Na najprestížnejšom reklamnom festivale Cannes Lions 2015 budú počuť o šiestich slovenských agentúrach, a to konkrétne o Jandl (18 prihlášok), MADE BY VACULIK (2 prihlášky), Mayer/McCann Erickson (1 prihláška), Creo Young/Rubicam (8 prihlášok), Creative Pro (1 prihláška), a Zaraguza (1 prihláška).
Celkovo slovenské agentúry poslali do Cannes tento rok 31 prihlášok, po minulé roky sa ich počet držal okolo päťdesiatky. Najväčší podiel na prihláškach má tradične Jandl.
Čítajte tiež:
MADE BY VACULIK
Agentúra vymyslela nápad pre VŠMU, ako pozvať ľudí na medzinárodný festival umelecných škôl. Myšlienku postavila na tom, čo je pre umelcov typické, a to i v súkromí, že radi striedajú postavy. Zorganizovali teda event, počas ktorého na námestí v oknách historickej budovy vystúpili herci a hrali podľa toho, ako im ľudia striedali postavy. Na striedanie postáv im slúžil interaktívny citylight, na ktorom si vybrali postavu, ktorú herci mali zahrať (napríklad zajačika či Júliu). Aj táto práca je dôkazom toho, že máme za sebou rok interaktívnych citylightov. S podobnou myšlienkou ide do Cannes i organizácia na záchranu psov vo Veľkej Británii. Bude zaujímavé sledovať, aký trend sa nastolí v Cannes na nasledujúci rok.
Druhá práca, ktorú MADE BY VACULIK prihlásil, je známy Online diktát pre Tesco. Snáď aj porota v Cannes ocení to, čo porota na Zlatom Klinci - nenásilné zapojenie produktov. Učiteľka Zuzana Tlučková diktovala žiakom diktát, v ktorom sa objavili i produkty, ktoré dostanete kúpiť v Tescu.
Mayer/McCann Erickson
Túto prácu sme videli na pódiu Zlatého klinca minulý rok, keď si tím agentúry Mayer McCann Erickson prevzal zlato. S touto nádejou ide súťažiť i do Cannes. Nápad si vyslúžil podobnú kritiku, ako práca od Lowe GGK pre Audi, ktorú nájdete na tomto linku, a síce, že nápad sme už mohli vidieť vo viacerých variáciách a to i od zahraničných agentúr. I keď ide o revival nápadov, obe práce, Audi i Coca Cola, si odniesli ceny zo slovenských pódií. Aj keď "príborová" Coca Cola získala v Hodnotení Stratégií iba necelých 5 bodov, na Zlatom klinci zlato. Uvidíme, k čomu sa prikloní prísna cannska porota. Isté je, že priniesť novú kreativitu pre tak nadnárodné spoločnosti, akou je Coca Cola či spomínaná Audi, je náročné. Aj z tohto dôvodu bude pravdepodobne canneska porota vždy od reklám podobných spoločností očakávať viac...
Na pripomenutie toho, ako náročné je prísť s novou kreativitou pre veľké spoločnosti, akou bezpochyby je Coca Cola, slúži aj príklad z roku 2012, kedy mladý iba 20 ročný čínsky dizajnér navrhol reklamu pre Coca Colu a vyhral s ňou Grand Prix v Cannes. Údajne dostal ponuku pracovať pre agentúru, no rozhodol sa najprv dokončiť štúdium. Reklamy porovnajte sami, toto je vizuál od spomínaného dizajnéra:
Coca Cola nedávno uviedla i video, v ktorom vlastne nevidieť produkt - fľašu nealkoholického nápoja, tu je krátka ukážka:
Creo Young/Rubicam
Novorodenecké vozíky, ktoré v Hyundai upravili tak, aby sa vlastnosťami podobali na skutočné automobily, nemusíme zvlásť predstavovať. Nápad si odniesol Grand Prix na Zlatom Klinci, pocuť o ňom bolo už i v USA a Mexiku. Tím agentúry Creo Young/Rubicam by mohol tento rok okúsiť canneske dosky na pódiu a potlesk o veľkosti vyše 10 000 ľudí.
Creative Pro
Po úspechu na EuBEA minulý rok to eventová agentúra skúša i v Cannes. Pripravila road show, v ktorej rozdávala kávu cieľovej skupine, ktorou boli PR agentúry, digitálne agentúry či mediálne agentúry. Predstaviť tak chceli nový Office2Go od Microsoft Slovakia a to kávou Coffee2Go.
Zaraguza
Keďže všetci žijeme v prehnanej digitálnej dobe, je dobré občas prepnúť do offline. A tak Zaraguza pripravila offline rukavice. Vianočné self promo, v ktorom posielala svojim klientom offline rukavice.
Jandl
Jandl poslal do francúzska 18 prihlášok, medzi nimi i známa práca pre ZOO Bratislava, ktorú ste mohli vidieť aj na Hodnotení Stratégií.
Čo si myslíte vy - budeme tento rok bodovať?
Zdroj: Erika Brindzová