V Cannes sa tento týždeň stretneme s ľuďmi z Facebooku, ktorý prídu povedať o najlepších kampaniach, ktoré tento rok vznikli na Facebooku. Pozrite si výber najlepších social media kampaní podľa Facebooku za tento rok.
Ocenenie za kreativitu v komunikácii na sociálnej sieti Facebook bolo v predchádzajúcich rokoch známe ako Facebook Studio Awards. Dnes sa súťaž volá Facebook Awards. Najvýznamnejším ocenením je Blue Award, ktorú tento rok získala kampaň pre Beats by Dre.
Blue Award
Beats by Dre
Kampaň bola upútavkou na film o zakladateľovi značky Beats – výrobcovi slúchadiel. Zameriavala sa na mesto, odkiaľ zakladateľ značky a rapper Dr Dre pochádza. Onedlho však nezostalo len pri hashtagu #StraightOuttaCompton, ale ľudia si hashtag prispôsobili svojmu príbehu. Kampaň sa sústredila na všetky mestá na svete a postupne sa do nej zapojili aj iné značky a dokonca ju do jedného zo svojich tweetov zakomponoval aj Biely dom.
Beyond Facebook/Integrated
Ariel - Share the Load
Kampaň od Arielu bojuje za rovnosť pohlaví pri rozdeľovaní domácich prác. Je zameraná na Indiu, kde sa od žien očakáva, že po príchode z práce sa rovno pustia do domácich prác a muži len oddychujú. Ariel to zmenil tým, že začal predávať balenia prášku s návodmi pre ňu a pre neho. Do iniciatívy sa zapojili aj výrobcovia oblečenia, ktorý k pokynom na čistenie pridali aj vetu: Môže oprať muž aj žena – doplnenú o hashtag #SharetheLoad.
Facebook For Good
Give Me a Heart
Cieľom tejto kampane bolo zdvihnúť povedomie o registrácii na darcovstvo orgánov. Vystupujú v nej skutoční ľudia, ktorí čakajú na transplantáciu srdca. Tvorcovia kampane ich fotky umiestnili na Instagram, kde milióny ľudí „darujú srdce“ každý deň tým, že dvakrát kliknú na fotku, ktorá sa im páči. Po kliknutí na fotku týchto ľudí ponúkla stránka možnosť hneď sa zaregistrovať ako darca.
Best Use of Facebook Platforms
Silent Ads
Hotels.com vyriešili problém s tichými reklamami na Facebooku. Videá doplnili o titulky, ktoré svojím obsahom nakoniec donútili používateľa kliknúť. V jednom z videí napríklad vystupovala tlmočníčka do znakovej reči. Iba používatelia, ktorí poznali znakovú reč, sa tak dozvedeli o možnosti vyhrať darčekovú kartu od Hotels.com.
Best Use of Facebook Platforms
SONIC #SquareShakes
Sonic je jedna z najpopulárnejších amerických drive-in reštaurácii, ale jej popularita na Instagrame nebola veľká. Rozhodli sa to zmeniť a predstavili najfotogenickejšie milkshaky ako stvorené pre Instagram. Nápoje boli v štvorcovom pohári, dali sa objednať prostredníctvom Instagramu a na fotkách vyzerali fakt dobre.
Best Use of Facebook Platforms
The Boys
Cieľom kampane bolo donútiť mužov premýšľať, keď si kupujú spodnú bielizeň. Austrálska značka spodnej bielizne Bonds pripravila sériu krátkych zábavných videí, ktoré postupne zverejňovala na Facebooku, spolu s linkom na nákup bielizne.
Best Use of Facebook Platforms
The Kidsbook Collection
Kampaň Kidsbook Collection mala zdôrazniť dôležitosť čítania rozprávok deťom. V Brazílii však ľudia tráva viac času online ako čítaním kníh. Preto vymysleli interaktívnu rozprávkovú knihu, ktorá sa objavovala priamo v newsfeede rodičov.
Beyond Facebook/Integrated
The Subaru Make a Dog's Day Initiative
Subaru v tejto kampani poukazuje na dôležitosť adopcií zvierat z útulkov. Cez rôzne eventy a Facebook motivovali ľudí k tomu, aby si vzali psa z útulku a spravili mu tak najlepší deň jeho života. Ľudia potom aj sami zdieľali fotky a videá, čo pre svojich psov urobili.
Small Business
This Unicorn Changed the Way I Poop
Kampaň pre Squatty Potty videlo na Facebooku vyše 40 miliónov ľudí. Značke sa oplatilo zariskovať a spustením reklamy s jednorožcom, ktorý na toalete produkuje dúhovú zmrzlinu, si zaistili nárast v predaji a zlaté ocenenie na Facebook Awards.
Beyond Facebook/Integrated
Unsuitable Journey
Austrálska značka oblekov M.J. Bale sa vo svojej kampani rozhodla dokázať, že je možné zničiť muža, ale nie je možné zničiť ich oblek. Video sleduje modela, ktorému oblečú oblek a pošlú ho zo Sydney na fotenie do Londýna. Prekvapením preňho však je, že cesta mu potrvá nonstop päť dní, navštívi pri tom deväť krajín a vyskúša rôzne dopravné prostriedky. Keď sa konečne dostaví do Londýna, vyzerá naozaj vyčerpane, ale jeho oblek je stále perfektný.
Pre Slovensko získala na súťaži Facebook Awards strieborné ocenenie v roku 2012 Zaraguza s projektom Moja krvná skupina a v roku 2014 sa medzi top 10 kampaní dostal aj nápad od core4.
Zdroj: Erika Brindzová, Cannes

