StoryEditor

Toto je 7 typov dovolenkárov. Čo na nich platí?

17.08.2016, 13:12
Podľa nákupného správania Slovákov, ich vzťahu k značkám a akciám vieme, aké majú očakávania od cestovného ruchu na Slovensku.

Predstavujeme sedem segmentov obyvateľov Slovenska – dovolenkárov a ich potreby v cestovnom ruchu. Čo ich motivuje ku kúpe dovolenky na Slovensku? Bazén a wellness je už dnes bežný štandard. Čo teda dokáže pritiahnuť čo najviac zákazníkov do hotelov na Slovensku?

MB Brand Management Ako vyplýva zo štúdie Ideálna dovolenka od spoločnosti MB Brand Management, v roku 2015 bolo na dovolenke v zahraničí 25 % respondentov. Najviac zo segmentu Úspešní a Draví brandisti. Sú to ľudia, ktorí chodia aj na dovolenku aj na víkendové pobyty na Slovensku. Pokým však Úspešní vyhľadávajú relax a oddych v tichom a pokojnom prostredí, v kvalitnom hoteli v prírode, Draví brandisti sú ľudia, ktorí potrebujú aktívny oddych.

 

RACIONÁLNE IMPULZÍVNI

Hlavné motto: Kvalita za rozumnú cenu

Stratégie

Radi cestujú a očakávajú pridanú hodnotu, nie najnižšiu cenu

  • Nakupujú impulzívne aj racionálne.
  • Radi surfujú a hľadajú, čo ich osloví, majú však svoj finančný limit.
  • Radi nakupujú na internete.
  • Je možné ich osloviť vhodnou bannerovou reklamou na internete aj na Facebooku.
  • Majú radi „pekné obrázky“, ktoré ich dokážu osloviť svojou emóciou.
  • Nakupujú na zľavových portáloch, ale nie nadpriemerne.
  • Cena je dôležitá, ale nie rozhodujúca, nechcú najlacnejšie produkty.

 

AKCIOVÍ MANIACI

Hlavné motto: Chcem mať veľa vecí za málo peňazí

Stratégie

Na dovolenky chodia často, najmä na víkendové pobyty kúpené na zľavových portáloch

  • Nakupujú na internete veľmi často.
  • Rozhodujúcim faktorom pri nákupe je výška zľavy.
  • Slová ako akcia, nízka cena, zľava majú veľmi radi.
  • Kvalita nie je na prvom mieste.
  • Ak si však môžu kúpiť značku, luxusnejší produkt v dobrej akcii, tak ich to osloví.
  • Je možné ich osloviť reklamou, ktorá ponúka akcie a zľavy, prípadne najnižšie ceny.
  • Pekné obrázky, emócie a imidž sú až sekundárne.
  • Majú však pozitívny vzťah k reklame na internete aj na Facebooku.

 

ÚSPEŠNÍ

Hlavné motto: Prvoradá je kvalita, chcem si dopriať

Stratégie

Pri dovolenke preferujú oddych v pokojnom prostredí, aktivity pre nich nie sú motivátorom.

  • Prvoradá je kvalita, cena je až sekundárna.
  • Vzťah k značke nie je taký dominantný ako ku kvalite. Nie každá značka im garantuje kvalitu.
  • Neveria lacným produktom, za kvalitu sú ochotní priplatiť si.
  • Značka pre nich  znamená spoločenský status.
  • Veľmi ťažko je ich zasiahnuť reklamou.
  • Reklamu na internete aj na Facebooku zväčša ignorujú.
  • Neosloví ich ani reklama, ktorá ponúka akcie a zľavy.
  • Na zľavových portáloch nakupujú, ale menej často.
  • Vyberajú si podľa mena, garancie a kvality.
  • Cestujú radi a často a preto očakávajú služby najvyššej kvality.

 

NEROZHODNÍ

Hlavné motto: Striedmosť  a nerozhodnosť

Stratégie

Ak nakupujú, tak na zľavových portáloch, ktoré obľubujú.

  • Na internete nakupujú menej často.
  • Na zľavových portáloch ale nakupujú racionálne, to čo potrebujú práve pre dobré ceny. Nechcú mať veľa vecí, ale jednu, za nižšiu cenu.
  • Nepreferujú najnižšiu cenu, ale nie sú ochotní priplatiť si za značku.
  • Nakupujú podľa ceny a pomerne striedmo.
  • Vykazujú vysokú mieru konzervativizmu.
  • Ak niečo potrebujú, nakúpia to buď v kamennom obchode alebo na zľavových portáloch.
  • Zo všetkých médií ich najviac k nákupu podnietili články o produktoch  na internete. Na rozhodnutie potrebujú viac informácií.

