StoryEditor

Šéfka marketingu O2: Chceme, aby ľudia uvažovali nad informáciami, ktoré zdieľajú

23.06.2021, 13:52
Lucia Petrášová o novej kampani, ktorá púta pozornosť použitím deepfake videa.

Riaditeľkou úseku značky a komunikácie O2 Slovakia je od apríla tohto roku Lucia Petrášová. Rozprávali sme sa s ňou o novej kampani, v ktorej upriamili pozornosť slovenského mainstreamu na hrozbu deepfake videí.

Kde vznikla myšlienka kampane boja proti dezinformáciám s deepfake videom?
Príprava projektu trvala približne trištvrte roka. V septembri nás oslovil Martin Spano, ktorý je špecialistom na umelú inteligenciu a podobné technologické témy, s návrhom na potenciálnu spoluprácu. Okrem iného povedal, že sa venuje aj deepfake. To nás zaujalo, pretože ako spoločnosť sa dlhodobo venujeme témam ako zodpovedné využívanie technológií a dát. Myšlienka sa postupne vyvíjala, nechceli sme, aby to bol len nejaký „výkrik“, ale aby to malo celé aj edukačný dosah.


Ako plánujete v kampani pokračovať, čo bude nasledovať po výraznom launchovacom videu so Zlaticou Puškárovou a s Kristínou Tormovou?
Deepfake videom so Zlaticou Puškárovou a s Kristínou Tormovou sme tému otvorili.

Video sa bude objavovať v kratšej taktickej verzii, pričom záujemcov budeme smerovať na webstránku Dátujzodpovedne, ktorá je pri edukácii o dezinformáciách hlavným zdrojom informácií. Prípravou obsahu na stránke sme spolu s agentúrami a odbornými garantmi strávili naozaj veľa času. Je tam aj antihoax test, ktorý za prvé dni vyplnilo viac ako 14-tisíc používateľov a zdá sa, že číslo bude rásť.

Robili ste si v spoločnosti prieskum o tom, ako Slováci vnímajú dezinformácie, pred tým, než ste sa pustili do projektu?
Áno, vyšlo nám, že mnoho ľudí verí alternatívnym médiám. A tiež sme napríklad zistili, že pätina oslovených nevie napríklad rozoznať, či ide o klamlivú informáciu alebo nie.

Ako ste tieto výsledky pretavili do kampane?
V prvom rade, napriek výsledkom, my v kampani neodporúčame konkrétne médiá, to nie je jej cieľom. My sa snažíme o to, aby ľudia začali uvažovať nad tým, aké informácie prijímajú a najmä zdieľajú. Chceme ich upozorniť, aby nezdieľali hneď úplne všetky správy, ktoré sa im zjavia na sociálnych sieťach. Ak ich prípadne nejaká informácia čo i len trošku vyruší, nech sa nad ňou len viac zamyslia. Túto myšlienku sme sa snažili napríklad...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-02-01 15:49:09 - Feat.: - Title: O2 oslavuje 15 rokov. Svojim zákazníkom rozdáva darčeky 02 - Modified: 2021-11-21 15:28:32 - Feat.: - Title: Luddo a Moya sa pripravujú na sviatky. O2 predstavuje vianočnú kampaň 03 - Modified: 2021-11-21 14:55:06 - Feat.: - Title: Férová Nadácia O2 odovzdá symbolický kľúč z Nežnej revolúcie až 89 osobnostiam 04 - Modified: 2021-05-25 14:09:37 - Feat.: - Title: O2 chce poraziť hoaxy a vrátiť rozum na internet, v kampani ako prvé použilo deepfake 05 - Modified: 2021-04-30 08:45:58 - Feat.: - Title: Vďaka VOYO si filmy a seriály bez reklám užívajú aj Luddo a Moya
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
01. júl 2022 06:38