Portál Adweek sa každoročne venuje témy Super Bowl, tento rok vytvoril samostatnú stránku, na ktorej ukazuje, ktoré reklamy počas najväčšieho amerického fotbalového zápasu s názvom Super Bowl uvidíme.
KIA
Kia ako jedna z prvých značiek ukázala reklamu, ktorú budú vysielať počas Super Bowlu. Redesignovanú Kia Sorento zákazníkom predstavili ako „Perfektné auto na výlety.“ V reklame si zahral Pierce Brosnan. Tvorcovia využili asociácie z akčných filmov, v ktorých sme Brosnana zvykli vídať a vytvorili príbeh, ktorého dej nevedel predpovedať ani on sám. Jazda zasneženou krajinou skrýva mnoho prekvapení.
MINI USA
Ďalšou značkou, ktorá predstavila reklamu na Super Bowl je Mini. Ich kampaň sa skladá zo šiestich 30 sekundových spotov založených na rozhovoroch so známymi osobnosťami. Tie priznávajú, ako boli v minulosti šikanovaní či ako sa im iní vysmievali. Hlavným motívom spotov je, aby sa ľudia postavili tomu, čo si o nich ich okolie myslí. Vo videách celebrity hovoria, ako sa s podobnými situáciami vyrovnali. Tvorcovia reklamy poukazujú na to, že autá Mini nie sú len dvojdverové nákupné tašky, ale skrýva sa v nich viac.
Bud Light
Spoločnosť vypustila tridsať sekundový teaser na reklamu, ktorú odvysielajú počas tohtoročného Super Bowlu. Kampaň sa ponesie v politickej téme, keďže najdiskutovanejšou témou v USA budú tento rok bezpochyby prezidentské voľby. Tvorcovia vyzývajú konzumentov, ktorí sa nevedia dohodnúť v politických názoroch, aby sa dohodli aspoň na pití Bud Lightu. Takto vyzerá teaser.
Shock Top
V prvej Super Bowl reklame tejto značky si zahrá komik T.J. Miller. Spoločnosť to oznámila v deväťdesiat sekundovom spote. V ňom T.J. Miller predstavuje divákom seba a pivo, ktorému robí reklamu. Divákom sľubuje najlepšiu reklamu, akú kedy na Super Bowle videli.
Doritos
Doritos vyberá z troch videí, z ktorých jedno odvysielajú počas Super Bowlu. Hlavnými postavami v tomto spote sú tri psy. Za výkladom obdivujú policu plnú čipsov Doritos. Kampaň poukazuje na neodolateľnosť čipsov a všetko, čoho sú ľudia či zvieratá schopné urobiť, aby sa k nim dostali.
Pokémon
Na počesť dvadsiateho výročia Pokémonu značka vydala reklamu, ktorá sa bude vysielať počas Super Bowlu. Zverejnili už aj jej plnú verziu, počas zápasu však diváci uvidia len tridsať sekundový spot. Video sa sústreďuje na šport a tréning. Vrcholí neobyčajným zápasom.
Wix
Po minuloročnom debute Wix opäť prichádza na Super Bowl s tridsať sekundovým spotom. Tvorcovia Dream Works v ňom použili animované postavičky z nového filmu Kung Fu Panda 3. Práve ony nám ukážu spôsob propagovania biznisu pomocou platformy/stránky Wix.
LG Electronics
Ďalšou značkou, ktorá sa svojou reklamou na Super Bowle predstaví po prvý raz je LG Electronics. Značka zatiaľ predstavila len pätnásť sekundový teaser. Hlavnou hviezdou spotu je Liam Neeson ako „muž z budúcnosti“.
Ďalšie reklamy ponúka aj portál adage.
Super Bowl je vrcholom sezóny amerického futbalu, ktorý sa odohrá 7. februára. Cena za odvysielane tridsať sekundového spotu sa pohybuje od 5 miliónov dolárov vyššie. Tento rok bude mať Super Bowl 50te výročie a očakáva sa, že v nedeľu 7. februára bude trhať reklamné rekordy. Podľa odhadov, ktoré vydala spoločnosť Kantar Media, dosiahnu príjmy z reklamných spotov rekordných 400 miliónov dolárov. Vlani to bolo "iba" 345,4 miliónov. Na Slovensku si budeme môcť pozrieť Super Bowl exkluzívne na Sport2 HD.
Finálny zápas, na ktorý všetci čakajú, trvá približne tri hodiny, na reklamy je vyčlenených 50 minút. Minulý rok sa počas hlavného zápasu odvysielalo presne 82 reklám a tridsať sekúnd reklamného času vyšiel na 4,4 milióny dolárov.
Najväčším spenderom bol minulý rok pivovarnícky gigant Anheuser-Busch, ktorý vrazil do reklamy počas zápasu 278 miliónov dolárov. Druhá v poradí je spoločnosť PepsiCo. Tá si zakúpila reklamných priestor za 172 miliónov dolárov. Za ňou nasleduje jej najväčší konkurent v oblasti nealkoholických nápojov - Coca-Cola, minula bezmála 120 miliónov dolárov.
Zdroj: Erika Brindzová