StoryEditor

Unicredit Bank sa pýta na bankové "neduhy"

28.07.2014, 16:54
#DrBanka je hashtag, pod ktorým sa môžete pýtať na čokoľvek, čo vám prekáža na bankách. Odborníci tento krok kritizujú.

Na sociálnych sieťach pod hashtagom #Drbanka môžete klásť aj tie najnepríjemnejšie otázky na súčasný bankový systém. Za všetkým stojí Unicredit Bank, ktorá si v rámci svojej terajšej kampane povedala, že bude otvorená a bude odpovedať na akékoľvek otázky z bankovníctva.

 

 

 

 

O tom, že byť transparentný na sociálnych médiách je výhodou, sa hovorí už dlhšie. Unicredit Bank má už aj svojho vlastného experta na bankové „neduhy“, ako ich sama nazýva. Je ním skutočný doktor Banka. Ten odpovedá na otázky v komentároch a sľubuje, že tie najzaujímavejšie i odmení. Túto možnosť využili viacerí, komentáre i otázky sa rôznia, väčšinou sa týkajú bankových poplatkov, svoju kritiku si vyslúžil i samotný názov DrBanka.  

Pýtali sme sa odborníkov na sociálne médiá a stratégiu značky, ako oni hodnotia tento krok.

 

Andrej Csino

kreatívny riaditeľ

Core4

Reklama a (team), ktorí zaspali v čase:

Fail č.1: Slovenský microsite s českým videom o českých bankách. Okamžitý odchod zo stránky pre mňa ako Slováka.

Fail č.2: TV spot ako zlá paródia na reklamy z 90tych rokov. Neašpiratívne, depresívne, ošúchané. Niekto zaspal v čase.

Fail č.3: Drbanka. Odrbanka. Ojebanka. Nezvládnutý social marketing, negatívne asociácie, proces ktorý sa vymkol z ruky.

Už dlho tu nebola kampaň, ktorá by vo všetkých svojich elementoch bola tak problémová. Či už po stránke agentúry, klienta, alebo social media teamu. Ako dobrý príklad uvádzam ako banka lajkovala spam, ktorý som vygeneroval na základe príspevkov od "fanúsikov" a ešte ma zaň aj pochválila.

 

 

Lukáš Švaro

digital strategist

MADE BY VACULIK

Bohužiaľ, jedna z kampaní, na ktorú by asi najradšej zabudli aj samotní tvorcovia. Nešťastne zvolený názov domény a hashtagu #DrBanka je len čerešničkou na torte celého konceptu. Nerozumiem cieľu kampane: vyzývať ľudí, aby kritizovali ostatné banky? Potom ale kampani chýba aj B, a to povedať, ako ich problém vyrieši samotná banka. To, že vyhrám nejakú cenu a môj názor niekto prerozpráva je “super,” ale asi by som čakal aj nejaké riešenie. Oceňujem snahu spraviť kampaň na Twitteri, no pre brand s 276 folowermi a súťažou, kde jediný virálny efekt mal zlý názov, to zatiaľ vyzerá skôr na súťaž v generovaní podobných pejoratívnych výrazov – jebanka a podobne. A to určite nebolo cieľom kampane.

 

Juraj Kováč

creative team leader

THIS IS LOCCO

Keď robíte kampaň pre banku, je tažké odlíšiť sa, naškrobené kravaty a kopec čísel. Preto chápem a oceňujem snahu uchopiť komunikáciu inak. Spojenie s lekárskym prostredím mi však nepríde štastné. Aj keď je lekár autorita a odborník, nikto z nás k nemu rád nechodí. Následne reklama prirovnáva bankové produkty k liekom, ktoré majú často pochybnú účinnosť a stoja majland. Čerešničkou na torte je názov kampane, ktorého hashtag si už na Facebooku užil pár podarených paródií.

https://www.youtube.com/watch?v=dcW0e8Uwq8o

Zdroj: eb.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
10. júl 2025 19:54