Portál High Snobiety vybral niekoľko sexistických reklám, pre ktoré sa rozhodli módne značky a označil ich za najkontroverznejšie všetkých čias.
Alexander Wang Denim je návrhár, ktorý sa spája s kontroverznou teasingovou kampaňou z roku 2014 na jeho novú kolekciu. V nej dal nafotiť modelku Annu Ewers. Tá má provokatívne naolejované telo a spustené riflové nohavice. V kampani sa šikovne používa písmeno X, ktoré zakrýva časti tela. Celkovú atmosféru dotvára drsné prostredie starej obytnej budovy, v ktorej je modelka nafotená.
Druhý príklad provokatívnej kampane je Sisley, ktorá patrí do Benetton Group (sem patrí známa kontroverzná módna značka United Colors of Benetton). Aj preto možno niet divu, že sa Sisley vybrala podobnou cestou. V jej kampani z roku 2007 môžete vidieť mladé ženy zjavne pod vplyvom drog. Drogou je v tomto prípade nočná košeľa.
Americká skateboardingová módna značka Supreme sa tiež odvážila pre sexistickú kampaň. Na pomoc si zobrala modelku Vanessa Veasley. Fotky použila vo svojej promo knihe.
Proti tejto reklame sa zdvihla kritika mnohých feministických skupín, ktoré ju chceli zakázať. Diesel ale patrí k talianskym značkám, ktoré si tradične do reklamy príliš nedajú diktovať a toto je jeden z výsledkov z roku 2007.
A pri feminizme ešte ostane. Táto reklama od módnej značky Gucci zaskočila mnoho konzervatívcov. Na fotografii vidieť ženu, ktorá má stiahnuté nohavičky, čo by nemuselo byť až tak poburujúce, pod nimi však skrýva monogram G. Mnohí žiadali britskú ASA (Advertising Standards Authority) o zakázanie reklamy. Kritika hovorila, že reklama je drsná a degraduje ženy.
O reklame Gucci sa hovorí, že má šancu predbehnúť reklamu na francúzsku kozmetickú značku Yves Saint Laurent, ktorá bola zaradená medzi reklamy s najväčším počtom sťažností v Británii.
Reklama na taliansku značku parfémov Tom Ford anotáciu „sex sells“ využila úplne do bodky, za čo bola aj v niektorých krajinách zakázaná.
Reklamu na Dolce Gabbana, ktorá má pripomínať znásilnenie ženy, pozná asi väčšina z nás. S určitosťou patrí do výberu najprovokatívnejších reklám.
Pseudo-pornografická reklama. Tak nazvali reklamu na americkú značku oblečenia Tights. Žena na fotografii má pripomínať lolitu „v tom najlepšom“.
Na Slovensku nedávno vznikla iniciatíva, ktorá chce zabrániť zneužívaniu ľudského a najmä ženského tela v reklame. Stojí za ňou Alianca žien - Cesta späť. Pri tejto príležitosti vybrala najsexistickejšie reklamy na Slovensku. Pozrite si ich tu. V susenom Česku prebieha verejná súťaž o najsexistickejšiu reklamu, naposledy vyhrala vagína v pisoári.
Zdroj: Erika Brindzová