu s viacerými lekármi a odborníkmi, zrealizovali prieskum, zorganizovali tlačovú konferenciu, pripravili komunikáciu na sociálnych sieťach, pohrali sme sa s vizuálnou stránkou projektu, vytvorili webstránku, ale aj nadviazali spoluprácu s viacerými relevantnými mienkotvornými médiami. Tie sme naplnili zaujímavými článkami k tejto téme. S aktivitami budeme, samozrejme, aktívne pokračovať aj po tomto intenzívnom týždni,“ opisuje zrealizované aktivity agentúra Neuropea. Tieto aktivity dopĺňajú počas celého týždňa spoty v televíziách.
Program Zodpovedné hranie má ukázať, že zodpovednosť za bezpečné stávkovanie a hranie už nie je vymedzená len zákonmi, ale aj dobrovoľnými záväzkami najväčších hráčov na trhu. „Ak budeme dodržiavať pravidlá a chrániť hráčov na Slovensku, máme naozaj šancu spoločne účinne zasiahnuť tak, aby sa hranie nikomu nevymklo kontrole,“ dodáva Papanek.
Súčasťou projektu je aj plánovaný nástroj, ktorý dokáže včas rozpoznať potenciálne riziká a detegovať rizikových hráčov. Ak softvér zistí u hráča neobvyklé správanie, upozorní ho a ponúkne mu pomoc. „Vyzve ho napríklad k náprave, aby si dal pauzu či nastavil limit, prípadne ho môže odkázať na niektoré z poradenských centier, kde mu pomôžu odborníci, s ktorými v rámci projektu spolupracujeme,“ uzatvára Papanek.
TV spoty realizovala agentúra ATIK production s.r.o. z Česka. Vizuály, media buyingu a PR zastrešili in-house v Neuropea.