Televízia už nebude dominantné médium s najvyššími príjmami z reklamy. Internet ju porazí a je to otázka šiestich rokov. Vyplýva to z analýzy PricewaterhouseCoopers, ktorú interpretoval časopis The Hollywood Reporter v najnovšom printovom vydaní.
PricewaterhouseCoopers zverejnil svoju prognózu na roky 2014-2018. Ďalej než za 5 rokov nejde, no podľa The Hollywood Reporter ak sa budú reklamné výdavky vyvíjať predpokladaným trendom, internet porazí televíziu v roku 2020.
Do televízie pôjde tento rok z inzercie celosvetovo 173,7 miliardy dolárov a v roku 2018 suma porastie na 214,7 miliardy. Tempo rastu reklamných príjmov v televízii bude 5,5 % za rok.
Internet však porastie rýchlejšie, v priemere až o 10,7 % ročne. Tento rok budú reklamné výdavky do tohto média 133 miliárd dolárov a v roku 2018 dosiahnu 194,5 miliardy.
Internet podľa The Hollywood Reporter vygeneruje tržby vyššie než ktorékoľvek iné médium. V roku 2018 si ľudia stiahnu približne 303 miliárd aplikácií, kým v roku 2013 to bolo iba 82 miliárd. Tržby z online videoreklamy porastú najbližších päť rokov v priemere o 24 % za rok.
Vývoj príjmov z reklamy 2014 až 2018 - celosvetovo
(zdroj: PricewaterhouseCoopers/The Hollywood Reporter)
Vývoj príjmov z reklamy 2014 až 2018 - USA
(zdroj: PricewaterhouseCoopers/The Hollywood Reporter)
Televízii okrem reklamy pomôžu aj iné príjmy - dobre sa budú vyvíjať príjmy z predplatiteľských poplatkov a licencií. Prognóza tiež hovorí, že podiel klasickej free televízie v mixe klesne: kým v roku 2013 bol 73-percentný, v roku 2018 bude mať 68 %. Platená káblová a satelitná televízia porastie o dva body na 27 % a internetová televízia (programy streamované cez weby televíznych staníc) zdvojnásobí svoj podiel na 4,5 %.
Vývoj príjmov televízií za predplatné a licencie 2014 až 2018 - celosvetovo
(zdroj: PricewaterhouseCoopers/The Hollywood Reporter)
Zdroj: Ivan Krasko