StoryEditor

Cannes Predictions: Súboj reklám Wiktor Leo Burnett a Stratégií pokračuje. Vyhrá turistická kampaň alebo dôležitosť slobody?

20.06.2021, 09:37
Autor:
(pš)(pš)
Proti sebe stoja reklamy na propagáciu Nového Zélandu a kampaň Reportérov bez hraníc.

Už len pár hodín do online otvorenia svetovej súťaže kreativity vo francúzskom Cannes. Stratégie spolu s agentúrou Wiktor Leo Burnett pokračujú v súboji o tom, kto lepšie odhadne úspech vybraných reklám na tohtoročnej súťaži Cannes Lions. Aj v tomto súboji sa stretne zaujímavá dvojica reklám, tipujú šéfredaktorka Hospodárskych novín Marcela Šimková  a Kristína Pavlendová, Associate Creative Director agentúry Wiktor Leo Burnett.

Tourism New Zealand (Special Group New Zealand / Special Group Australia)

Prvou kampaňou v tomto súboji je novozélandská kampaň na propagáciu ostrova. Existuje minimálne 365 dôvodov, prečo by sme mali navštíviť Nový Zéland. Dobré ráno, svet, pozri sa, aké to tu je...

Reporters Without Borders "The Uncesored Library" (DDB Berlin / MediaMonks Hilversum)
Reportéri bez hraníc sa spojili s jednou z najznámejších a nahranejších hier Minecraft, aby propagovali myšlienku dôležitosti slobody šírenia informácií.

archív

"Je to kampaň, ktorá má skutočný potenciál meniť svet."
Kristína Pavlendová
Associate Creative Director
Wiktor Leo Burnett

Novozélandská turistická kampaň Good Morning World pekne ukazuje autentické miesta aj ľudí. Milá a jednoduchá kampaň. Ale možno až príliš jednoduchá a idúca po povrchu. Za mňa má teda určite navrch nápad postaviť knižnicu plnú cenzurovaných článkov z neslobodných krajín v svete slobodnom pre všetkých. Svet Minecraftu, kde je možné čokoľvek, je na to dokonalým miestom. Dáva všetkým mladých ľuďom zo všetkých kútov sveta, aj tých so štátnou cenzúrou, prístup k aktuálnym a pravdivým informáciám. A akokoľvek pateticky to môže znieť, je tak kampaňou, ktorá má skutočný potenciál meniť svet.

archív

"Aj takýto námet ako je podpora slobody šírenia informácií, veľmi ľahko skĺzne do pátosu. To sa však rozhodne nestalo."
Marcela Šimková
šéfredaktorka
Hospodárske noviny

Keď dopozeráte kampaň Good Morning World, zrejme dostanete chuť odísť aspoň na dva týždne na Nový Zéland a skočiť si trebárs aj padákom. Tým pádom splnila svoju základnú úlohu a jej tvorcovia môžu byť spokojní. V konkurencii s The Uncensored Library  od Reportérov bez hraníc to však nestačí. A vôbec to nie tým, že ide o podporu slobody šírenia informácií, pretože aj takýto námet veľmi ľahko skĺzne do pátosu. To sa však rozhodne nestalo. Môže za to od začiatku dobrá hudba, autentickí respondenti, zaujímavé a pútavé prepojenie medzi Minecraft a reálnymi výpoveďami. Jednoducho veľmi dobrý nápad, zároveň nadhľad, vážnosť a vtip zároveň, ktorý by mal vyhrať.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 10:19