StoryEditor

Cannes Predictions: Súboj emócií a silných tém. Aj o tom je ďalší súboj Wiktor Leo Burnett a Stratégií

24.06.2021, 06:18
Autor:
(pš)(pš)
Víťazov tipuje Veronika Podmaková a Petronela Ševčíková.

Svetový festival kreativity sa postupne prehupol do druhej polovice, podobne ako náš tipujúci súboj agentúry Wiktor Leo Burnett a Stratégie. Tento duel bude ženský - nielen kvôli dvom tipujúcim - Veronike Podmakovej (Wiktor Leo Burnett) a Petronele Ševčíkovej (Stratégie), ale aj pre vybrané reklamy.

Essity - Bodyform Libresse #WombStories // AMV BBDO, Londýn
Silne emotívny spot, ktorý odkrýva vnútorný svet ženskej maternice. Tvorcovia vytvorili film s cieľom vyvrátiť mýty
, podnietiť pozitívny rozhovor a zaoberať sa dôležitými okamihmi v živote ženy, od spontánnych potratov a menopauzy až po endometriózu.

Beats By Dr. Dre "You Love Me" // Translation, New York, USA
Mnoho značiek v USA  podporilo hnutie Black Lives Matter. Avšak Beats by Dre to urobil mimoriadne presvedčivo. "Miluješ čiernu kultúru, ale miluješ mňa?" pýta sa v koláži príbehov jednotlivcov, všetkých s čiernou pleťou, a zo všetkých spoločenských vrstiev. Vo videu dostali priestor športovci, ale aj umelci či aktivisti. V každej scéne pozerajú priamo do kamery a vyzývajú diváka, aby zvážil, čo vlastne znamená ich láska k nim, keď každý deň musia ľudia čiernej pleti bojovať za rovnosť a spravodlivosť. 

A tu je zdôvodnenie, koho a prečo tipujú Veronika a Petronela v tomto dueli na víťaza:

archív

"Od začiatku do konca som mala zimomriavky, slzy na krajíčku a v tých scénach som videla seba, kamarátky, kolegyne, mamu..."

Veronika Podmaková
Senior Copywriter
Wiktor Leo Burnett

Obe značky pracujú s veľmi aktuálnym a citlivým insightom a v rebríčku favoritov na ocenenia Cannes Liones sú absolútne oprávnene. Hnutie Black Lives Matter je stále v Amerike obrovskou témou a nepochybujem, že kampaň Beats By Dr. Dre zozbiera kôpku ocenení. No keď si porovnám tieto dva spoty, tak Essity – Boddyform od Libresse to jednoducho prevalcoval. Emócia, ktorá sa im podarila zachytiť, je neuveriteľne silná a skutočná. Od začiatku do konca som mala zimomriavky, slzy na krajíčku a v tých scénach som videla seba, kamarátky, kolegyne, mamu a všetko to, čím si musíme od svojej prvej menštruácie prejsť. A to je to, čo má dobrá reklama vo vás zanechať. Libresse má v tomto smere fakt nenapodobiteľný rukopis a ja verím, že to porota aj tento rok ocení.

Petronela Ševčíková Petronela Ševčíková Stratégie

"Krásny, farebný, citlivý a emóciami nabitý intímny ženský svet."

Petronela Ševčíková
šéfredaktor
Stratégie

Reklám, ktoré podporujú myšlienku rovnosti sme v minulosti videli dosť. Myslím si, že Beats By  Dr. Dre patrí k tým lepším. A v Cannes zarezonuje. Vo všeobecnosti dokážem oceniť dobrý copywriting a v tomto prípade výpoveď: Miluješ čiernu kultúru, ale miluješ mňa? je to, čo má (u mňa) najsilnejšiu rezonanciu a na čom je ten príbeh vlastne postavený. Myslím, že v Cannes neostane  Dr. Dre bez povšimnutia. Ale...
Priala by som si, aby si práca Libresse odniesla viac Levov. Za krásny, farebný, citlivý a emóciami nabitý intímny ženský svet. Značka Libresse si zaslúži zozbierať viac ocenení navyše aj za to, že nám pripomenula, aký je dôležitý vnútorný svet žien. A nech vďaka Levom šíri toto posolstvo ďalej do sveta, nech získa ešte viac pozornosti. Ženy a "ich intimita" si to zaslúžia:).

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 13:33