StoryEditor

Social media manageri vybrali najlepšie kampane na sociálnych sieťach

12.10.2016, 11:32
Autor:
ebeb
Najlepšou kampaňou sa stala kampaň s instagramistkou. Upozorňovala na alkoholizmus.

Odborníci v slovenských agentúrach vybrali pre Stratégie kampane na sociálnych sieťach, ktoré ich v poslednom čase upútali. Pozrite si výber.

osobný archív

Katarína Kollárociová

social media lead

TRIAD Advertising

 

Mojou šálkou kávy je rozhodne celoročná komunikácia značky Lowes a najmä kampaň #LowesFixInSix. Triky do domácnosti v šesť sekundových stop-motion videách s často nečakaným vtipným zvratom sú namakaný a príkladový obsah pre takýto typ značky. Je to cesta jednoduchej, ľahko pochopiteľnej a zároveň kreatívnej komunikácie, ktorá bola ocenená nejedným srdiečkom. Komunikácia je navyše transparentná pre viacero sociálnych sietí, kde spôsobila lavínu engagement-u. 

Okrem toho majú veľmi zaujímavú produkciu videí "flip side”, kde je video rozdelené na dva póly, ktoré predstavujú dva deje tej istej postavy. Stačí otočiť mobil a nazrieť do druhého sveta.

Flip your phone to learn how to easily cleanup leaves from your lawn. Keep it right side up to find out what happens if you don’t. #lowesflipside

Video uverejnené používateľom Lowe's Home Improvement (@loweshomeimprovement),

8:57 PDT

Ďalšou vychytávkou sú rozhodne 360° videá, kde postupne v každej časti vidíte konkrétny postup DIY projektu. V skratke - je to obsah, ktorý zabrzdí, naučí a zároveň pobaví

osobný archív

Matej Kucek 

Digital Account Director

Wiktor Leo Burnett 

Jedna z najzaujímavejších kampaní ostatného obdobia je pre mňa určite “Like my addiction” z dielne BETC. Pekné dievčatá nemajú o followerov na Instagrame žiadnu núdzu. Ak ste sa aj vy rozhodli sledovať Louise Delage, 25 ročnú dievčinu z Paríža, patríte medzi 100 000 followerov, ktorí si pravdepodobne až časom všimli, a možno niektorí až na záver, že na jej bežných instagramových fotkách niečo nesedí. Na drvivej väčšine je totiž odfotená s nejakým drinkom. Kampaň poukazuje na zvýšenie konzumácie alkoholu u mladých ľudí a že je niekedy ťažké odhaliť závislosť niekoho v našom blízkom okolí. Aj keď asi ťažko zmeriame, aký mala táto awareness kampaň reálny dopad na zmenu postojov alebo zníženie závislosti u mladých, jej tvorcovia veria, že aspoň niekomu pomohla otvoriť oči. Cením originalitu, ktorou sa agentúra a klient rozhodli na túto problematiku poukázať, presne na mieste, kde sa nachádza ich cieľovka. Takže spravte teraz niečo pre svojich kamošov a čeknite ich Instagram. (Piatkové fotky z párty sa nerátajú.)

Like my addiction

Video uverejnené používateľom Louise Delage (@louise.delage),

osobný archív

Dano Vachuna

copywriter

THIS IS LOCCO

Kampaň Like my addiction vybral aj Dano Vachuna, ktorý je copywriterom v THIS IS LOCCO a takto ju zhodnotil: "Väčšina kreatívcov využíva na Instagrame tie isté mechaniky - hashtagy, označovanie, zdieľanie. Ale pri tejto kampani využilo BETC jeho jednoduchosť. V tom je jej krása. A ešte  v peknej tváričke, ktorá organicky nazbierala za mesiac skoro 100 tisíc follower. Pritom nám však ukázali, aké je jednoduché prehliadnuť problém niekoho blízkeho, koho máme každý deň na očiach. V každom mala pri sebe alkohol, no nikoho to netrápilo a ľudia srdiečkovali o dušu. Až s odhalením, ktoré malo len na Instagrame cez 250 tisíc views, si človek uvedomil, že táto slečna má problém. Kampaň ma dostala hlavne svojou „čistotou“, keď dokázala odovzdať silný message iba vďaka najzákladnejšej funkcii tejto siete."

