Najviac peňazí do online reklamy investoval v júli Datart - 418 tisíc eur. Vyplýva to z odhadu preinvestovaných prostriedkov Admosphere od Mediaresearch Slovakia. V porovnaní s júnom je to nárast o takmer 80 tisíc eur. Mediaresearch Slovakia však dodáva, že vzhľadom na charakter kampane tohto zadávateľa nevie momentálne "presnejšie odhadnúť výšku investície".
Vďaka Datartu bol segment počítačov a elektroniky dominantný; preinvestovalo sa doňho takmer 640 tisíc eur. Za ním s odstupom vyše 350 tisíc eur nasleduje segment motorových vozidiel.
Najviac peňazí z online inzercie, vyše 300 tisíc, získal Čas.sk.
Top 10 Rozdelenie investícií podľa zadávateľov
-- Datart Megastore 418 000 €
2. Tchibo Slovensko 188 342 €
3. Lidl Slovenská republika 108 835 €
4. Orange Slovensko 88 841 €
5. Slovak Telekom 88 818 €
6. AAA Auto 77 886 €
7. Niké 76 259 €
8. HTC Corporation 69 579 €
9. Asociácia vydavateľov tlače 66 169 €
10. Mondelez Slovakia 64 535 €
Top 10 Rozdelenie investícií podľa médií
1. Cas.sk 305 930 €
2. Aktuality.sk 277 817 €
3. Topky.sk 232 503 €
4. Pravda.sk 210 447 €
5. Sme.sk 166 345 €
6. Zoznam.sk 157 242 €
7. Atlas.sk 149 036 €
8. Pricemania.sk 146 486 €
9. Automoto.sk 145 211 €
10. Autobazar.sk 139 623 €
Top 20 Rozdelenie investícií podľa produktovej segmentácie
zdroj dát: Mediaresearch Slovakia Admosphere SK 07 2013
Presná suma investovaná do online reklamy v júli je 3 098 000 €. Mediaresearch Slovakia zmonitoroval dáta 266 zadávateľov, respektíve 285 značiek, 203 produktových segmentov a 41 médií. "Skutočné preinvestované prostriedky môžu byť ovplyvnené konkrétnymi dohodami médií s agentúrami a zadávateľmi. Kampane, ktoré používajú väčšie množstvo kreatív, môžu obsahovať väčšiu odchýlku," uvádza.
Zdroj: Ivan Krasko