Liehovarnícka spoločnosť Old Herold, ako partner Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR (MPRV SR) vyrobila limitovanú edíciu Juniperus Borovičky. Ide o 0,1 litrovú edíciu aj s pribalenými Národnými novinami v anglickej mutácii. Požiadavkou ministerstva totiž bolo, vymyslieť pre Slovensko veľmi typické darčeky, ktoré budú delegátom jednotlivých podujatí pripomínať naše predsedníctvo vo forme upomienkového predmetu.
Ministerstvo, podľa slov jeho zástupcov, ocenilo „zaujímavú, inteligentnú a vtipnú formu propagácie alkoholu s dôrazom na informačný a edukačný rozmer obsahu priloženého textového materiálu.
Samotné noviny sprevádzajú históriou Juniperus Borovičky, ako najstaršej patentovo chránenej Borovičky na svete.“ Limitovaná edícia bude darovaná delegátom na podujatiach súvisiacich s predsedníctvom SR a je dostupná aj pre spotrebiteľov zdarma pri nákupe 0,7 dcl fľaše.
Príbeh Juniperus Borovičky
Autorom samotného príbehu Juniperus ako najstaršej patentovo chránenej Borovičky (od roku 1905) prišla reklamná agentúra IGOR BROSSMANN. Vychádzala zo zadanie Old Herold, Trenčín: vytvoriť komunikačnú a kreatívnu stratégiu, ktorá ukotví pozicioning Juniperus-ky ako „Borovičky všetkých borovičiek“. „Požadovali sme od agentúry, aby sa pri tvorbe kreativity vyhla akejkoľvek kontroverznosti, negatívnym emóciám či balansovaniu na hrane zákona. Chceli sme takú kreativitu, ktorá bude pozitívnym spôsobom komunikovať Juniperus ako súčasť slovenského kultúrneho dedičstva,“ hovorí Natália Ambrosová, manažérka obchodu a marketingu spoločnosti Old Herold.
Aké riešenie navrhla agentúra približuje Igor Brossmann, majiteľ agentúry: „Vrátili sme sa o 100 rokov späť do času, keď páni boli zdvorilí a dámy sa cudne červenali, a na tomto pozadí sme komunikovali všetky reálne skutočnosti o produkte. Našli sme dokumenty, ktoré dokazujú, že Juniperus je naozaj najstaršia patentovo chránená Borovička. Oživili sme ozajstného obchodného zástupcu spred 100 rokov pána Ernesta Berlanského, ktorý v minulosti skutočne chodil po Slovensku, kde Juniperus propagoval a rozvážal.
Tím agentúry volil takú formu, jazyk, vizualizáciu a komunikačné prostriedky, aké boli pred 100 rokmi. Pripravil limitovanú retro edíciu produktu s pôvodnou etiketou spred 100 rokov. Vydal špeciálnu edíciu dobových Slovenských národných novín v niekoľkých regionálnych mutáciách. Za účelom zostavenia „Prvého Bedekera malebných krčmičiek slovenských“ cestoval pán Berlanský, obchodný cestujúci zo starých dobrých čias, v retro automobile typu Ford T po slovenských krčmičkách. Agentúra natočila videá v štýle grotesky, znovuoživila spolok „Ochrancov najslávnejšieho Slovenského patentu“ a robil ochutnávky produktu v štýle 20 rokov minulého storočia.
Hlavným posolstvom celej kampane je, že: „Juniperus je najstaršia patentovo chránená Borovička na svete!“ Tento kreatívny koncept bol na jeseň 2015 postupne otestovaný v 3 regiónoch – na Kysuciach, Orave a na Hornom Ponitrí. Neskôr bol uvedený aj v regióne Bratislavy, kde bola navyše predstavená nová etiketa produktu, ktorá sa zatiaľ exkluzívne predáva iba v sieti Starý Otec. Výsledky z Bratislavy budú známe začiatkom budúceho roka.