V týchto dňoch sa spustila súťaž o najsexistickejšiu reklamu na Slovenku. Súťaž nesie názov Krivý klinec. Jej účelom je udeliť tzv. anti-cenu za najhoršiu reklamu. Viac o súťaži sa dočítate tu.
Avšak, do oči bijúci je práve názov, ktorý si organizátori súťaže (Alianca žien - cesta späť) zvolili. Názov Krivý klinec až nápadne pripomína názov uznávanej národnej súťaže kreativity, ktorá, naopak, rozdáva zaslúžené ceny reklamným tvorcom - Zlatý klinec.
Zlatý klinec organizuje Klub reklamných agentúr Slovenska, pýtali sme sa preto jeho prezidenta Róberta Slováka na názor: "KRAS je dlhodobo aktívnym členom Rady pre reklamu, ktorej Arbitrážna komisia u nás na Slovensku rieši aj problémy so sexistickou reklamou, dokonca v nej má KRAS už roky zastúpenie. Na Raňajkách s reklamou, ktoré spolu organizujeme, sme tejto téme venovali veľkú pozornosť, dokonca organizátorka českej súťaže Sexistické prasátečko (v rámci ktorej vyhlasujú v Česku najhoršie reklamy) bola hosťkou nášho podujatia - je teda zrejmé, aký postoj máme k tejto téme. Preto vítam túto iniciatívu a som presvedčený o tom, že má zmysel aj u nás na Slovensku. O to viac ma mrzí jej nešťastný názov, ktorý jednoznačne parazituje na najúspešnejšej reklamnej akcii, akú tu na Slovensku máme. Vzniknutá situácia mi pripomína kampaň istého politického hnutia upozorňujúceho na krádeže bilbordom, na ktorom využíva kresbu ukradnutú slávnemu karikaturistovi… Pasovať sa za arbítra etiky v jednej oblasti a nerešpektovať ju v inej, považujem za rovnako absurdné. Mrzí ma tento nešťastný štart, napriek tomu želám tejto aktivite úspech. Verím, že sa pohneme ďalej v konštruktívnom dialógu so všetkými zúčastnenými stranami a situáciu sa nám podarí vyriešiť k spokojnosti všetkých."
Správu aktualizujeme o vyjadrenie Aliancie žien - Cesta späť. Jitka Dvořáková z Aliancie na otázku, či názov Krivý klinec nejakým spôsobom odkazuje na Zlatý klinec, odpovedala: "Klinec v názve odkazuje na tradíciu blogu Hrdzavé klince, kde jeho autorka zámerne vyhľadávala sexisticke a diskriminujúce reklamy a tie komentovala." Názov Krivý klinec vychádza zo samotnej podstaty súťaže, ktorej cieľom je upozorniť, že reklama predáva viac ako tovar a predstavuje zároveň hodnoty a kultúrne reprezentácie, ktoré spätne ovplyvňujú nás samotných. Krivý má znamenať nerovný, sexistický, ale so šancou na nápravu (aj krivý klinec môžeme vyrovnať).
Zdroj: Erika Brindzová