 

JEDNODUCHÍ

Hlavné motto: Najdôležitejšia je cena, značku nepotrebujem

Stratégie

Nadpriemerne sa stotožňujú s výrokom, že dovolenka sú len zbytočne vyhodené peniaze.

  • Kupujú len to, čo potrebujú, výrobky s najnižšou cenou, vyhľadávajú akcie.
  • Ide o jednoduchších ľudí, ktorí si nepotrpia na značky ani na kvalitu.
  • Na internete nakupujú málo, alebo vôbec.
  • Neoslovuje ich veľmi reklama na internete, na internete sú menej aktívni.
  • Na dovolenky z nich chodí len menšia časť.
  • Ak predsa len idú na dovolenku, vyberajú podľa ceny, ale chcú mať aj aktivity či služby.

 

TRADIČNÍ

Hlavné motto: Mám rád overené výrobky

Stratégie  

Na dovolenky na Slovensku chodia skôr na víkendové pobyty, ale majú radi dovolenku v Čechách.

  • Kupujú svoje overené produkty.
  • Nepotrebujú značky, ale overenú kvalitu a funkčné parametre.
  • Nenakupujú vyslovene podľa ceny, overená kvalita je dôležitejšia.
  • Nie sú zameraní na akcie a zľavy, ale ak nakupujú v akciách, tak svoje produkty.
  • Považujú sa za tradičného človeka.
  • Ak sa niekde cítia dobre, radi sa sem vracajú.
  • Nenakupujú podľa reklamy na internete, ale dokáže ich inšpirovať.

 

DRAVÍ BRANDISTI

Hlavné motto: Chcem všetko, značky, byť trendy a in, kariéru aj peniaze.

Stratégie

Dovolenka pre nich predstavuje aktívny relax. Potrebujú aktivity športové, ale aj umeleckého charakteru.

  • Nakupujú veľa a často aj na internete.
  • Milujú značky a chcú byť trendy.
  • Surfujú po internete a hľadajú, čo ich osloví.
  • Cena nie je rozhodujúci faktor, ale hľadajú drahšie a značkové výrobky v akciách a zľavách.
  • Chcú mať všetko, nadpriemerne využívajú všetky služby, čítajú časopisy, počúvajú rádio.
  • Na dovolenky chodia nadpriemerne.
  • Svoj život si chcú užívať.
  • Najjednoduchšie osloviteľná skupina prostredníctvom internetovej reklamy.
  • Majú radi aktívny život a aktivity ocenia aj na dovolenke.

 

O prieskume:

Segmentačná štúdia Ako nakupujeme od spoločnosti MB Brand Management sa uskutočnila na vzorke 1 460 respondentov vo veku 18 – 69 rokov. Jej súčasťou je aj štúdia Ideálna dovolenka. Prieskum sa realizoval prostredníctvom internetového dopytovania, doplnený osobnými rozhovormi. Vzorka je reprezentatívna z hľadiska pohlavia, veku, kraja, veľkosti sídla a vzdelania. Štúdia Ideálna dovolenka sa venuje 15 rôznym možnostiam služieb a zároveň opisuje ľudí nielen podľa segmentov, ale aj podľa sociodemografických kritérií. Kto sú títo ľudia, koľko majú rokov, kde bývajú, a najmä ako nakupujú na internete, a aký typ reklamy ich osloví. Aké rádiá počúvajú, aké časopisy čítajú.

01 - Modified: 2021-03-30 09:52:21 - Feat.: - Title: Prieskum: Šibačky a pôst najviac dodržiavajú na východe či Orave, kraslice zdobia najmä v Bratislavskom kraji 02 - Modified: 2020-12-30 09:40:27 - Feat.: - Title: Prieskum: Ako sme na Slovensku spokojní s rokom 2020? 03 - Modified: 2020-10-09 06:13:28 - Feat.: - Title: Prieskum: Tri štvrtiny nakupujúcich v Európe dávajú prednosť miestnym obchodom 04 - Modified: 2016-12-30 06:51:41 - Feat.: - Title: Značký áno, ale v zľave. Tak nakupujú mladí. Za drahšie veci sú ochotní platiť starší (prieskum) 05 - Modified: 2016-12-12 16:11:56 - Feat.: - Title: Predaj tlače: Denníkom sa prevažne darilo, v predaji rástla väčšina
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
12. november 2024 07:20