Rovnako v Core4/Tell it online sa kampaň s Like my addiction za posledné obdobie páčila najviac:

osobný archív

Katarína Beličková

Social Media Manager

Core4/Tell it online

 

Za rok 2016 vzniklo na Slovensku i vo svete množstvo kvalitných, zaujímavých aj efektívnych kampaní, takže je veľmi ťažké vybrať len jednu. Ak však musím rozhodnúť, určite je pre mňa top francúzska kampaň organizácie pre prevenciu závislostí Addict' Aide. 

V mladých ľuďoch môžu takéto fotografie na profiloch výrazných osobností online priestoru vyvolať falošnú predstavu, že pravidelné požívanie alkoholu alebo iných návykových látok je cool a úplne bežná súčasť života. Tematika alkoholu v reklame ma zaujíma, keďže spravujem FB profily niekoľkých alkoholových brandov, čo vyžaduje špeciálny prístup pri tvorbe contentu.

Kampaň Addict' Aide je zaujímavá nielen z hľadiska reklamného, ale aj osvetového. Mám rada kampane, ktoré majú hlbšie posolstvá, sekundárne upozorňujú či odkazujú na celospoločenské dianie, reflektujú výrazné spoločenské udalosti alebo pôsobia ako prevencia negatívnych javov.

osobný archív

Barbora Jurovcová

social media manager

Elite Solutions

Mňa z hľadiska kreatívy oslovil TATRATEA s kampaňou, kde bolo možné vyhrať súkromnú párty s barmanom "vyzbrojeným" s TATRATEA. Ľudia mali na Instagram pridávať fotky z vlastnej párty s vlastným hashtagom, vďaka ktorému bolo možné fotky od rôznych ľudí kategorizovať do jednej party skupinky. Samozrejme, bolo nutné pridať aj všeobecný hashtag súťaže #tatrateaparty, ktorý zaručil identifikovanie všetkých súťažných fotiek. Kampaň bola na Facebooku doplnená peknými videami miešania drinkov TATRATEA barmanom za zvuku Fallgrappu. A do uší sa mi dostalo, že výherná párty stála za to.

Tatratea Instagram

Creo Young Rubicam

Jaro Horváth

strategy planner

Creo Young Rubicam

Mám pocit, že u nás (na Slovensku a v Čechách) sa komunikácia na sociálnych médiách ešte stále berie ako len “nice to have”. Veď tam dáme nejaký obrázok, ľudia to polajkujú a dobre. Preto sa mi páči, že hoci pomaličky, ale predsa, pribúdajú značky, ktoré vedia, že kvalitný content - to nie je šialená koláž, poskladaná z fotobankových podkladov a s prilepeným logom brandu. Príkladom toho, ako to na sociálnych sieťach robiť správne je pre mňa komunikácia českého Pilsneru Urquell by TRIAD počas MS v hokeji.

Tento rok opäť pokračovali vo vysoko nasadenej latke - kampani dominovali kvalitné online videá, ktoré nesmrdia korunou. Po stopách zlatej generácie či Malá velká zem sú toho dôkazom (a tých videí bolo ešte viac). Plus predzápasové videá dopĺňali reaktívne posty, reagujúce na viťazstvo či prehru, navyše opäť v nadštandardnej kvalitne. Na Instagrame sme mohli nájsť mapovanie diania priamo z miesta konania a pohotové reposty fanúšikovských príspevkov. Za mňa zvládnuté dve veci: a) kvalitná produkcia výstupov na social media, čo je stále raritou, b) klientska aj agentúrna schopnosť pružne reagovať na aktuálne dianie na klzisku, aj mimo neho.

 

01 - Modified: 2023-11-28 09:01:52 - Feat.: - Title: Plagátom a billboardom odzvonilo, Gen Z je zameraná viac na digitál 02 - Modified: 2023-09-13 10:10:32 - Feat.: - Title: Vyberajte si na svoje kampane tie najlepšie príležitosti. Efektívna komunikácia značke výrazne pomôže 03 - Modified: 2023-03-03 08:35:36 - Feat.: - Title: Cielenie na Facebooku na mladých? Zabudnite, odporúčajú experti digitálnych agentúr. Čo funguje a čo už dávno nie? 04 - Modified: 2023-01-31 13:28:00 - Feat.: - Title: Low Budget, High Life 05 - Modified: 2022-12-02 15:04:16 - Feat.: - Title: Trendy 2023: Sociálne siete čaká rast videa aj podcastov
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. november 2024 23:03