Už v piatok budú vyhlásené najlepšie slovenské reklamy roka. Pred Zlatým klincom 2013 sa Stratégie pozreli na to, ako vyzerali oceňované reklamy v minulosti.
V roku 1998 získala Zlatý klinec, a to nielen v kategórii Kampaň, ale tiež Grand Prix, kampaň nabádajúca na účasť vo voľbách. Za "Volím, teda som" stála agentúra Wanted a Klientom bolo občianske združenie Hlava 98.
Slovensko však nežilo len voľbami. V našej krajine už vtedy skúšali výrobcovia podporiť predaje lokálnych produktov. Objednali si teda kampaň nazvanú jednoducho Trvanlivé mlieko. Agentúra MARK/BBDO Bratislava urobila televíznu reklamu natoľko dobre, že v tejto kategórii získala Zlatý klinec.
Niektoré z najlepších reklám roka 1998
Kategória P.O.S., Zlatý klinec. Agentúra CD - Creative Department, klient Heineken Slovensko
Kategória Publikácie, Zlatý klinec. Agentúra Wiktor/Leo Burnett, klient Intermedia
Kategória Vonkajšia reklama, Zlatý klinec. Agentúra Wiktor/Leo Burnett, klient ŠkoFIN
Kategória Inzercia, Zlatý klinec. Agentúra Juraj Vaculík – Creative Studio, klient Tatra banka
Kategória Inzercia, Strieborný klinec. Agentúra MARK/BBDO Bratislava, klient Rádio Twist
Zdroj: Ivan Krasko