Reklamy v Stratégiách hodnotí každý mesiac odborná porota zložená zo zástupcov agentúr a zadávateľov. Chceme však aj vedieť, ako pôsobia reklamy na ľudí, pre ktorých sú určené. Ako ich vnímajú a aké emócie v nich vyvolávajú. Softvér Emotion ID dokáže zachytiť vedomím nefiltrované reakcie na tvárach respondentov.
Tento mesiac bodoval u porotcov TV spot na Radler Zlatého Bažanta v uzatvárateľnej fľaši. Reklama zapôsobila aj na divákov, a to aj na ženy aj na mužov. Radler je unisex nápoj no a tvorcom tejto reklamy sa podarilo zázračne vyvolať silné emócie u oboch pohlaví. Keď sa na pokrstenej selfie v aute viac zabávali ženy, muži to dobehli v momente, keď sa v spote odohrala scéna flirt spred kopírky.
Najslabším vtipom spotu je scéna s dogou. Je však tak krátka, že pozitívnej emócií neublíži. Zaujímavé je, že aj keď je obraz TV spotu mozajka scén, voice over nad ním vytvára príbeh, a tak vidíme taký priebeh emócií, ako vídavame u príbehových spotov. Je dôležité pripomenúť, že príbeh vytvára pre prežitie emócie úrodný frame.
V závere spotu, keď sa v plnej miere ukáže propagovaná produktová inovácia, majú muži aj ženy nadpriemerné pozitívne emóciu. Avšak vidíme rôzne tendencie. Ženám úsmev pomaly mizne, mužom sa trasúci sa packshot páči takmer toľko ako scéna spred kopírky. Hodnotíme to ako bod pre Radler Zlatý Bažant, pretože takýto pozitívny peak vídame u pivných reklám pri packshote s natočeným alkoholickým pivom.
Pripravilo: Emotion ID. Parametre zberu: 200 respondentov; kvótny výber; cieľová skupina: repre vzorka populácie Slovenska vo veku 18-69 rokov; zber prebiehal: 10.5.2016-14.5.2016 cez online panel agentúry 2muse.
Mohlo by vás zaujímať aj: Toto sú najlepšie aprílové reklamy. Podľa poroty Hodnotenia Stratégií
Zdroj: kh