StoryEditor

Zmrzlina značky Nogger vraj propaguje rasizmus

19.04.2005, 00:00

Švédsku skupinu bojujúcu za ľudské práva pobúrila reklama na zmrzlinu s príchuťou sladkého drievka, lebo plagáty upozorňujúce na Nogger Black majú vraj rasistický podtón.

Pobúrenie Centra proti rasizmu vyvolal nielen názov zmrzliny, ktorý v preklade znamená Čierny Nogger (čo pripomína slovo „nigger“), ale aj samotné plagáty s textom upraveným v štýle graffiti, čo vraj zosmiešňuje černošskú kultúru. "Firma GB Glace možno nie je rasistická, ale reklamy, ktoré používa, oživujú rasistické stereotypy," tvrdí vo vyhlásení protestujúca skupina.

Spoločnosť GB Glace, ktorá je súčasťou anglo-holandskej skupiny Unilever, si nemyslí, že zmrzlina, či jej inzerovanie sú rasistické. Rozhoduje sa však, či ďalšiu reklamnú kampaň, plánovanú na máj, nestiahne. "Slovíčko Black v logu je síce inšpirované graffiti, nevidíme však na tom nič zlé, a už vôbec nie narážky na černošskú kultúru alebo hip-hop," uviedla hovorkyňa firmy GB Glace Petronella Wargová. "Rozhodne nebolo naším zámerom, aby sa názov Nogger asocioval s akýmkoľvek negatívnym výrazom," dodala.

Zaujímavou skutočnosťou zostáva, že čokoládová verzia zmrzliny Nogger s nugátovou plnkou sa v Švédsku predáva bez problémov už niekoľko desaťročí.

Zdroj: TASR

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. december 2025 14:04